Taitaa olla kulutustavaraa nuo C5:n alustan muovit. Kertaalleen ne on jo uusittu ja nyt taas taittui toinen niistä alle ja toinenkin on jo alkanut kulua puhki. Kotelot olivat ahtautuneet täyteen lumisohjoa. Kun sohjo kiilaantuu muovin sisään, alkaa se painaa muovia irti kiinnikkeistään ja viimein muovin etureuna haukkaa vauhdissa ilmaa ja repsahtaa maantietä vasten aiheuttaen kovaa krahinaa.
Onneksi oli Xsantun sisälokasuojamuovia sen verran, että sain tehtyä siitä jatkoksen ja laitettua alustan suojamuovin paikoilleen putkiston suojaksi.
Samalla huomasin helmamuovien olevan alaosastaan irronnut muovisista kiinnikeruuveistaan. Muovien sisään oli pakkaantunut melkoinen määrä soraa ja lumisohjoa. Putsasin helman ja ulkomuovin välit paineilmalla ja laitoin uudet kiinnikkeet, jotta muovisuojat pysyvät taas paikoillaan.
Ei olisi pahitteeksi kesällä irrottaa kokonaan muoveja, ja putsata ja ruostesuojata helmapelti kokonaisuudessaan ennen seuraavan talven tuloa.
