Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

C5 Hdi AT Antipollution fault
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=9510
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  XmTd94 [ 01.10.2011 15:03 ]
Viestin otsikko:  C5 Hdi AT Antipollution fault

Mummulareissu tyssäsi 80km ajon jälkeen antipollution fault-ilmoitukseen. Tyhjäkäynnillä kulki 10km/h, kaasuun ei vastannut lainkaan.
Onko mitään kotikonsteja vai paketoinko pihaan odottamaan äkillistä vaurastumista?

Lapsillekin ikimuistoinen reissu, tultiin Falckin hinurilla takaisin kotiin.

Kirjoittaja:  eskere [ 01.10.2011 17:01 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 Hdi AT Antipollution fault

Vaikea sanoa, mikä vika sinulla on. :roll:
Omassa c5:ssa palaa tuo antipöllytin jatkuvasti, eikä ole haitannut menoa laisinkaan. On palanut jo 2-vuotta.

Ilmeisesti tuo pöllytin pitää sisällä monenlaista häiriötä; toiset vaikuttavat moottorin ohjauksen toimintaan välittömästi, toislla ei ole mitään tuntuvaa vaikutusta. :?

Kirjoittaja:  XmTd94 [ 01.10.2011 19:14 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 Hdi AT Antipollution fault

Moneen eri vikaan tuo antipöllö tuntuu huhuilevan, kun nyt keksisi mikä tuossa omassa on. Kaasupoljin ikäänkuin katosi kokonaan, kone ei reagoi siihen millään lailla, käy nätisti tyhjäkäyntiä, ei muuta.
Onhan tuo nyt kirjaimellisesti antipollution, ei todellakaan saastuta milläänlailla kun ei voi ajaa...

Kirjoittaja:  antsa63 [ 02.10.2011 05:50 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 Hdi AT Antipollution fault

Terve
Onkohan joku alipaineputki saanut siipeen? Konehuoneessa seikkailee muutama mehupillin vahvuinen
muoviputki. Itse sain tärveltyä yhden polttoainesuodatinta vaihtaessa. Pääsi koskemaan johonkin kuumaan paikkaan ja suli läjään. Tyhjäkynnillä pelasi mutta ei antanut kierroksia eikä vääntöä löytynyt. Tehty uus letkuliitos. Toivottavasti löytyy yhtä helppo vika
Antsa

Kirjoittaja:  pimpelipompeli [ 02.10.2011 07:28 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 Hdi AT Antipollution fault

Citroen-foorumin puolella on tuota antipöllöä käsitelty melko kattavasti, ja jos siellä ei riitä vinkkejä niin käy selaamassa peugeot-foorumi lävitse 407 pösön puolelta. Toisilla tuntuu antipöllö kuuluvan vakiovarusteisiin ja joillakin sen esiintyminen riippuu taivaankappaleiden asentojen suhteesta parkkiruudun viivoitukseen. :lol:

Kirjoittaja:  XmTd94 [ 02.10.2011 13:25 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 Hdi AT Antipollution fault

Kokeilin aamulla käyntiin, josko olisi yön aikana korjaantunut. Ei ollut, antipollution fault edelleen näytössä.
Juuri kun olin sammuttamassa kilahti ruutuun automatic gear fault! Mistä tuo kertoo?

Kirjoittaja:  Oldis [ 02.10.2011 14:46 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 Hdi AT Antipollution fault

Automaattilaatikko ei toimi

Kirjoittaja:  eskere [ 02.10.2011 14:54 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 Hdi AT Antipollution fault

Oldis kirjoitti:
Automaattilaatikko ei toimi


Tai saattaa sittenkin toimia, joskus tuollainen herja tulee ehjäänkin laatikkoon. Itselläni on 2x tullut tuo ilmoitus 90tkm aikana, ja se on poistunut auton sammuttamisen ja uudelleen käynnistyksen jälkeen.

Kirjoittaja:  XmTd94 [ 02.10.2011 19:39 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 Hdi AT Antipollution fault

Laatikko tuntuu kyllä toimivan, pykälät menee päälle ja auto liikkuu eteen-ja taaksepäin sen mitä tyhjäkäynnillä kulkee. Voi olla ettei muut vaihteet pelaa mutta sitäpä ei nyt pääse kokeilemaan.

Kirjoittaja:  XmTd94 [ 28.10.2011 13:23 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 Hdi AT Antipollution fault

Nyt taas C5 käy ja kukkuu. Syy tuohon vikatilaan löytyi -yllätys yllätys- sähköpiuhoista. Pa-suodattimen alta menevän U:n muotoisen muovikourun sisältä kaikki piuhojen kuoret olivat kovettuneet ja hapertuneet, säikeet yhdessä. Pa-suodattimen kansi oli vuotanut ilmeisen pitkään (vuoto tuli sen sähköliittimen sisältä) ja olisiko pitkäaikainen naftakylpy kovettanut piuhat.

Kirjoittaja:  Xaateri [ 24.10.2014 10:38 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 Hdi AT Antipollution fault

Vika on Puolan johdossa :?

Ei sentään mutta Antipollution system faulty ja äkkistoppi suoraan ajossa C5 II HDI 136:lla on tullut jo kolmesti vastaan :(

Vika näyttäisi olevan kuitenkin sähköpuolella eli polttoainepumpun venttiilin solenidi tms. liitintä roplaamalla auto on saatu taas liikenteeseen.

Kellään muulla vastaavia kokemuksia?? Koko pumppu kun pitäisi vaihtaa jos vika on sen sisällä.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/