Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Saxon väljä vaihteensiirto
ViestiLähetetty: 21.10.2011 14:47 

Saxon ostin joku 130tkm ajettuna ja loota oli jo silloin melkoinen horo, kepissä oli väljää vähän joka suuntaan. Onko se tyypillistä näille etuvetoranskiksille? Nyt on ajettu reilu 160tkm eikä tilanne yllättäen oo yhtään parantunut. Siellähän lienee jotkut jouset jotka keskittää keppiä? Vai meneekö itse se siirtomekanismi jotenkin väljäksi? Pystyykö tota ihminen remppaamaan itse? Laatikon oon jo kerran tiputtanu pois kytkimen vaihtoa varten niin se onnistuu kyllä.

Tilanne vaan nousi tapetille viikko sitten kun irtos sokka vaihteensiirtäjästä niin ettei vaihdekepin sivusuuntainen liike enää tehnyt mitään. Tilalle virittämäni tangonpätkä oli ihan hippasen väljä, ja väljyys tietysti kertautuu vaihdekepillä niin että nyt se vaihteen vaihto vasta lottoamista onkin.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Saxon väljä vaihteensiirto
ViestiLähetetty: 21.10.2011 16:43 
Käyttäjän avatar

kun kerran oot jo allee osannu ,niin meeppäs lähemmäs sitä vaihekeppiä ( siellä alla ) ja ota mukaas 10mm ja 13mm ;n kiintolenkit.
kiristä pikkusen sen kepin juuressa olevaa pulttia josta lähtee se tanko lootaa kohti. alä kuitenkaan liiottele sen kiristämisen kanssa. manaat kuitenkin ,että tuli kuin puurokauha mämmissä.sitten se vipstaaki mikä' menee lootan sisälle . siinä on yleensä väljyyttä sen sisäänmenon ja vivun välillä. ( putkisokka ) siihen puree parhaiten Esab/Kemppi parina pisteenä. jelppaa kummasti.
varmista samalla ne pallopäät ,että jatkossa pysyvät siellä missä kuuluukin pysyä.tai vaihda uudet tiukemmat tangot.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ]