Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia .00 16 v Farkku öljyvuoto
ViestiLähetetty: 26.09.2011 21:25 

Viestit: 55
Sitkeä öljyvuoto mootorin öljypohjan vauhtipyörän puoleisessa päässä rupeaaa tulemaan muutamia pippoja minuutissa kun
kone lämpiää normaaliksi (n. 15 min. tyhjäkäyntiä) moottorin öljypohja on liimattu uudelleen silikoonimassalla joka on siihen tarkoitettu
ja kmpiakselin takapään tefa vaihdettu.
Voisiko runko laakerin pukin tiiviste olla mahdollinan vuoto kohta ?????
Vai onko sekin silikoonimassalla tiivistetty???


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia .00 16 v Farkku öljyvuoto
ViestiLähetetty: 27.09.2011 08:13 

Viestit: 574
Paikkakunta: Loimaa
Veikkaisin huonoa stefaa,niitä kun myynnissä,vastaava tapaus,uuden stefan kaulus liian hepponen.



jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia .00 16 v Farkku öljyvuoto
ViestiLähetetty: 27.09.2011 08:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Minkäsmerkkiset stefat ovat huonoiksi osottautuneet? Itse olen käyttänyt Payenin stefoja monessakin kohteessa toistaiseksi ainakin hyvällä menestyksellä. Esim. emännän Xantian kampuran takapäästä löytyy, tosin en itse sinne sitä laittanut. Onkohan se siellä kohta jo pari vuotta ollut, en minä muista...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia .00 16 v Farkku öljyvuoto
ViestiLähetetty: 27.09.2011 20:10 

Viestit: 55
Stefa on kyllä ostettu marmori tiskiltä pitäisi olla alkuperäinen (ainakin hinnasta päätellen 47€)
Voi harmi jos se uusikin vuotaa aika moinen työ kiskoa taas laatikko pois.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia .00 16 v Farkku öljyvuoto
ViestiLähetetty: 27.09.2011 22:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
sep483 kirjoitti:
Voisiko runko laakerin pukin tiiviste olla mahdollinan vuoto kohta ?????
Vai onko sekin silikoonimassalla tiivistetty???


Bx:n dieselissä tuo runkolaakerin pukin tiiviste kutistui pystysuunnassa ajan saatossa, ja sen päät irtosivat ö-pohjan tiivisteestä. Rakosesta rupesi vuotamaan öljyä juuri vauhtipyöränpuoleisesta päästä. Vei jonkin aikaa, ennen kuin keksin syyn vuotoon. Onko Xantussa samanlainen tiivistysratkaisu, ei ole tiedossani.

Tuo tiiviste kannattaa kuitenkin tutkia ennen muita remontteja.



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: