hmm..

heittäydyin tuon vm. 1990 XM V6 (12-venainen ZPJ) ihan kuutamolle, ja tankkasin kokeeksi 30% e85:sta 95e10 sekaan

, eli n.60 litraa 95e10:iä ja n.30 litraa korkeaseosetanolia e85:sta, jos kone siihen sulaa, niin korkealta ei tipahda, ja toinen moottori on "hyllyssä" odottamassa
nyt tuolla tankillisella ajettu 400km. pääasiassa maatieajoa, kokemukset seuraavaa: käyntiin lähdössä ei eroa kuumana eikä kylmällä koneella (tosin eipä ole kunnon pakkasiakaan sattunu tähän väliin ) moottorin vikavalo ei ole syttynyt sen useammin kuin pelkällä bensallakaan, alavääntö tuntuu lisääntyneen,
ja sitä tukee sekin, että jyrkemmät mäet , joista vakionopeussäädin ei selvinnyt, vaan vauhti hiipui, menee nyt nopeuden laskematta, ja ajotietokoneen näyttämä kulutus on laskenut 0.5 - 1L./100km,
tätä tukee myös polttoainemittarin näyttämä, eli ennen tänne mökille saapuessa on mittari näyttäny kutakuinkin puolta tankkia, nyt viisari näyttää, että vähemmän on kulunut

(tiedä sitten, voiko anturin koho kellua vaan ylempänä tuolla seoksella jo?

)
kokeilu jatkuu, kunnes saan flaxfuel.muunnossarjan, jonka jälkeen meinaan siirtyä kokonaan e85:een, jos ei kones räjähdä ennen sitä

. polttoainelinjaa joutuu todennäköisesti uusimaan jossain vaiheessa... 95e10 kustanti 1.669e/L. ja e85 1.099e/L. joten säästöä tuli n. 15e tankkauksen yhteydessä jo
