Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Xantian AL4-vaihdelaatikon irrotus
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=9705
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Ilkka L. [ 19.10.2011 09:31 ]
Viestin otsikko:  Xantian AL4-vaihdelaatikon irrotus

Xantian kampiakselin tiiviste alkoi tiputtamaan öljyä niin että katsastaja huomautti asiasta. Xantia pukille, öljyt laatikosta ulos, samoin jäähdytysnesteet, pyörät irti, akku telineineen pois samoin ilmanpuhdistin. Jo alkoi vaihdelaatikko näkyä, mutta nyt meni sormi suuhun, kuinka se laatikko mahtuu pois tai sen verran kauemmaksi moottorista, jotta kampiakselin stefaan pääsee käsiksi? Onko hyviä neuvoja?

Kirjoittaja:  laakeri [ 19.10.2011 09:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian AL4-vaihdelaatikon irrotus

Onkos tuo AL4 kovinkin iso murikka? Manuaalilaatikko ainakin mahtuu tulemaan alakautta ulos, kunhan tarvittaessa raivaa vähän lisää tilaa. Päävaraaja/säädin on ainakin tullut Xantiasta nostettua sivuun, että on saanut vähän lisätilaa puuhastella.
Liitteet:
lootahässäkkä.jpg
lootahässäkkä.jpg [ 109.6 KiB | Katsottu 5749 kertaa ]
Kuvassa on vanhakoppaisen konehuoneesta taiottu manuaaliloota ulos alakautta. Ei tuosta paljoa kyllä näe, mutta se nyt sieltä ainakin mahtui tulemaan.

Kirjoittaja:  ealab [ 19.10.2011 13:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian AL4-vaihdelaatikon irrotus

Kuta ja kuinkin samat häslinkit taisi olla BX:n manuaalitoosan kanssa. Etupää pukeille, krääsää irti, moottorinkin alle pukit, toosan korikiinnitys irti, nostetaan hiukan koria vasemmalta, kori nousee, masiina-toosa ei, tulee tilaa toosan poisvedolle. Tätä varten hallitunkkiin korvakkeet, jossa toosaa pysyy....

Kirjoittaja:  laakeri [ 19.10.2011 14:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian AL4-vaihdelaatikon irrotus

Muistaakseni se paketin kallistus, mitä tarvitaan on ollut hyvin pientä, jos edes välttämätöntä. Jos apukuskin puolen vetoakseli paikoillaan irrottaa, niin silloin taitaa tarvita hieman lisätilaa? Loota ollaan ripustettu ylhäältäpäin liinan varaan ja alle pukkeja vain varmistukseksi. Kaveri tuossa laskussa ja nostossa mukana helpottaa kyllä.

Kirjoittaja:  Ilkka L. [ 19.10.2011 21:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian AL4-vaihdelaatikon irrotus

Kiitos neuvoista! Vaihdelaatikko on lattialla ja huomenna tiivistekauppaan. Samalla vaihdan jarrulevyt kun ne valmiiksi irti.

Kirjoittaja:  laakeri [ 19.10.2011 22:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian AL4-vaihdelaatikon irrotus

Ilkka L. kirjoitti:
Kiitos neuvoista! Vaihdelaatikko on lattialla ja huomenna tiivistekauppaan. Samalla vaihdan jarrulevyt kun ne valmiiksi irti.
Muista vaihtaa myös perän (vetoakselien) stefat, niin ei tarvitse sitten parin viikon päästä nykiä vetoakseleita irti. Ne alkuperäiset marmoritiskiltä ovat ihan asiallisia. :roll:

Kerran kokeilin, voiko noissa nuukailla ja kuukautta myöhemmin vaihdoin... :oops:

Kirjoittaja:  Eki [ 20.10.2011 07:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian AL4-vaihdelaatikon irrotus

...ja myös täydellinen öljynvaihto laatikkoon nyt, kun se on irti. Saa turbiininkin tyhjäksi kerralla.

Kirjoittaja:  ealab [ 20.10.2011 07:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian AL4-vaihdelaatikon irrotus

Vetarit, nimenomaan oikeanpuoleinen, on syytä olla riisuttuna viimeistään silloin, kun toosaa laitetaan takaisin. Jos nopeusmittaus on samansorttinen, kuin manuaaleissakin.

Kirjoittaja:  Ilkka L. [ 24.10.2011 08:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian AL4-vaihdelaatikon irrotus

Kampiakseli tiiviste vaihdettu, maksoi merkkiliikkeessä 44 €. Entinen oli kulunut lähes 2 mm! Vetoakselien tiivisteitä en vaihtanut, olisi ollut hankalat ottaa pois, kalliit ja kun vetoakselien liitokset ovat ura-akselien päissä vaihdelaatikon ulkopuolella. Nyt minulta löytyy korjaamokäsikirja skannattuna AL4-vaihdelaatikon asennuksesta Xantiaan.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/