Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hallitunkkitietoa?
ViestiLähetetty: 13.11.2011 17:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
Hallitunkki kusasi öljyt alleen siitä pumppaussylinterin juuresta.
Kolmentonnin tunkki matalamalli.
Eikä tietenkään ostokuittia, enkä edes muista mistä ostin.
Nykyään ei kesta mikään. :twisted:
Otin sen pumppaussylinterin ulos, ja siellä oli vain tiivisteenä O-rengas, mikä ei varmaankaan ole tarkoitettu suurta painetta kestämään.
Vika taitaa olla syvemmällä, eli nostosylinterin paine pääsee takaisin tälle pikkusylinterille.
Kertokoon, ken tietää rakenteesta tarkemmin.
:)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hallitunkkitietoa?
ViestiLähetetty: 13.11.2011 18:14 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
30 vuotta sitten ostin 2 tn tunkin kerran lisännyt öljyä,sellaisia ennen tekivät.. ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hallitunkkitietoa?
ViestiLähetetty: 13.11.2011 18:22 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Takaisku venttiili vuotaa siinä pumppusylinterillä uskoisin.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hallitunkkitietoa?
ViestiLähetetty: 13.11.2011 21:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
Noin uskoisin, mutta sijaitseeko se ennen isoasylinteriä? :roll:
Täytynee purkaa ja kattoo mitä löytyy. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hallitunkkitietoa?
ViestiLähetetty: 13.11.2011 22:36 

Viestit: 5125
Pumppusylinteri sen paineen tekee, ei missään päin järjestelmää sen isompaa painetta ole (toki nostosylinterissä se pysyy jatkuvasti korkealla, kun pumppusylinterissä se on korkea vain alaspäin painettaessa) (sylinterin pinta-alaerot tuottaa erilaisen voiman, vaikka paine olisikin sama kummassakin sylinterissa kahvaa alaspainettaessa)

Jos takaiskuventtiili vuotaa laskee nesteet nostosylinteristä pumppusylinteriin päin, ei ulospäin (vai ymmärsinkös kysymyksen väärin)
(ja auto laskisi samaa tahtia, ja pumpun kahva nousisi ylös)

Veikkaan: pumppumännän o-rengas vaihtoon, ellei sylinterissä ole jotain muuta tekovikaa (huokonen tai koneistus)

Pullotunkin kaavio on suht. sama, säiliöt on umpinaisempia ulospäin ja sylinteri vaaka-asennossa, toimiikohan tuo kuva:
Kuva

(ja jos toinen takaisku vuotaa, on tunkki lutku, paineet vuotaa sisäisesti eikä jaksa juuri mitään nostella)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hallitunkkitietoa?
ViestiLähetetty: 13.11.2011 23:09 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Niitä punaisia, halpoja 2T:n tunkkeja on rojahdellut. Eikä paljon käytettyjä. Ihmeellisiä valmistusvikoja, sylinterin yläpäässä nostokorkeutta rajoittamassa urat, joiden kautta männän ohivirtaus. Vaan nuo urat oli jollain jyystetty ja niiden knöölit rikkoivat tiivisterenkaan. Toisesta en nyt muista. Onneksi ei ole vielä sattunut mitään fyysistä hämminkiä! Taas on 2 samanlaista, joista toinenkin pysyy ylhäällä, kun voimallisesti kiristää venttiilin. Tein TUKES:iin ilmoituksen, ei kiinnostanut, ei ollut tunkit ohjelmassa. Kauppaan olen vienyt 2 takaisin, koska olivat runkokieroja. biltemaan ja ohlsonille. Kehotuksena romukasojensa hävittämisessä kääntyä Kuusakosken puoleen. Taitavat nykyään kaikki olla kiinalaisia, ei siinä mitään, mutta kun Suomessa on vähän asukkaita...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hallitunkkitietoa?
ViestiLähetetty: 13.11.2011 23:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Ylipaineventtiili on korkin alla ja sitä voi varovasti koittaa kiertää kiinni päin. Siinä kyllä yleensä lukee: "DO NOT ADJUST"
Syynä on se että jos varomattomasti noistaa 3 T tunkilla 8 tonnia niin tunkki voi todella räjähtää silmille jos vena on kierretty kiinni. Se venttiili voi silti olla syynä lutkuamiseen. Siis, jos kierrät ohiviratausvenaa kireelle niin ole sitten AINA todella varma ettet ylitä sitä kuormaa johon tunkki on suunniteltu.

Itse olen ottanut 12 tonnin tunkista 20 tonnin voiman ulos. Se on hemmetin vaarallista, siinä voi lentää teräsvalukappaleita todella pitkälle ja tappavasti.

Yleisin syy siltä kait yleensä on ensiösylinterin tiivistysongelma.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hallitunkkitietoa?
ViestiLähetetty: 14.11.2011 19:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
No sieltä ekasylinteriltä kaivoin o-renkaan ja muoviprikan poies.
Menin kauppaan ostamaan niitä.
O- renkaat meni tilaukseen, mutta kun maahantuojalta kysyttiin muovihärpäkettä, niin ne sanoi, ettei siihen (169€) laitteeseen saa varaosia. :twisted:
Paloi hihat maahantuojalle, mutta nyt on koko perskeleen vempele menossa sinne.
Tehköön mitä tykkää, mutta ei se niille näin helppoa ole. :?
Katotaan mistä kana kusee!


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron