|
Kirjoittaja |
Viesti |
zx1,4
|
Viestin otsikko: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi Lähetetty: 19.04.2009 21:49 |
Viestit: 4
|
tyhmä kysymys, mutta kysyn silti pitäisikö mittarin/valon anturin olla vedessä? Ecu:n anturi on termostaattikopassa ja tuo on kannessa. Mittari ei toimi.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi Lähetetty: 20.04.2009 09:49 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
zx1,4 kirjoitti: tyhmä kysymys, mutta kysyn silti pitäisikö mittarin/valon anturin olla vedessä? Ecu:n anturi on termostaattikopassa ja tuo on kannessa. Mittari ei toimi. Vedessähän se siellä kannen päädyssä on kait vai mitenkä ZX:ssä menikään? Jos ei anturi toimi ja on varmasti riittävästi litkua koneessa, niin putsaa hapettuneert liitokset ennen isompia etsintöjä...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
zx1,4
|
Viestin otsikko: Re: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi Lähetetty: 20.04.2009 10:19 |
Viestit: 4
|
Ei tuossa ole hapettuneita liitoksia moottoritilassa, mikä on melko outoa. Liitin on kirkas ja siisti. n. 90 asteen lämpötilassa liittimen resistanssi on noin 200-300 ohm ja nousi resistanssi oikean näköisesti jäähtyessä. Maadoittamalla toisen karvan valo syttyy mittarissa. Mittari nousee 60 alarajalle piuhan ollessa kiinni, piuha auki ei nouse minnekkään. Ihmettelin vaan kun irroitin ja vettä ei tullut reijästä vaikka on samalla tasolla termostaatin kanssa. Todennäköisesti mittarilta on liitos hapettunut.
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi Lähetetty: 20.04.2009 16:35 |
Viestit: 2642 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
No onko siellä sitä vettä.. Voihan siellä olla niin paljon hapettumaa ja kattilakiveäkin ettei se anturi tosiaan tapaa veteen, pitäisi sieltä vettä valua. Huomaathan, että ECU ja mittari haistelevat omilla antureillaan lämpöjä (tai ainakin beksissä, en muista ZX:ää tarkalleen).
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
zx1,4
|
Viestin otsikko: Re: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi Lähetetty: 20.04.2009 16:55 |
Viestit: 4
|
On vettä ainakin kierrossa, eli termostaatti kotelon ilmaus ruuvista tulee pihalle jos raottaa samoin kuin ecun anturin kierteestä.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi Lähetetty: 21.04.2009 13:27 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
zx1,4 kirjoitti: On vettä ainakin kierrossa, eli termostaatti kotelon ilmaus ruuvista tulee pihalle jos raottaa samoin kuin ecun anturin kierteestä. Tuleeko siitä lämppärin kennolle menevän letkun ilmausruuvista? Se taitaa muistini mukaan olla aika lailla ylin ilmausruuvi.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
zx1,4
|
Viestin otsikko: Re: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi Lähetetty: 21.04.2009 15:42 |
Viestit: 4
|
Tulee lämppärin ilmausruuvista samoin kun puhaltaa lämmintäkin, tosin vain auton ollessa päällä.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi Lähetetty: 22.04.2009 08:09 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
zx1,4 kirjoitti: Tulee lämppärin ilmausruuvista samoin kun puhaltaa lämmintäkin, tosin vain auton ollessa päällä. Kyllähän sieltä ilmausruuvista pitäisi vettä tulla moottori sammuksissakin. Kai on ilmatessa muistettu se limsapullo?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi Lähetetty: 22.04.2009 08:46 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Ei välttämättä tule vettä, jos paisuntasäiliön korkki on tiivis ja kone jäähtynyt. Saattaa olla alipainetta/ vettä ei tule, jos mistään ilmaa tilalle.
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: ZX 1,4i KFX lämpötila-anturi Lähetetty: 22.04.2009 08:52 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Nyt tyhmä kymysys... Lainaa: Liitin on kirkas ja siisti. n. 90 asteen lämpötilassa liittimen resistanssi on noin 200-300 ohm ja nousi resistanssi oikean näköisesti jäähtyessä. ... Mittari nousee 60 alarajalle piuhan ollessa kiinni, piuha auki ei nouse minnekkään. Siis onko tuo 90-astetta testattu jossain muualla kun koneessa? Jos koneessa, niin millä on varmistettu, että siellä oikeasti on 90-astetta? Jos auton mittari näyttää 60-astetta koneen ollessa lämpöisenä, niin voiko kyseessä olla vaan mittarin epätarkkuus ja koneen käyminen vajaalämpöisenä? Vai ymmärsinkö mä nyt ihan väärin?
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
|
|