Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Saippuarasia-tesrterin tuloksia XM V6:ssa http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=9889 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Lammy [ 07.11.2011 18:41 ] |
Viestin otsikko: | Saippuarasia-tesrterin tuloksia XM V6:ssa |
Sijoitin 3 euroa rahaa ja muutaman tunnin aikaa rakentaen testerin ja testaten koodit. Kiitos suuresti koodi-luettelosta ja rakennusohjeista! Tälläiset vika-koodit jäivät luennan ja nollausten jälkeen jäljelle: 17 Airflow direction valve position signal swing not correct Full automatic only. Electrovalve on RH side of mid-console 27 Recirculation valve position signal swing not correct Full automatic only. Electrovalve on blower unit? Olisiko jollakin käsitystä mitä nämä tarkoittavat? Liittyvät ilmastointiin. ABS-koodeja oli myös mutta ne pysyivät poissa nollauksen jälkeen. Voiko vanhat vikakoodit muistissa aiheuttaa vikavalon syttymisen vai onko tuo ABS-vikavalon sammuminen käynnistyksen jälkeen taas vain lumetta syttyen juuri ennen katsastusasemaa ![]() |
Kirjoittaja: | pimpelipompeli [ 08.11.2011 10:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: Saippuarasia-tesrterin tuloksia XM V6:ssa |
Ajele vähän aikaa ja tee muutama jarrutus, mielellään semmoinen missä abs:än pitäisi toimia. Jos ei valo syty niin vika on korjautunut itsekseen koodin poistolla. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 08.11.2011 11:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Saippuarasia-tesrterin tuloksia XM V6:ssa |
Jep jep, siis yksi nyrkkisääntö on vikakoodien luvussa, pitäs aina aloittaa nollaamalla viat, tai voi ne lukeakin mutta siellä voi olla huuhaata joukossa. Sitten ajoa jonkin verran ja vasta sitten vikaluku ja jos edelleen muisti tyhjä niin lisää ajoa ja vikaluku. Tämä on varmin tapa saada aidosti vikakoodit esiin. Vanhan auton koodit kun lukee niin siellä voi olla pahimmillaan todella vanhentuneita koodeja jotka eivät ole millään tavalla relevanttia dataa. |
Kirjoittaja: | Janne L [ 08.11.2011 20:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Saippuarasia-tesrterin tuloksia XM V6:ssa |
Viat viittaavat lämpötila- ja puhallussäädön läppäservoihin. Vanhemmiten kuluvat ja vikaantuvat jokaisessa autossa, se on aivan varmaa. http://www.citroen-ds-id.com/index.html ... Servo.html |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |