Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi
ViestiLähetetty: 19.04.2009 21:49 

Viestit: 4
tyhmä kysymys, mutta kysyn silti
pitäisikö mittarin/valon anturin olla vedessä? Ecu:n anturi on termostaattikopassa ja tuo on kannessa. Mittari ei toimi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi
ViestiLähetetty: 20.04.2009 09:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
zx1,4 kirjoitti:
tyhmä kysymys, mutta kysyn silti
pitäisikö mittarin/valon anturin olla vedessä? Ecu:n anturi on termostaattikopassa ja tuo on kannessa. Mittari ei toimi.
Vedessähän se siellä kannen päädyssä on kait vai mitenkä ZX:ssä menikään? Jos ei anturi toimi ja on varmasti riittävästi litkua koneessa, niin putsaa hapettuneert liitokset ennen isompia etsintöjä...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi
ViestiLähetetty: 20.04.2009 10:19 

Viestit: 4
Ei tuossa ole hapettuneita liitoksia moottoritilassa, mikä on melko outoa. Liitin on kirkas ja siisti. n. 90 asteen lämpötilassa liittimen resistanssi on noin 200-300 ohm ja nousi resistanssi oikean näköisesti jäähtyessä. Maadoittamalla toisen karvan valo syttyy mittarissa. Mittari nousee 60 alarajalle piuhan ollessa kiinni, piuha auki ei nouse minnekkään. Ihmettelin vaan kun irroitin ja vettä ei tullut reijästä vaikka on samalla tasolla termostaatin kanssa. Todennäköisesti mittarilta on liitos hapettunut.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi
ViestiLähetetty: 20.04.2009 16:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2642
Paikkakunta: Päijät-Häme
No onko siellä sitä vettä.. Voihan siellä olla niin paljon hapettumaa ja kattilakiveäkin ettei se anturi tosiaan tapaa veteen, pitäisi sieltä vettä valua. Huomaathan, että ECU ja mittari haistelevat omilla antureillaan lämpöjä (tai ainakin beksissä, en muista ZX:ää tarkalleen).



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi
ViestiLähetetty: 20.04.2009 16:55 

Viestit: 4
On vettä ainakin kierrossa, eli termostaatti kotelon ilmaus ruuvista tulee pihalle jos raottaa samoin kuin ecun anturin kierteestä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi
ViestiLähetetty: 21.04.2009 13:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
zx1,4 kirjoitti:
On vettä ainakin kierrossa, eli termostaatti kotelon ilmaus ruuvista tulee pihalle jos raottaa samoin kuin ecun anturin kierteestä.
Tuleeko siitä lämppärin kennolle menevän letkun ilmausruuvista? Se taitaa muistini mukaan olla aika lailla ylin ilmausruuvi.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi
ViestiLähetetty: 21.04.2009 15:42 

Viestit: 4
Tulee lämppärin ilmausruuvista samoin kun puhaltaa lämmintäkin, tosin vain auton ollessa päällä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi
ViestiLähetetty: 22.04.2009 08:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
zx1,4 kirjoitti:
Tulee lämppärin ilmausruuvista samoin kun puhaltaa lämmintäkin, tosin vain auton ollessa päällä.
Kyllähän sieltä ilmausruuvista pitäisi vettä tulla moottori sammuksissakin. Kai on ilmatessa muistettu se limsapullo?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi
ViestiLähetetty: 22.04.2009 08:46 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Ei välttämättä tule vettä, jos paisuntasäiliön korkki on tiivis ja kone jäähtynyt. Saattaa olla alipainetta/ vettä ei tule, jos mistään ilmaa tilalle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi
ViestiLähetetty: 22.04.2009 08:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Nyt tyhmä kymysys...

Lainaa:
Liitin on kirkas ja siisti. n. 90 asteen lämpötilassa liittimen resistanssi on noin 200-300 ohm ja nousi resistanssi oikean näköisesti jäähtyessä.
...
Mittari nousee 60 alarajalle piuhan ollessa kiinni, piuha auki ei nouse minnekkään.

Siis onko tuo 90-astetta testattu jossain muualla kun koneessa? Jos koneessa, niin millä on varmistettu, että siellä oikeasti on 90-astetta? Jos auton mittari näyttää 60-astetta koneen ollessa lämpöisenä, niin voiko kyseessä olla vaan mittarin epätarkkuus ja koneen käyminen vajaalämpöisenä?

Vai ymmärsinkö mä nyt ihan väärin?



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: