Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

tärisyttää
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=9965
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  rimpjar [ 14.11.2011 15:02 ]
Viestin otsikko:  tärisyttää

mistäpäin ruvetaan hakemaan vikaa kun C5 2.2HDI -04 tärisyttää kun rupeaa vedättään normaaliajossa ei sitä huomaa mutta kun painaa kaasun pohjaan varsinkin 3 ja 4 vaihteella ja veto alkaa niin kyllä tärisee.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 14.11.2011 15:31 ]
Viestin otsikko:  Re: tärisyttää

riippuu kierroksista . 1000 taatusti täristää jos on nelonen lootassa ja vauhtia vain 20

Kirjoittaja:  rimpjar [ 14.11.2011 16:41 ]
Viestin otsikko:  Re: tärisyttää

Ai sen takia se täristää mites sitten kun ajelee reilua satasta ja laittaa 4 päälle ja kaasua lissää niin tärinä kummasti jatkuu,
ja kun pikkasen löysää niin tärinä loppuu.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 14.11.2011 16:46 ]
Viestin otsikko:  Re: tärisyttää

tuo onkin jo haasteelisempaa. jos olis paljon ajettu ax/bx/cx/xantia/xm kyseessa ,niin sanoisin vetoakselien sisänivelien olevan kuopalla.

Kirjoittaja:  rimpjar [ 14.11.2011 19:03 ]
Viestin otsikko:  Re: tärisyttää

vetoakseleita itsekin tuumailin onhan autolla ajettu jo 230 tuhatta mutta sitten taas kun nostaa auton ylös ja kokeilee niin ei siellä niin paljon löysää tunnu. Jarrulevy vois olla yksi aiheuttaja vaikkakin ne ovat melko uudet mutta jos onkin vasen pikkaisen kiero niin kyllähän se vois täristää mutta taas sehän tuntuis koko ajan.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 14.11.2011 19:22 ]
Viestin otsikko:  Re: tärisyttää

et sinä pysty arvioimaan mahdollista välystä jos nostat kuljinta normaalista lentoasennosta , akselit on oltava samassa linjassa . ja jarrulevyt voit unohtaa. ei ne tarristä muulloin kuin jarrutellessa. = automaatti abs

Kirjoittaja:  rimpjar [ 14.11.2011 19:31 ]
Viestin otsikko:  Re: tärisyttää

Niin mutta ABS valo on palannut jo parivuotta ja ihmettelinkin kun katsastusmies ei sanonut kummallakaan kertaa mitään

Kirjoittaja:  ealab [ 14.11.2011 21:01 ]
Viestin otsikko:  Re: tärisyttää

Eipä sitten ABS-jarrutus olekaan toiminut....Joskus pyörät vinkkelissä paikaltalähtötärinöihin auttoi vetonivelten vaseliinilisäykset. Entisessä automerkissäni kuivuivat sisänivelten rasvat, lämmön vaikutuksesta. Nivelet kun olivat toosan sisällä tasauspyörästössä, tai osa sitä. Öljyt kyllä pysyivät, vaikka nivelen poistikin...
Vetarin tukilaakeri?

Kirjoittaja:  kimsteni [ 14.11.2011 21:23 ]
Viestin otsikko:  Re: tärisyttää

Koneen ja laatikon kaikki kumityynyt ehjät???

Kirjoittaja:  rimpjar [ 14.11.2011 21:53 ]
Viestin otsikko:  Re: tärisyttää

noita kumityynyjä ei ole tullu vielä tarkistettua

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/