|
Kirjoittaja |
Viesti |
kaselin
|
Viestin otsikko: E85 Lähetetty: 17.11.2011 13:50 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Oletteko E85 kokeilleet Xantiassa/C5:ssa olen pari kertaa tankannu sekoituksella 10lE85 ja 10l/98:sia sillä ainakin toimii.
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 17.11.2011 14:43 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Ei kai se on vaan 1,17€ litra.
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 17.11.2011 16:46 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Ajotietsikan mukaan en ole huomannut ainakaan mitään dramaattista eroa mutta ei kilometrejä ole vielä isommin tullut, mutta pitää tässä tutkailla kun tankki tyhjenee.
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 18.11.2011 13:04 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
kaselin kirjoitti: Ajotietsikan mukaan en ole huomannut ainakaan mitään dramaattista eroa mutta ei kilometrejä ole vielä isommin tullut, mutta pitää tässä tutkailla kun tankki tyhjenee. Nyt ekoissa kokeiluissa tankki ei varmaankaan ollut aivan tyhjä, eli bensan osuus on vielä suurempi. 50% E85 seoksen oktaaniluvuksi tulee noin 102, ja lämpöarvoksi 32 MJ/kg, eli noin 72% bensan lämpöarvosta. (98E=44 MJ/kg). Hinta on noin 14% halvempi, kuin 100% 98E5:llä Saman huipputehon saamiseksi polttoainetta pitäisi teoriassa ruiskuttaa 28% enemmän. Käytännössä asia ei ole ihan näin suoraviivainen, sillä moottorinohjaus saattaa osata hyödyntää korkeampaa oktaanilukua johonkin rajaan asti. Suuttimien virtaamakin voi tulla vastaan, jolloin polttoainetta ei pala määräänsä enempää mutta täyttä tehoakaan ei saada. Ajotapa, -suorite ja olosuhteet vaikuttavat. Kerropa sitten miten kävi. Ennustaisin kulutuksen kasvavan jotain 10-20% välimailla. Kannattavuusraja on se noin 14%.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 20.03.2012 11:07 |
Viestit: 2699
|
kaselin kirjoitti: Ajotietsikan mukaan en ole huomannut ainakaan mitään dramaattista eroa mutta ei kilometrejä ole vielä isommin tullut, mutta pitää tässä tutkailla kun tankki tyhjenee. svc kirjoitti: Kerropa sitten miten kävi. Ennustaisin kulutuksen kasvavan jotain 10-20% välimailla. Kannattavuusraja on se noin 14%. Minkälaisia kokemuksia on kertynyt?
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 20.03.2012 12:51 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Miksi ihmeessä tästä aloitettiin toinen samanlainen ketju? Voisko moderator siirtää nämä yhteen pötköön? Hölmöä tämmöinen..
Niin, mun XM:ssä tuo kulutuksen nousu oli noin 1,5-2 litraa sadalla eli hyvin liki 15% kulutuksen nousu.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 20.03.2012 15:10 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 äää....läs nyt. aattelin kopasta beksin ykspisteellä tuota kasivitosta. en oo vaan älynnyt vielä sopivaa pistoolia ottaa käteen. 95 palaa ihan hyvin eikä kulutuskaan oo muuttunu merkittävästi ainakaan. 
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 20.03.2012 21:43 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Cikatti kirjoitti: Miksi ihmeessä tästä aloitettiin toinen samanlainen ketju? Voisko moderator siirtää nämä yhteen pötköön? Hölmöä tämmöinen..
Niin, mun XM:ssä tuo kulutuksen nousu oli noin 1,5-2 litraa sadalla eli hyvin liki 15% kulutuksen nousu. Joo anteeksi kauheesti kun en hakua käyttänyt  . Ja ei tätä pidä yhdistää toiseen ketjuun ei ei koskaan! Sitä ketjujen yhdistämistä ei kaivata patonkissa todellakaan se on kamalaa  .
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 20.03.2012 23:25 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Heh, suorastaan aivan sama 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 20.03.2012 23:32 |
Viestit: 3655
|
Croisette kirjoitti: Ja ei tätä pidä yhdistää toiseen ketjuun ei ei koskaan! Sitä ketjujen yhdistämistä ei kaivata patonkissa todellakaan se on kamalaa  . Olen tästä ihan samaa mieltä! En myöskään tykkää siitä että katkaistaan keskusteluketju ja muodostetaan siitä uusi. Ihan tyhmää sellainen.
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 21.03.2012 09:04 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Jep näin on. Siksihän ME täällä palstalla haluamme ollakin, mun täällä ei "modet" ole kokoajan "sotkemassa". Näin se pitää mennä! Kyllä ne modet on tarpeen noilla isommilla palstoilla mihin eksyy niitä trollaajia enemmän ja joissa homma lähtee lapasesta helpommin. Meidän yhteisö on osoittanut jo osaavansa hoitaa hommansa itse. Melkosen pitkä aika on siitä kun ihan avoimella pyynnöllä jouduttiin pyytämään moderaattorilta apuja... Hyvä näin, tää on kuin iso perhe! Jatketaan näin. Ja asiaan... Tuosta E85:stä... en ole kehannut vielä kokeilla ameriikan ihmeessä, mutta kaveri ajelee jo 100 % E85:llä saman vuosimallin ameriikan ihmeellä (samalla koneella). Käynnistyvyys on hieman heikompi, mutta hänen ajotietokoneen mukaan kulutus on noussut "vain" n. 15 %. Pitäis kokeilla... Xantialla (1.8 -94) en ole kokeillut, mutta olen ajellut sillä jo reilun vuoden käyttäen 95E:tä. Ja nyt siirryn diesel Xantiaan... katotaan miten kauan ehdin nauttimaan dieselautoilusta ennekuin siitäkin tehdään kannattamatonta...
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 21.03.2012 09:20 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Kami kirjoitti: Tuosta E85:stä... en ole kehannut vielä kokeilla ameriikan ihmeessä, mutta kaveri ajelee jo 100 % E85:llä saman vuosimallin ameriikan ihmeellä (samalla koneella). Käynnistyvyys on hieman heikompi, mutta hänen ajotietokoneen mukaan kulutus on noussut "vain" n. 15 %. Pitäis kokeilla... Paljonkos on nykyään E85:n ja bensojen hintaero?
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
PietuG
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 21.03.2012 09:44 |
Viestit: 474
|
svc kirjoitti: Kami kirjoitti: Tuosta E85:stä... en ole kehannut vielä kokeilla ameriikan ihmeessä, mutta kaveri ajelee jo 100 % E85:llä saman vuosimallin ameriikan ihmeellä (samalla koneella). Käynnistyvyys on hieman heikompi, mutta hänen ajotietokoneen mukaan kulutus on noussut "vain" n. 15 %. Pitäis kokeilla... Paljonkos on nykyään E85:n ja bensojen hintaero? Polttoaine.net -sivultakaan ei löydy E85:n hintaa, vai enkö vain osaa käyttää sitä.... 
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 21.03.2012 09:52 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Hintaero ST1 eilen RE85 0,998/l 98E5 1,749/l eli on pieni ero vai mitä? Ja paikkakunta Tampere Lielahti.
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 21.03.2012 12:36 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Nii, Patonginkäyttäjä olis voinut ite katsoa peiliin kun avaan toisen E85 länkytyksen. Sit nyt vaan en ymmärrä miksi samasta pitää avata uusi.
Tuossa aamulla katsoin että Metsolan ABC:lla Vantaalla tuo RE85 eli 1.06 €/l. Pk-seudulla tuo kura on ollut yli euron jo pitkään.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 21.03.2012 12:58 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"mutta kaveri ajelee jo 100 % E85:llä saman vuosimallin ameriikan ihmeellä "
Kami, mikä tuo kulkine on? Käsittääkseni Amöriikan etelässä ja pohjoisessa on jo todella pitkä kokemus muutenkin viinalla ajamisesta.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 21.03.2012 14:23 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Kami kirjoitti: Tuosta E85:stä... en ole kehannut vielä kokeilla ameriikan ihmeessä, mutta kaveri ajelee jo 100 % E85:llä saman vuosimallin ameriikan ihmeellä (samalla koneella). Käynnistyvyys on hieman heikompi, mutta hänen ajotietokoneen mukaan kulutus on noussut "vain" n. 15 %. Olisipa mielenkiintoista nähdä, mikä on suuttimien aukioloaika eri kuormituksilla. Lambda-säätö voi myös olla hieman ihmeissään kun stoikiometrinen suhde bensalle on noin 14:1 ja E85:lle noin 10:1. Tästä seuraa, että moottori käy aika laihalla seoksella, jolloin myös polttoainettakin kuluu vähemmän. Toisaalta moni amerikan ihme on suunniteltu 95-oktaaniselle bensalle, jolloin viinan korkeampi oktaaniluku voi paikata tilannetta. Ajotietokone mittaa sähköisissä ruiskuissa kulutuksen suuttimien aukioloajasta, jota taas säädetään lambda-arvon perusteella. Enpä juuri luottaisi tuohon ajotietokoneen näyttämään, joka luulee edelleen mittaavansa nimenomaan bensan eikä etanoliseoksen kulutusta. Saahan sitä toki laittaa oman autonsa tankkiin melkein mitä vaan, millä moottori käy, mutta aika varovainen olisin suosittelemaan E85:ttä moottoreihin, jotka on suunniteltu vain bensalle.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 21.03.2012 16:45 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 minäpä päätin testata noita koneita hajottavia aineita. 98 pelaa. 95/10 pelaa eikä oo hajottanu yhtään mitään. nyt sitten lorautin tankkiin 0.998 hintaista E85 litkua ( 10.02 litraa ) ihan koko 10 euron arvosta. toistaiseksi BX 16 TZi ykspisteruutta ei hölmistyny yhtään. tosin pohjalla oli sitä koneen hajottajaa ( 95/e10 ) arviolta runsas 10 litraa. katotaan alkaako nikottelu ja milloin. eioo ekujemmejä kynttilöinä eikä bougicordeja piuhoina , mutta kynttilät ( NGK ykskärkiset ) on säädetty 0.8 mm välille.  aamulla selviää viiden jälkeen suostuuko beksi yhteistyöhön vai onko sillä jääny ryyppy päälle. koko päivän pelas ihan moitteetta. 
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 21.03.2012 16:52 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
svc kirjoitti: Olisipa mielenkiintoista nähdä, mikä on suuttimien aukioloaika eri kuormituksilla. Lambda-säätö voi myös olla hieman ihmeissään kun stoikiometrinen suhde bensalle on noin 14:1 ja E85:lle noin 10:1. Tästä seuraa, että moottori käy aika laihalla seoksella, jolloin myös polttoainettakin kuluu vähemmän. Toisaalta moni amerikan ihme on suunniteltu 95-oktaaniselle bensalle, jolloin viinan korkeampi oktaaniluku voi paikata tilannetta.
En noista stoikiometreistä mitään ymmärrä, mutta käsitinkö oikein että tavallinen bensakone saattaa käydä E85:llä liian laihalla ilman että anturit havaitsee minkään olevan vialla (ts. ei tule vikakoodeja tai häiriövalojen vilkuttelua)? Lainaa: Ajotietokone mittaa sähköisissä ruiskuissa kulutuksen suuttimien aukioloajasta, jota taas säädetään lambda-arvon perusteella. Enpä juuri luottaisi tuohon ajotietokoneen näyttämään, joka luulee edelleen mittaavansa nimenomaan bensan eikä etanoliseoksen kulutusta.
Tätäkään en oikein ymmärtänyt... eikö suuttimista sitten mene samalla aukioloajalla läpi yhtä paljon bensaa kuin etanoliseostakin? Silloin ajotietokone tietysti näyttää kulutuksen väärin jos autoon on asennettu E85-muunnoskikkare joka pidentää suuttimien aukioloaikoja, eli ajotietokone ei saa oikeaa tietoa aukioloajoista.
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 21.03.2012 20:04 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Igor kirjoitti: En noista stoikiometreistä mitään ymmärrä, mutta käsitinkö oikein että tavallinen bensakone saattaa käydä E85:llä liian laihalla ilman että anturit havaitsee minkään olevan vialla (ts. ei tule vikakoodeja tai häiriövalojen vilkuttelua)? Stoikiometrinen seos tarkoittaa sitä, että siinä on juuri oikea määrä ilmaa polttoainemäärään nähden. Kilo bensiiniä tarvitsee vähän etanolipitoisuudesta riippuen noin 14,1 - 14,7 kiloa ilmaa palaakseen täydellisesti. Kilo E85:ttä tarvitsee ilmaa vain 9,8 kiloa. Jos siis moottori imisi ilmaa sen reilu 14 kg sekunnissa, bensaa pitäisi ruiskuttaa yksi kilo sekunnissa ja E85:ttä 1,45 kiloa sekunnissa, jotta seos pysyisi stoikiometrisenä. (Todellisuudessa määrät ovat muutaman kertaluokan pienempiä. Bensakilon 43 MJ sekunnissa poltettuna vastaisi 43 megawatin lämpötehoa  ) Moottoriin tulevan ilman massa mitataan ja polttoaineen määrää säädetään sen mukaan suuttimien aukioloaikaa muuttamalla ennaltaohjelmoidun bensakartan mukaan. E85:ttä ruiskutetaan oletuksena siis liian vähän, jolloin seos jää laihaksi. (Tästä johtuu myös kylmäkäynnistysongelma, sillä lambda-säätö ei yleensä toimi startin aikana.) Lambda-anturi tosin kertoo, että jäännöshappea on liikaa, jolloin ECU pidentää suuttimien aukioloaikaa, jotta moottoriin saadaan lisää polttoainetta. Osakuormalla seos voidaan saadakin aivan oikeaksi mutta jossain kohtaa tulee kuitenkin suuttimien suurin virtaama vastaan, jolloin seos jää laihaksi ja etenkin pakokaasujen lämpötila nousee. Moottori voi myös alkaa nakuttamaan korkeasta oktaaniluvusta huolimatta, jolloin kannattaa toivoa, että nakutusanturi osaa myöhäistää sytytystä tarvittavan määrän. Igor kirjoitti: svc kirjoitti: Enpä juuri luottaisi tuohon ajotietokoneen näyttämään, joka luulee edelleen mittaavansa nimenomaan bensan eikä etanoliseoksen kulutusta. Tätäkään en oikein ymmärtänyt... eikö suuttimista sitten mene samalla aukioloajalla läpi yhtä paljon bensaa kuin etanoliseostakin? Silloin ajotietokone tietysti näyttää kulutuksen väärin jos autoon on asennettu E85-muunnoskikkare joka pidentää suuttimien aukioloaikoja, eli ajotietokone ei saa oikeaa tietoa aukioloajoista. Yksinkertaistin tässä vähän liikaa. Jos ajotietokone mittaa pelkästään suuttimien aukioloaikaa, niin näyttämä ei tosiaan muutu polttoaineen mukaan. E85:n viskositeetti on aavistuksen suurempi, kuin bensiinillä, joten samalla suuttimen aukioloajalla ruiskutusmäärä jää hieman pienemmäksi. Ero on kuitenkin pieni.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 21.03.2012 22:48 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Toisella kaverilla on uudempi koppanen vastaava ameriikan ihme jota Suomessakin kaupattu on samalla voimanlahteella. Tuon kaverin auto on kuitenkin aikanaan tuota maahan Texasista. Siina lukee bensatankinluukun sisapinnassa etta ethanol kay myos. Kaveri on itse ko. merkin entisen jalleenmyyjan (kun tuota mallia ei tuoda) asentaja ja hanen mukaansa tuon kone pitaisi olla ihan sama kuin niissa jota Suomessa on myyty. Eli taitaa tuossa uudemmassa koneessa olla alykas moottori...
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 21.03.2012 23:01 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
pistetäämpä 3:een ketjuun tämä sama:
Laitetaan tuo toiseesakin ketjussa kirjoitettu tännekkin, eli:
heittäydyin tuon vm. 1990 XM V6 (12-venainen ZPJ) kanssa ihan kuutamolle, ja tankkasin kokeeksi 30% e85:sta 95e10 sekaan, eli n.60 litraa 95e10:iä ja n.30 litraa korkeaseosetanolia e85:sta, jos kone siihen sulaa, niin korkealta ei tipahda, ja toinen moottori on "hyllyssä" odottamassa.
nyt tuolla tankillisella ajettu 400km. pääasiassa maatieajoa, kokemukset seuraavaa: käyntiin lähdössä ei eroa kuumana eikä kylmällä koneella (tosin eipä ole kunnon pakkasiakaan sattunu tähän väliin ) moottorin vikavalo ei ole syttynyt sen useammin kuin pelkällä bensallakaan, alavääntö tuntuu lisääntyneen, ja sitä tukee sekin, että jyrkemmät mäet , joista vakionopeussäädin ei selvinnyt, vaan vauhti hiipui, menee nyt nopeuden laskematta, ja ajotietokoneen näyttämä kulutus on laskenut 0.5 - 1L./100km, tätä tukee myös polttoainemittarin näyttämä, eli ennen tänne mökille saapuessa on mittari näyttäny kutakuinkin puolta tankkia, nyt viisari näyttää, että vähemmän on kulunut (tiedä sitten, voiko anturin koho kellua vaan ylempänä tuolla seoksella jo?)
kokeilu jatkuu, kunnes saan flexfuel.muunnossarjan, jonka jälkeen meinaan siirtyä kokonaan e85:een, jos ei kones räjähdä ennen sitä . polttoainelinjaa joutuu todennäköisesti uusimaan jossain vaiheessa... 95e10 kustanti 1.669e/L. ja e85 1.099e/L. joten säästöä tuli n. 15e tankkauksen yhteydessä jo.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 21.03.2012 23:07 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Kami kirjoitti: Toisella kaverilla on uudempi koppanen vastaava ameriikan ihme jota Suomessakin kaupattu on samalla voimanlahteella. Tuon kaverin auto on kuitenkin aikanaan tuota maahan Texasista. Siina lukee bensatankinluukun sisapinnassa etta ethanol kay myos. Kaveri on itse ko. merkin entisen jalleenmyyjan (kun tuota mallia ei tuoda) asentaja ja hanen mukaansa tuon kone pitaisi olla ihan sama kuin niissa jota Suomessa on myyty. Eli taitaa tuossa uudemmassa koneessa olla alykas moottori... Moottori voi olla sama mutta entäs moottorinohjauksen ohjelma ja bensakartat? USA:n ja EU:n päästömääräykset eivät ole identtiset, joten softassa voi olla eroja saman auton USA- ja Euroversioissa vaikka itse rauta olisikin samaa.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Ropeliz
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 22.03.2012 13:45 |
Viestit: 238 Paikkakunta: Orivesi
|
Ajattelin itsekin kokeilla ja täräytin kerralla tankin täyteen eli 50 litraa sinne 98:n sekaan. Ensimmäisissä valoissa 1km jälkeen rupes auto pätkimään ja moottorin vikavalo syttyi, jatkoin matkaa ja toisen kilometrin jälkeen toiminta hieman laiskan lupsakkaa mutta kyllä kesti ainakin 8 km ajon ehjänä. Ei muuten haise pakokaasu millekkään  Edit: autona Xantia 1.8i 8v -94 berline.
C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 22.03.2012 14:38 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Käyttäkää tosiaan tässä kohtaa auton mallia ja vuosimallia eikä puhuta pelkistä Amerikanihmeistä, siitä ei ole mitään apua. Olis edelleen kiva tietää mikä sen "ihmeen" malli ja vuosimalli on jolla ajelleen päivittäin.
On ollut kiintoisaa lukeaa foorumeita Yhdysvalloista jossa jengi on myös ajellut E85 viinalla. Parhaimmillaan jopa suutinten rungot (muoviosat coilin ympäriltä) ovat murentuneet. Eli vaarana pidemmällä käytöllä on että vehje kastelee alleen kuin kastelukannusta kaatamalla.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
|