Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Toimimaton lasinnostin Xantiassa
ViestiLähetetty: 02.07.2012 16:17 

Viestit: 82
Paikkakunta: Varkaus
Morjens

Repsikan puolen sähköklasi lakkasi liikkumasta tässä taannoin ja sitä olen yrittänyt taas toimimaan saada huonolla menestyksellä toistaiseksi. Kirjastosta lainasin Alfamerin korjauskirjan ja huomasin jottei kytkentäkaavion ja auton puihojen numerointi ole millään tavalla yhteneväinen eikä sen enempää liittimien nastoituksen numerointi. :evil:
Hyvähän siinä on sitten etsiä piuhojen kulkureittejä joo.
Alkuun oli toimimaton vain se kuskin oven repsikan puoleen vaikuttava nappi mutta sitten lakkasi se oven omakin toimimasta.
Joku oli korjaillut kuskin puolen takaoven piuhoja sieltä haitarin sisältä. Ei kai etuikkunoiden sähköt takana sentään kulje??
Mitä veikkaatte? Repsikan puolen haitarin sisukset poikki?
Mistä löytäisi oikeat kytkentäkaaviot?

Marko


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toimimaton lasinnostin Xantiassa
ViestiLähetetty: 02.07.2012 16:28 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Ei se kytkentäkaavaa tarvii,haitarikumi irti ,vär värriin ,par parriin,kolvi ja kutistesukkaa,kyllä sen näkee mitkä tulee yhteen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toimimaton lasinnostin Xantiassa
ViestiLähetetty: 02.07.2012 16:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
MarkoNy kirjoitti:
Mistä löytäisi oikeat kytkentäkaaviot?
Alfamerin kytkikset taitavat olla oikealta ohjattavaan. Eivät ne silti niin pahasti heitä, etteikö niitä voisi apuna käyttää, mutta ei niitä välttämättä tarvitsekaan. Vikahan voi olla kuskin puolellakin sitten - ainakin, jos et ole sieltä korjannut jo. Ruutupaperilla, kynällä, yleismittarilla ja silmillä selviää oikean järjestyksen selvittämisessä.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toimimaton lasinnostin Xantiassa
ViestiLähetetty: 02.07.2012 17:07 

Viestit: 82
Paikkakunta: Varkaus
Ne lasinnostimen piuhathan on samanvärisiä ja hauska yksityiskohta takaovessa oli kaksi samannumeroista piuhaa heh heh. Liittelin ne varmuuden vuoksi.
Pitänee repiä ne haitarikumit auki. On vaan siinä etuoven välissä niin pirun ahdasta värkätä niittä liitoksia.
Kun luin tarkemmin tuota korjausoppaan saatetekstiä sähköihin niin siinähän mainittiinkin niitten olevan yleisimpiä eikä niinkään mallikohtaisia kaavioita.
Auton piuhoihin on painettu numerointi ja oppaassa on ihan eri numerointi, siis ei mitään yhteneväisyyttä. Mutta toki yleismittarilla asia selviää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toimimaton lasinnostin Xantiassa
ViestiLähetetty: 02.07.2012 18:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
MarkoNy kirjoitti:
Pitänee repiä ne haitarikumit auki. On vaan siinä etuoven välissä niin pirun ahdasta värkätä niittä liitoksia.
Ei tosiaankaan pidä. Ei siihen liikkuvaan kohtaan ole mitään järkeä jatkoksia tehdä. Tee ne jatkokset oven sisään ja jalkatilaan.
MarkoNy kirjoitti:
Auton piuhoihin on painettu numerointi ja oppaassa on ihan eri numerointi, siis ei mitään yhteneväisyyttä.
No eikö se numerointi muka päde oikealta ohjattaviin malleihin? Ja osittain siis myös vasemmalta ohjattaviin?

Onkos nyt kyseessä uusi- vai vanhakoppainen? Miulla sattuivat olemaan '99 1.8 16V breakin kuskin ovessa näin:
Liitteet:
Xantian-ovijohdot_korjattu.png
Xantian-ovijohdot_korjattu.png [ 22.2 KiB | Katsottu 5891 kertaa ]

Emännän Xantian oveen tuli joskus tehtyä noin: http://www.citikka.info/gallery/Users/laakeri/break/ovijohdot



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toimimaton lasinnostin Xantiassa
ViestiLähetetty: 02.07.2012 20:41 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Haepa vielä juttu Xantia II ovijohdot, siinä lisää asiaa. Monissa johtimissa on samoja numeroita, vaan johtimen toinen numerosarja yksilöi. Nämä samat ollevat kohdenumeroita?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toimimaton lasinnostin Xantiassa
ViestiLähetetty: 03.07.2012 08:11 

Viestit: 82
Paikkakunta: Varkaus
Kiitos Laakeri erinomaisen selventävistä kuvista ja Ealab juuri näinkin asia varmaan on noitten numeroiden osalta.
Vertasin piuhojen ja liittimien numerointia korjausoppaan kytkentäkaavioon, tietämättä sen enempää oikealta tai vasemmalta ajettavien eroista, ja puuttumatta niihin totesin etteivät ne joka tapauksessa mätsää. Yleismittari taitaapi olla paras apuväline tässäkin tapauksessa.

Paljonko Laakerilla meni aikaa moiseen hommaan?

Taitaa jäädä ensi kesälle kun on kaikenmoista arbaittia tässä lomalle kertynyt muutenkin ja perheen pieni tulokas vaatii oman aikansa myös. :D

Marko


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toimimaton lasinnostin Xantiassa
ViestiLähetetty: 03.07.2012 10:25 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Eipä taida mittaria tarvita. Päisin vaan, numeroiden mukaan. Luepa myös tuo esittämäni juttu. Auton johdinniput tehdään suorina, kasataan jigissä johdin kerrallaan, tällainen nippu ei taivuttelua kauan kestä. Kun vielä sarana-aukon molemminpuolin niput teipattu. (Koettakaas tehdä vastaava nippu ja väännelkää, on melko jäykkää.)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toimimaton lasinnostin Xantiassa
ViestiLähetetty: 04.07.2012 13:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
MarkoNy kirjoitti:
Paljonko Laakerilla meni aikaa moiseen hommaan?
Ne kaksi, mitä olen kakkoskoppaisiin tehnyt, tein hyvin rauhalliseen tahtiin ja valokuvasin paljon. Jonain kesälauantaina aloitin ja sunnuntaiaamuna lopetin. Eli jos ahkerasti tekee, niin ei mitään ongelmia tehdä päivässä, sisältäen kaikki työt mittailuja ja varmisteluja mukaanlukien. Ykköskoppaiseenkin joskus tein, siinä taisinkin tehdä huomattavasti nopeammin.

Johtona kannattaa käyttää sitten esimerkiksi notkeaa silikonijohtoa tai robotti-/energiansiirtoketjukaapelia (yleensä PUR-eristeiset kestävät). Esimerkiksi LappKabelilta löytynee sopivia malleja. Muistaa vain ennen ostoa vilaista lämpötilaspeksin liikuteltavassa käytössä. Periaatteessa esim. helpohkosti löytyvä 25x0,75 kaapeli riittäisi juuri Xantian kuskinoveenkin, mutta neliöt jäävät melko pieniksi isompikuormaisille laitteille - ts. sopinee muihin oviin, paitsi kuskin oveen, jossa tarvitsisi irtojohtimia kavereiksi. Itse olen käyttänyt sitä niissä kuvissa näkyvää LSK:n myymää 1,5 mm^2 silikonijohtoa.

Tyypillisestihän homma alkaa sitten pian pahentua, eli kohta eivät toimi peilit ja lukotkaan - etenkään talvella, joten kannattaa hoitaa alta pois.



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: