Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ZX moottorin ajoitusmerkit
ViestiLähetetty: 23.07.2012 15:32 

Rassaan uutta jakohihnaa ja ajoitus alkoi arveluttamaan. Moottori on TU 1.4 vm -92. Haynes käskee sulomaan 6mm tapin vauhtipyörään. Siinä reiän paikalla on tyhmä anturi jonka piuhat päättyy testiliittimeen. Kun irrotin anturin niin sieltä paljastuu n. 10 mm reikä ja pohjalla on vauhtipyörän hahlo, johon sopii se 6mm pultti.
Kun irrotin muoviläpyskän vauhtipyörän toiselta sivulta niin sieltä paljastuu asteikko ja vauhtipyörässä on merkkiviiva. Aateikkoon on merkitty 0, 4, 8, mutta. Sen anturin reiän pohjalla oleva merkki ei täsmää tähän asteikkoon vaikka luulisin sen olevan nollan kohdalla. Vauhtipyörää pitää pyörittää noin neljä asteikkoa eteenpäin nollasta että se hahlo tulee esiin.
Olisin kiitollinen jos joku kertoisi kumpaa sääntöä totella: asteikon nollaa vai anturin reiän hahloa.
Roplaaja

Poissa

Viestin otsikko: Re: ZX moottorin ajoitusmerkit
ViestiLähetetty: 23.07.2012 17:31 

Nokka päässä on merkit,alhaalla viiva kampiakselin päässä,ylhäällä,on reikä nokka akselilla,remmissä merkit,ei voi mennä pierleen.

jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa

ViestiLähetetty: 23.07.2012 18:31 

Siis joudun kai avaamaan sen ison pultin kampiakselin päässä että näen sen merkkiviivan. Pultti on hapantunut parikymmentä vuotta, varmaankin tiukassa. Jos saisin sen tehtyä helpommalla eli 10 mm pultti nokka-akselin pyörän reikään ja kampiakselin asennon selville vauhtipyörän puolelta. Silloin hammashihna muljahtaa paikalleen kun avaan alhaalta vain 10 mm kannalla olevat kolme hihnapyörän pulttia

Poissa

ViestiLähetetty: 23.07.2012 19:15 
Käyttäjän avatar

En käsitä,miksi te ihmiset ette merkkaa pistepuikolla tai maalikynällä ajoituksen itse ennen kuin otatte vanhan hihnan pois? Ei tarvitsisi taikinoida ajoitusmerkkien kanssa,silloinkaan kun ne ei täsmää. Kolme hihnanvaihtoa on mun laitteisiin noin tehty,ei ole tarvinnut etsiä eikä ihmetellä ja pelaa.

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 23.07.2012 19:26 

black_van kirjoitti:
En käsitä,miksi te ihmiset ette merkkaa pistepuikolla tai maalikynällä ajoituksen itse ennen kuin otatte vanhan hihnan pois? Ei tarvitsisi taikinoida ajoitusmerkkien kanssa,silloinkaan kun ne ei täsmää. Kolme hihnanvaihtoa on mun laitteisiin noin tehty,ei ole tarvinnut etsiä eikä ihmetellä ja pelaa.

Tuota ihmetellään Savossakin.... :o

Poissa

ViestiLähetetty: 23.07.2012 19:39 

Noh kun olen sen hihnan tähän itse vaihtanut ennenkin ja jos silloin meni vähän väärin niin nyt laittaisin oikein. Tämä rimpula on ollut meillä kymmenisen vuotta ja loppua ei näytä tulevan kun on pätkäajoautona

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ]