Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia Break 1,9 Td -99 pyöränlaakerit?
ViestiLähetetty: 12.08.2012 13:01 

Viestit: 88
Löysin tuolta "arkistoista" seuraavat mitat koskien Xantian pyöränlaakereita:

RPekka kirjoitti:
Xantia Berline: 22X41X14,4
Xantia Break: 22X46X16,637


Eli nyt kysymys: Päätellen näistä em. mitoista pyöränlaakerit eivät siis ole vaihtokelpoisia keskenään berlinen ja breakin välillä??
Itselläni on pihassa "varaosa-autona" Berline muistaakseni vm.1995 (2,0 16V) ja nyt tuosta vm-99 käyttödieselistä on alkanut kuulua melkoista laakeriääntä.. Ajatuksena oli vaihtaa takanavat tuosta berlinestä, mutta ei taida osat olla vaihtokelpoisia osat keskenään. Onko tietäjillä tietoa?

Btw. Tuo varaosa-auto joutais sitten jollekkin tarvitsijalle, jäänyt pois käytöstä abs-vian takia, muuten ollut toimiva kampe.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Break 1,9 Td -99 pyöränlaakerit?
ViestiLähetetty: 12.08.2012 14:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Breakissa on takana isomman akselimassan takia ainakin isommat jarrut, kuin berlinessä. Todennäköisesti myös laakeritkin ovat tukevammat.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Break 1,9 Td -99 pyöränlaakerit?
ViestiLähetetty: 12.08.2012 16:28 

Viestit: 66
Kyllä takaPYÖRÄN laakeri sama on. Nuo mitat on taka TUKIVARREN laakereista jotka ovat breakissa isommat. Takapyöränlaakeri on muuttunut kyllä pari kertaa mutta on sama BL:ssä ja BK:ssä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Break 1,9 Td -99 pyöränlaakerit?
ViestiLähetetty: 12.08.2012 18:00 

Viestit: 88
costanza kirjoitti:
Kyllä takaPYÖRÄN laakeri sama on. Nuo mitat on taka TUKIVARREN laakereista jotka ovat breakissa isommat. Takapyöränlaakeri on muuttunut kyllä pari kertaa mutta on sama BL:ssä ja BK:ssä.


Tosiaan, nopeasti luettuna ja huonosti ymmärrettynä sotkin asian. Nyt ajan kanssa havaitsin ettei nuo tuolla puhuneetkaan pyöränlaakereista :oops:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Break 1,9 Td -99 pyöränlaakerit?
ViestiLähetetty: 12.08.2012 19:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:o no pyöränlaakereistahan siellä juuri kyseltiin. :mrgreen: mitat vaan olisivat olleet kovin nuukia pyöränlaakeriksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Break 1,9 Td -99 pyöränlaakerit?
ViestiLähetetty: 12.08.2012 19:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Missä se varaosa-auto sijaitsee?



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Break 1,9 Td -99 pyöränlaakerit?
ViestiLähetetty: 12.08.2012 20:27 

Viestit: 88
Harri126 kirjoitti:
Missä se varaosa-auto sijaitsee?


Tässä Lopen Launosissa, siis Riihimäen tuntumassa...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Break 1,9 Td -99 pyöränlaakerit?
ViestiLähetetty: 12.08.2012 20:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Liikkuuko se vielä omin voimin?
Siis mikäli siinä vielä on takapyörät paikoillaan. :oops:



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Break 1,9 Td -99 pyöränlaakerit?
ViestiLähetetty: 12.08.2012 20:39 

Viestit: 88
Liikkuu, pyörät on paikoillaan, kone käy valot toimii ja jopa jarrut. Autoa ei ole katsastettu ja se on liikennekäytöstä poistettu. Otin tuumaustaukoa purkutyöstä kun sain katkaistua kuskinpuolelta takaa toisen jarrusatulan kiinityspulteista. Nyt olen tullut siihen tulokseen että haen uudet takanavat tuohon farkkuun enkä askartele enempää tuon bensavehkeen parissa. Sellainen huomio tuosta bensakoneisesta, että siinä ei lähde jäähdytysflekti pyörimään - lämmöt siis nousee paikoillaan aika äkkiä.


Edit: Akku siinä on sipannut.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Break 1,9 Td -99 pyöränlaakerit?
ViestiLähetetty: 12.08.2012 21:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Slow Man kirjoitti:


Edit: Akku siinä on sipannut.

No en mä sitten. :lol:
Ei vais, haluatko vain päästä siitä eroon vaiko vielä rahaakin? :)



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Break 1,9 Td -99 pyöränlaakerit?
ViestiLähetetty: 12.08.2012 22:09 

Viestit: 88
Harri126 kirjoitti:
Slow Man kirjoitti:


Edit: Akku siinä on sipannut.

No en mä sitten. :lol:
Ei vais, haluatko vain päästä siitä eroon vaiko vielä rahaakin? :)


Eroon, eihän näillä ole rahallista arvoa ;)
Omistajanvaihdospaperit pitää toki tehdä että pääsen eroon myös vak.yhtiöstä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Break 1,9 Td -99 pyöränlaakerit?
ViestiLähetetty: 12.08.2012 22:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Slow Man kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:
Slow Man kirjoitti:


Edit: Akku siinä on sipannut.

No en mä sitten. :lol:
Ei vais, haluatko vain päästä siitä eroon vaiko vielä rahaakin? :)


Eroon, eihän näillä ole rahallista arvoa ;)
Omistajanvaihdospaperit pitää toki tehdä että pääsen eroon myös vak.yhtiöstä...

Tehdään toki. Laitan yyveetä.
Ensi viikolla voisi hoitaa homman pois. :)



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Break 1,9 Td -99 pyöränlaakerit?
ViestiLähetetty: 16.08.2012 00:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
On se huomattavasti tehokkaamman oloinen kuin 8 venttiilinen. :)
Viimeiset 500 metriä piti ajaa tosi hiljaa, kun perä putosi alas ja pakoputki rupesi osumaan katuun.
Hantaakia vemputtamalla ainoastaan etupää nousi ylös, reppu pysyi tontissa.
Hippasen tekisi mieli tehdä siitä vielä kulkine, mutta realiteettien mietiskely lopettaa ne kuitenkin. :cry:

Onyxin konepellin avaaminen aiheutti sen, että aukipidin repäisi akun maapiuhan irti.
No, koodi hukassa kuten myös pixelit, joten siirränpä Meribelistä ehjän radion ekana. :)

Sitä konepellintukiraudanpidikettä ei ilmeisesti ole tarkoitettu irroitettavaksi enää kiinnityksen jälkeen?
Yritin Onyxin rikkinäistä irroittaa, mutta se, hmm, hajosi ja putosi pellin sisään.
En sitten jaksanut kovin paljoa rikkoa tämän uuden hankinnan pidikettä.
Tosin se tanko on yläpäästä rikki. :mrgreen:
VSX sentään on ehjä niiltä osin. :)


Liitteet:
Tiedoston kommentti: 3
Sitikat.jpg
Sitikat.jpg [ 92.6 KiB | Katsottu 6903 kertaa ]

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: