ruutuvihko kirjoitti:
Kansi, ja tarkennetaan nyt ettei keskeltä lukijatkaan myöhemmin sekoa aiheeseen, eli venttiilikopan ja samalla siis imusarjan ja nokka-akselien ylempi laakeripukkilevy piti avata aikalailla 420 t kohdalla, koska Motonetin osat petti 60 t kilometrin jälkeen aikalailla juuri ennen vaihteiston laakeria. Tässä tuli siis kaksi vikaa peräkkäin. Tässä siis ei tarvinnut sylinterikantta avata, koska venttiilit on suorassa kulmassa mäntiin eikä taivu tökkiessään keinuvipuja poikki.
Eli onko tuo tulkittavissa niin, ettei hihnan katketessa tule täystuhoa, vai kävikö vain hyvä tuuri ja selvisit keinuvivulla? Nm. (gates?)tarvikehihna ja rullat pyörimässä jakopäässä.
ruutuvihko kirjoitti:
Karstaa oli imuputkissa sylinterikannessa jonkin verran, eli voin kyllä onnitella niitä jotka ovat kytkeneet EGRn pois käytöstä jo aikaa sitten.
Tuo egr on kyllä vihonviimeinen laite. Vaikka omasta on poistettu irroittamalla alipaineletku, niin satunnaisesti moottori käy aaltoilemalla tyhjäkäyntiä ja meinaa sammua, ilmeisesti egr vuotaa pakokaasuja puhtaan ilman sekaan, sillä egr:än koputtelu korjaa vian.
ruutuvihko kirjoitti:
Tuntuu kyllä erikoiselta jos kyseisessä moottorissa menisi noilla kilometreilla kannentiiviste, mutta onhan senkin käyttöikä voimakkaasti lämpörasituksesta ja käyttötunneista riippuvaista. Omassa laitteessa on ainakin kerran tai pari lähtenyt paisuntasäiliön korkista musta ulkokuori irti sisäosasta, että voisiko se sitten olla sellainen osa jolla on pettämistaipumuksia. Jähdytysnesteestähän saa kai kohtuukustannuksin analysoitua kaasut, jos kannentiivisteen kunto huolestuttaa.
Tuo paisuntasäiliön korkki vaikuttaa nyt suurimmalta syylliseltä, sillä palokaasuja ei ole nesteen seassa, eikä nestettä häviä.