Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xm 3.0 sähkömysteerit
ViestiLähetetty: 27.09.2011 12:55 

Viestit: 19
Jep,maat putsattu,releet tsekattu,auto starttasi mutta cruisen valo katkaisijassa ja latausvalo jäi palamaan vaikka virrat sammutti.
Jos katkaisija on pohjassa palaa molemmat infonäytöt sekä kaikki sähkölaitteet toimii ilman että avaimeen olisi edes koskettu.
Nyt kun maanavan kytkee akkuun niin flektit lähtee pyörimään,sulakkeet tsekattu myös,prkl,,
Auttakeeauttakee,missä on cruisen sulake sun muuta infoa otetaan mieluusti vastaan,,,


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm 3.0 sähkömysteerit
ViestiLähetetty: 27.09.2011 13:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Onkos maadoitukset (moottori-kori-akku) todettu mittaamalla toimiviksi? Jos ei, niin niistähän voisi aloittaa.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm 3.0 sähkömysteerit
ViestiLähetetty: 27.09.2011 14:44 

Viestit: 19
On nuo mittaushommat mulla vähän hakusessa,pellille on kyllä rapsuteltu ja muuten tsekattu.
Lisäksi sulaketaulussa oli sulakepaikat 18 ja 19 yhdistetty yhdellä einormi gm-sulakkeella.
Mistä nuo flektit saa käskynsä? Imusarjan päältä löytyi 2 liitintä ylävesiletkun sisäänmenosta mutta irrottamisella ei vaikutusta. Releen löysin mutta mikä piru siellä niitä ohjaa?
Kyllä Alfan sähköt oli erikoiset mutta nyt taisi voittaja löytyä,,,


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm 3.0 sähkömysteerit
ViestiLähetetty: 27.09.2011 14:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
3.0XMBreak kirjoitti:
On nuo mittaushommat mulla vähän hakusessa,pellille on kyllä rapsuteltu ja muuten tsekattu.
Moottorin käydessä mittaa maadotuspiuhojen yli oleva jännite, eli akun miinusnavasta moottorin runkoon, akun miinusnavasta koriin ja korista moottorin runkoon. Ei pitäisi pahemmin jännitettä löytyä miltään väliltä.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm 3.0 sähkömysteerit
ViestiLähetetty: 28.09.2011 09:55 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Ihan äkkiseltään tuli mieleeni että oliskos virtalukon pohja vähän huonossa hapessa?
Xantussa olen västi-ikään huomannut ominaisuuden että avaimen saa pois virtalukosta niin että ovien ikkunannostimien valaistus jää päälle :-o
En ole vielä testannut missä muualla tuolloin on sähköt päällä...
Avain pitääkin näemmä ottaa huolellisesti pois, eli kääntää loppuun asti pitäen pohjassa ja vasta sitten suoraan nykäistä pois lukosta, tuolloin sähköt ei jää päälle.



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm 3.0 sähkömysteerit
ViestiLähetetty: 26.10.2011 12:35 

Viestit: 19
Mitä sähköhilpattimia sijaitsee kuskinpuolen sulakerasian alla ilmanputsarin torven vieressä näkymättömissä? Sulake nro 34 kun irroittaa lakkaa cruisen valo palamasta mutta joku rele siellä piilossa naksuu kun sulaketta tarjoaa paikalleen. Taitaa ainoa pääsy olla alakautta tai sisälokarin poistamalla,onko kokemuksia?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm 3.0 sähkömysteerit
ViestiLähetetty: 26.10.2011 15:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Minulla virtalukon pohja aiheutti puhaltimien ja mittarivalojen syttymistä itsekseen. Pohjan vaihto korjasi tilanteen. Viime kesänä taas jäähdytyspuhaltimet eivät käynnistyneet. Ainakin 2 sulaketta oli palanut, ja lisäksi ohjainboksi vaihdettiin. Kiitos XM-Fanille.
Ainakin TD:ssä on hanskalokeron alla joku musta n.8x6x3 cm ohjainboksi, joka ohjaa jäähdytyspuhaltimia. Vaatii siis hanskalokeron irroituksen. XM-Fani tietää tarkemmin. Pitäisi varmaan ottaa selvää, onko jäähdytyspuhaltimien jälkikäynti tehdastekoinen ominaisuus, vaiko itsestään syntynyt. Itsellä en ole kertaakaan huomannut jälkikäymtiä korjauksen jälkeen.
Ilmastoinnin jäähdytyksen ollessa päällä, ( A / C ) näppäimessä merkkivalo, Jäähdytyspuhaltimet nokalla käyvät täysilla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm 3.0 sähkömysteerit
ViestiLähetetty: 26.10.2011 17:21 

Viestit: 19
Flektiongelma poistui releen rassauksella,nyt tuo cruise askaruttaa,valo palaa kokoajan,ei kuitenkaan toimi. Vettä tuo huutaa kokoajan lisää vaikka säiliö täysi,sopivasti kun auto tärähtää niin valo sammuu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm 3.0 sähkömysteerit
ViestiLähetetty: 26.10.2011 17:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
3.0XMBreak kirjoitti:
Flektiongelma poistui releen rassauksella,nyt tuo cruise askaruttaa,valo palaa kokoajan,ei kuitenkaan toimi. Vettä tuo huutaa kokoajan lisää vaikka säiliö täysi,sopivasti kun auto tärähtää niin valo sammuu.
Oletko sitä vesianturia kokeillut rassailla?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm 3.0 sähkömysteerit
ViestiLähetetty: 26.10.2011 19:04 

Viestit: 19
Olen kyllä, maadoitukset kanssa rassattu jo moneen kertaan. Yksi vika korjaantuu niin kaksi tulee tilalle,parempi varmaan viedä testeripiuhan päähän niin loppuu tuo prkl:n arpominen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm 3.0 sähkömysteerit
ViestiLähetetty: 27.10.2011 10:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Kuulostaa nyt siltä että siellä on hapettunut yhden releen koskettimet kiinni. Testeri tuolla vikajen etsinnälle on yksi simppeli LED ja painonappi. Siitä sitten lasketaan vilkkujen määrät eli pitkä vilkahdus on 10 ja lyhyet ykkösiä. Esim: pitkä-lyhyt-lyhyt-lyhyt eli tarkoittaa fault code 13 ja listasta katsotaan syy (muistaakseni ilmuilman lämpöanturi) Tämä siis vain näin esimerkkinä.
Veikkaan että tätä simppeliä lukulaitetta ei juuri mistään korjaamolta löydy mutta se kannattaa valmistaa itse.

http://koti.mbnet.fi/mattiaj/Kuvat/error_codes_XM.pdf



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm 3.0 sähkömysteerit
ViestiLähetetty: 27.10.2011 21:52 

Viestit: 568
Paikkakunta: Akaa
Cikatti kirjoitti:
Kuulostaa nyt siltä että siellä on hapettunut yhden releen koskettimet kiinni. Testeri tuolla vikajen etsinnälle on yksi simppeli LED ja painonappi. Siitä sitten lasketaan vilkkujen määrät eli pitkä vilkahdus on 10 ja lyhyet ykkösiä. Esim: pitkä-lyhyt-lyhyt-lyhyt eli tarkoittaa fault code 13 ja listasta katsotaan syy (muistaakseni ilmuilman lämpöanturi) Tämä siis vain näin esimerkkinä.
Veikkaan että tätä simppeliä lukulaitetta ei juuri mistään korjaamolta löydy mutta se kannattaa valmistaa itse.

http://koti.mbnet.fi/mattiaj/Kuvat/error_codes_XM.pdf


Simppeli on tuo lukulaite rakentaa eikä maksa juuri mitään. Varoituksena vain, että tuo ylläoleva linkki lakkaa toimimasta aika pian - muistaakseni lokakuun lopussa enkä ole keksinyt tai paremminkin vaivautunut selvittämään, minne kotisivut laittais jos laittais ollenkaan ja minne vois tuon pdf:n laittaa tarjolle. Itse olen sen imaissut Yahoon Xm-groupsista, mutta sieltä etsiminen on muistini mukaan aika tuskaista.



.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm 3.0 sähkömysteerit
ViestiLähetetty: 27.10.2011 23:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Ai? Toi on sun linkki. No mutta, jokainen asian päälle ymmärtävän pitää tallentaa vaikka print screeneinä nuo kipin kapin omalla kovalevylle ja rinttaa vielä paperille koska XM:n omistajalla nuo pitää olla paperilla tallissa.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm 3.0 sähkömysteerit
ViestiLähetetty: 28.10.2011 00:11 

Viestit: 142
Sen voi tallentaa PDFnä...ainakin win7ään.
Hiiri oikeaan alareunaan josta popsahtaa valikko.
Jos ei onnistu voin lähettää sp-liitteenä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm 3.0 sähkömysteerit
ViestiLähetetty: 28.10.2011 00:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Lammy kirjoitti:
Sen voi tallentaa PDFnä...ainakin win7ään.
Hiiri oikeaan alareunaan josta popsahtaa valikko.
Jos ei onnistu voin lähettää sp-liitteenä.
WinNT 4:ssa, 2k:ssa, XP:ssä ja Vistassa onnistuu ihan valkkaamalla siihen Operaan pompsahtavasta Adobe Readerin, PDF-XChange Viewerin, tai jonkin muun vastaavan pluginin valikoista sopivasta paikasta "Save as", "Save copy as" tms tai painamalla työkaluriviltä sitä disketin kuvaa, jos on siihen työkaluriviin sellasen näkyviin konffannut. Ja sieltä samoista valikoista etsimällä "Print" tai siitä työkalupalkista tulostimen kuvan (jos se siinä on) voi sitten tallentaa sen sinne kirjahyllyynsä muiden citikkapapereiden sekaan katoamaan. :roll:

Ja jos ei satu mitään katselupluginia olemaan tai ei muuten vaan huvita nyt katsella suotta, niin voihan tuon hyperlinkin päällä painaa siinä Operassa, millä tätä patonkiakin katsellaan, hiiren oikeanpuoleista korvaa ja valkata "Save linked content as.."

Konstit on monet jne



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm 3.0 sähkömysteerit
ViestiLähetetty: 28.10.2011 07:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Levykkeen kuvaa akrobaatin yläkulmassa painettu täällä, eli tallessa on, niin ei sitten tule tarvetta käyttää :D



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 16 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron