Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Jengasta juttua
ViestiLähetetty: 15.10.2011 19:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Tuli epähuomiossa pahoinpideltyä possun kierteitä :geek:

Kuva

Miten päästä takaisin oikeille raiteille rikkomatta lisää?

Sammutin tältä päivältä autotallin valot ja lähden nyt hakemaan pitsaa jotta olisi jotain kaljalla alashuuhdottavaa :mrgreen: Jatkan vahingontekoa sitten huomenna.. :? :roll:



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jengasta juttua
ViestiLähetetty: 15.10.2011 21:03 

Viestit: 519
Kierretapilla



Dee Schneider ja Tepsu
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jengasta juttua
ViestiLähetetty: 15.10.2011 21:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Onko tuo kierre yleinen vai yleinen vain sitikoissa, esim. 7mm?

Jos ei ole sopivaa kierretappia, niin ota ehjä oikean kokoinen pultti, smirklaa pultin kärjestä kierrettä kartiomaisesti lähes sileäksi n. 1-2cm matkalta, ja anna sitten pikkuhiljaa kierteen nousta normaaliksi. Hio possun vahingoittuneita kierteitä alkuosasta hiukan matalammaksi. Kun työnnät hiotun pultin reikään, saat pultin tarttumaan oikeille kierteille ja varsinainen ehjä pultin kierre korjaa vastapuolesta vioittuneen kierteen osan.

Toinen konsti on, jos pultissa on tarpeeksi pituuta, että poraat isommalla poralla tuon vahingoittuneen kierteen pois reiän alkupäästä. Sitten varovasti haet pultilla oikean kierteen alkua ja kierrät pultin paikoilleen.
:)



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jengasta juttua
ViestiLähetetty: 15.10.2011 21:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
eskere kirjoitti:
Onko tuo kierre yleinen vai yleinen vain sitikoissa, esim. 7mm?

Jos ei ole sopivaa kierretappia, niin ota ehjä oikean kokoinen pultti, smirklaa pultin kärjestä kierrettä kartiomaisesti lähes sileäksi n. 1-2cm matkalta, ja anna sitten pikkuhiljaa kierteen nousta normaaliksi. Hio possun vahingoittuneita kierteitä alkuosasta hiukan matalammaksi. Kun työnnät hiotun pultin reikään, saat pultin tarttumaan oikeille kierteille ja varsinainen ehjä pultin kierre korjaa vastapuolesta vioittuneen kierteen osan.

Toinen konsti on, jos pultissa on tarpeeksi pituuta, että poraat isommalla poralla tuon vahingoittuneen kierteen pois reiän alkupäästä. Sitten varovasti haet pultilla oikean kierteen alkua ja kierrät pultin paikoilleen.
:)


Pultti on normi 13mm kannalla oleva (8mm?) ja suht pitkä. Kierretappia ei ole mutta kokeilen tuota kartiotemppua :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: