Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

TURBO CX SÄHKÖT
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=9254
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  25GTI [ 05.09.2011 20:56 ]
Viestin otsikko:  TURBO CX SÄHKÖT

mistä löytyy vm.85 gti turbo cxään helppotajuinen kytkentä kaavio kun käyntihäiriön syytä etsiessä huomasin että ruiskureleen töpsölistä puuttuu 1 johto ja pari muutakin johtoa oli irti.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 05.09.2011 22:16 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

katoppas kaava sen releen kyljestä ja luettele pinnit joista piuhat puuttuu

Kirjoittaja:  kokemjne [ 05.09.2011 22:16 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

ja loput heinäsestä, sieltä löytyy ihan toimivat kaavat

Kirjoittaja:  25GTI [ 05.09.2011 22:33 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

se on se sininen rele lampuntakana releestä hävinnyt teksti on 7 napainen ja keskimmäinen johto hävöksissä samoin ilmastointilaitteen kompuralta roikkuu johto ilman vastapäätä ja oli sielä sitten ainakin 3 johtoa ilman paikkaa

Kirjoittaja:  kokemjne [ 05.09.2011 23:10 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

sen releen kannalla pitäisi olla kaikki releen nastoja vastaavat liitännät kunnossa. en ota kantaa eikä edes kiinnosta just nyt joku ilm.lait. kompuran kytkentä.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 05.09.2011 23:12 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

voisit kertoo kuiteskii ,mimmosia häiriköitä esiintyy koneen toiminnassa

Kirjoittaja:  25GTI [ 06.09.2011 20:29 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

kun autolla ajelee se sammuu ja lähtee sitten puolentunnin päästä taas käyntiin, mikä on heinänen onko haynes? käyn nyt kuitenkin hakemassa motonetistä uuden releen kun ei se maksa kun vähän yli 30 euroa. kun auto käy se toimii ihan kun pitääkin.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 07.09.2011 12:13 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

"kun autolla ajelee se sammuu ja lähtee sitten puolentunnin päästä taas käyntiin"

Sun YKK anturi on kuollut, siinä nousee lämmetessä resitanssi ja kone pysää. Kun jäähtyy niin käynnistyy nätisti. Tämä anturi on siinä vaihteiston ja koneen välissä, ihan päältä katsottuna. Mittaa se kylmän niin pitäs oll 60 ohm ja kun kuumenee, kuumenna vaikka hiustenkuivaimella tai käyttämällä niin jo nousee vaikka jopa 300 ohmiin ja näin ei sais käydä.

Kirjoittaja:  citrique [ 07.09.2011 13:22 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

ja eikös näitä ykk-antureita pitäisi oleman siellä kaksin kappalein, näin ainakin omastani muistelen...

Kirjoittaja:  Cikatti [ 07.09.2011 13:24 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

On rintaisin kaksi. Mut ovat helppo mitata paikallaan. Liittimet irti ja ohmi-mittari kines.

Kirjoittaja:  25GTI [ 07.09.2011 16:21 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

ok. kiitos vinkistä hain uuden ruiskureleen fixus liikkeestä ja tässä näkyy numerot

87
__
t o 87b 1 5
I _ I
5 0 3 0 3 1
I I I tuli vähän tökerö mutta 87b natsasta puuttuu johto mikähän siihen tulisi , saako noita triggeri antureita siihen vaihteiston päälle tilata jostain nettikaupasta edullisempaan hintaan kun tampereella pyydettiin 80e kappale eikä ollut kuin 1 hyllyssä. kiitos.

Kirjoittaja:  25GTI [ 07.09.2011 16:24 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

ei tosta näykkään mitään kun muuttuu lähettäessä mutta keskimmäisestä 87b natsasta puuttuu johto.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 07.09.2011 17:05 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

muistaakseni 87 ja 87b ovat rinnankytkettyjä . siinä releessä pitäis olla vielä semmonen kaposampi liitin ja siihen tulee AEI boksilta ns: TD pulssi jolla tahdistetaan ruisku sytyn kanssa. ei siinä releessä oo vikaa........luultavasti vaan jommassa kummassa picupin liitännässä. sitten vielä semmonen tarkistus että kytkinkopassa on kyllä kaks reikää ,mutta vuosimallista riippuen käytetään joko yhtä ( sininen ) liitin tai kahta ( sininen ja ruskee ) sininen on hammaslaskija ja ruskee syttypulssi. ne liitokset niissä liittimissä kannattaa käydä läpi ja samalla pikkusen venyttelee niitä piuhoja ....saatais vaikka joku niistä ohkaisista karvoista olla ns. kuminauha. nimim. kokem on moisesta.
silta ruskeelta tulee piuha AEI boksin nastaan 1 tai 15. jalleen kerran se heinänen ( HAYNES ) kertoo kaavan.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 08.09.2011 00:06 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

"kun autolla ajelee se sammuu ja lähtee sitten puolentunnin päästä taas käyntiin,"

Hei keskity olennaiseen eli tsekkaa ne pickupit moottorin ja vaihteiston välistä. Lopeta kaikki muu sähläys. Ihan kaikki.

Kirjoittaja:  Sitikkapuoskari [ 08.09.2011 00:22 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

citrique kirjoitti:
ja eikös näitä ykk-antureita pitäisi oleman siellä kaksin kappalein, näin ainakin omastani muistelen...

Vanhemmassa 2 uudemmassa 1. Ja ei ei ole motonetissä...

Kirjoittaja:  25GTI [ 08.09.2011 19:17 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

juu tarvii mittailla ne kylmänä ja lämpösenä viikon loppuna kun kerkiän, mutta tarvii silti löytää paikka niille irto johdoille kun auto on muuten ehjä ja tosi siisti sisältä ja päältä niin haluan että kaikki on 100% niin kun pitääkin . edelleen kysyn että mistä niitä antureita saisi sopivasti siihen vaihteiston päälle pitää olla uusia . auto on vanhempi malli 2 anturilla.

Kirjoittaja:  Akaile [ 08.09.2011 19:34 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

Jos spekuloidaan, että vain toinen niistä antureista on rikki niin eikö 80e ole melkoisen pieni hinta siitä, että saat sen auton liikenteeseen? Onhan niitä varmasti käytettyinä, mutta mistä tiedät kestääkö käytetty osa tunnin, kaksi, päivän, viikon...

Kirjoittaja:  25GTI [ 08.09.2011 19:53 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

jos spekuloidaan että molemmat on yhtä vanhoja niin vaihdan kyllä molemmat ja jos toinen on ehjä jätän sen hanskalokeroon varalle, francemötöörissä on tosiaan se 1 mutta haluan vaihtaa molemmat.

Kirjoittaja:  Akaile [ 08.09.2011 20:48 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

Veikkaampa, että yksi hyllyssä voi kertoa jotain ko. osan saatavuudesta... :roll: Ja todennäköisesti sekin kappale meni jo, kun CX-miähet heräsivät juuri lauseeseesi ;)

Kirjoittaja:  kokemjne [ 08.09.2011 21:02 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

EI niissä antureissa tarvitse ,eikä luultavimmin ole mitään vikaa , vaan johdotuksessa ja liitännöissä.

Kirjoittaja:  citrique [ 09.09.2011 00:00 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

CX-basiksesta hommasin omani.
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=22605&products_id=4087

Kirjoittaja:  Sitikkapuoskari [ 09.09.2011 00:06 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

kokemjne kirjoitti:
EI niissä antureissa tarvitse ,eikä luultavimmin ole mitään vikaa , vaan johdotuksessa ja liitännöissä.


8/10 on vika anturissa. Nimim. kokemusta...

Kirjoittaja:  Cikatti [ 09.09.2011 08:03 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

Joo siis ykk-anturit kuuluu laueta CX:ssä. Olen myös tavannut useita vastaavia tapauksia. Ensimmäinen taappaus oli velipojan turbossa. 170 000 mittarissa ja anturi nosti vastusta 200 ohmia lämmetessään. Viileenä vastus on noin 58-65 ohm.

Kirjoittaja:  25GTI [ 10.09.2011 11:50 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

anturien vastus kylmänä taaempi 70,7 ja etummainen 73.4 ohmia lämpösenä molemmat 0.1 ohmia kävi pihassa tunnin eikä pätkinyt sitten koputtelin ruiskurelettä ja sammui vedin releen puukolla auki ja kielen välissä on piikkiä ja tosiaan 87 ja 87b navat näkyy olevan sillassa elikkä keskimmäiseen napaan ei tarvitse tulla johtoa

Kirjoittaja:  25GTI [ 10.09.2011 14:44 ]
Viestin otsikko:  Re: TURBO CX SÄHKÖT

oli mittari vähän väärällä asteikolla kun mittasin lämpimänä

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/