Pumppusylinteri sen paineen tekee, ei missään päin järjestelmää sen isompaa painetta ole (toki nostosylinterissä se pysyy jatkuvasti korkealla, kun pumppusylinterissä se on korkea vain alaspäin painettaessa) (sylinterin pinta-alaerot tuottaa erilaisen voiman, vaikka paine olisikin sama kummassakin sylinterissa kahvaa alaspainettaessa)
Jos takaiskuventtiili vuotaa laskee nesteet nostosylinteristä pumppusylinteriin päin, ei ulospäin (vai ymmärsinkös kysymyksen väärin)
(ja auto laskisi samaa tahtia, ja pumpun kahva nousisi ylös)
Veikkaan: pumppumännän o-rengas vaihtoon, ellei sylinterissä ole jotain muuta tekovikaa (huokonen tai koneistus)
Pullotunkin kaavio on suht. sama, säiliöt on umpinaisempia ulospäin ja sylinteri vaaka-asennossa, toimiikohan tuo kuva:

(ja jos toinen takaisku vuotaa, on tunkki lutku, paineet vuotaa sisäisesti eikä jaksa juuri mitään nostella)