Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Katsastus ja pallot
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=9955
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  iisoppi [ 13.11.2011 17:17 ]
Viestin otsikko:  Katsastus ja pallot

Hei, tietämätön kysyy :
Takapallot kohta tyhjät, vaihto ei onnistu hetimiten, katsastaa pitäis..
Miten kova takapää suhtautuu siihen masiinaan jolla ravistetaan ...

Kirjoittaja:  kokemjne [ 13.11.2011 18:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Katsastus ja pallot

jos se ravistin hajoo ,niin anna hajota vaan kunhan kuljin säilyy ehjänä.

Kirjoittaja:  eskere [ 13.11.2011 18:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Katsastus ja pallot

Taitavat ravistimella katsoa pääasiassa samalla akselilla olevien pyörien välistä eroa. Jos ero on pieni, niin voit selvitä läpi.

>>>Kun nämä on näitä sitikoita, ei näiden lukemista oikein mitään muuta osaa päätellä.....sano minullekin eräs katsastusmies<<< :mrgreen:

Kirjoittaja:  Tapsa 63 [ 13.11.2011 18:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Katsastus ja pallot

Ei mene kovat pallot läpi,jos katsuri on yhtään perillä asiasta..

Kirjoittaja:  iisoppi [ 13.11.2011 18:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Katsastus ja pallot

Kiitos kovasti kommenteista, kärry unohtu mainita, xm 90 2.0, köyhän miehen delorean...
Ois hyvä vaihtaa takapallotkin ite , ei oo sattunu sopivaa ramppia tai ojaa kohdalle..

Kirjoittaja:  Tapsa 63 [ 14.11.2011 21:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Katsastus ja pallot

Vaidossa tuli juuri katsastettu Xsara takapää jumissa,kysyn miten tämä meni katsastuksesta läpi,katsastus henkilö (lue ei mies) oli kehunut,että miten hyvät iskarin on takana... :)

Kirjoittaja:  iisoppi [ 15.11.2011 01:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Katsastus ja pallot

Joo, paras koittaa vaihtaa ennen... Keksis vaan missä vaihtaisi, en oo takapalloi ennen vaihtanut ja ei oo ramppei tms

Kirjoittaja:  Akaile [ 15.11.2011 08:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Katsastus ja pallot

Montakos metriä sitä autoo tarttee nostaa, että pääsee alle hommiin? Vai riittäskö hallitunkki?

Kirjoittaja:  laakeri [ 15.11.2011 08:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Katsastus ja pallot

iisoppi kirjoitti:
Joo, paras koittaa vaihtaa ennen... Keksis vaan missä vaihtaisi, en oo takapalloi ennen vaihtanut ja ei oo ramppei tms
Ei siihen mitään ramppeja tarvittane XM:nkään kohdalla. Ainakin BX:stä ja Xantiasta ovat vaihtuneet tunkin ja pukkien kanssa. Jos eivät ole mahdottoman pitkään olleet alla ja/tai on järkevästi laitettu, niin tarvitset a) isot putkitonget, b) lyöntitaltan ja vasaran tai c) muun hommaan sopivan työkalun. Jos ovat olleet todella kauan ja kuivana laitettu liian tiukkaan jne, niin tarvitset ehkä jopa kemppiä, mutta tuskin niin tiukassa sentään ovat.

Kirjoittaja:  svc [ 15.11.2011 12:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Katsastus ja pallot

Akaile kirjoitti:
Montakos metriä sitä autoo tarttee nostaa, että pääsee alle hommiin? Vai riittäskö hallitunkki?
Ainakin sen verran, että mahdut alle jousituksen ollessa ala-asennossa.

Kirjoittaja:  jasu [ 15.11.2011 13:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Katsastus ja pallot

svc kirjoitti:
Akaile kirjoitti:
Montakos metriä sitä autoo tarttee nostaa, että pääsee alle hommiin? Vai riittäskö hallitunkki?
Ainakin sen verran, että mahdut alle jousituksen ollessa ala-asennossa.

Onnistuu ilman nosturia/monttua, parin hallitunkin/pukin kanssa. Eli siis, auto yläasentoon, palloja löysälle, pukit takanostokorvakkeiden alle, auto ala-asentoon jolloin takapyörät nousee jopa ilmaan asti, ja tilaa on puolisen metriä takapään alla touhuta...

Tuollai on tullut Xm:n alla takapalloja vaihdettua...

Kuva
Tuollasella on pallot lähteny aika kivasti, jos ei ole vedetty "momenttiin vailla täyttä ymmärrystä", muussa tapauksessa sitten meeetrisillä putkipihdeillä irtivääntäen...

Kirjoittaja:  ealab [ 15.11.2011 13:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Katsastus ja pallot

Ei kait tuolla väliä KUN auto, peräpää on pukeilla*, vaikkakin jousitus ala-asennossa. Tämähän nostaa peräpäätä...Ja paineet ehdottomasti pois! Antaa moottorin käydä jonkin aikaa, korkeus ala-asentoon laitettuna. Jos paineenlasku on onnistunut, takapyöriä voi käsin nostaa ja nouseekin, pallot pyörivät käsin irti. Kunhan on aluksi löysätty paineenalaisena, auto ylös säädettynä. * Pukeilla, nimenomaan. Kun jokatapauksessa könyät auton alla, voit samalla hyvin herkistellä ja voidella korkeussäätönivelikön, varapyörä ja -teline irrotettuna, sen koukun kierteiden rasvauskin.

Kirjoittaja:  xantti [ 07.12.2011 21:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Katsastus ja pallot

comfort pallot autoartikkelista ja katsastuskin onnistuu

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/