Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM Y4 ja vettä lattialla. :(
ViestiLähetetty: 25.10.2012 15:16 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Kohtalaisen rankasti sataneena kesänä/syksynä olen huomannut kosteutta XM:n oikean puolen takamatkustajan jalkatilassa. Sanomalehdet ja lämpöpuhallin on kuivattanut nämä kosteudet tehokkaasti. Nyt kumminkin vettä on ilmestynyt samaiseen paikkaan jo vähän reilummin, ei nyt lätäköksi asti, mutta mattoa "pumpatessa" märkä lits-läts -ääni kuuluu. Auto on kuin onkin kattoluukullinen. Tiiviste vuotanee, oletan, mutta mitä ihmeen reittiä tuo vesi takamatkustajan jalkatilaan oikealle puolelle kulkeutuu? Ja vettä se on, ei siis tule lämppäristä. ;)

Lisätäänpä vielä että kattoverhoilu on siisti, eikä sitä kautta ainakaan mitään ole tiputellut.

C5 Break 2.0 VTR 2006 "Sepi" | XM 2.0i SX 1997 In Memoriam 'Madame X', | CX TRD Turbo 2 1988 In Memoriam.
Poissa

Viestin otsikko: Re: XM Y4 ja vettä lattialla. :(
ViestiLähetetty: 26.10.2012 00:16 
Käyttäjän avatar

Kattoverhoiluun ei jääkään jälkiä vaikka kuinka tulisi vettä läpi.
Itse olen joutunut vaihtamaan antenninjalan jokaiseen xm:ään minkä olen ostanut. Vettä on sateella tullut kattoverhoilusta milloin minnekin, eikä mitään jälkiä jää näkyviin.
Kattopeltiin on liimattu eristemattoa sinne tänne. Eristeen ja pellin välissä vesi voi kulkea pitkiäkin matkoja ennen kun löytää eristeen reunan ja tippuu verhoilun läpi.

-07 C4 Picasso
-04 Xsara Picasso "Moottorimuna"
Ex:
-02 C5 Break 2.0
-02 Xsara Picasso 2.0 HDI
-92 XM V6 Break
-96 XM 2,5 td Break
-89 XM 2.0i Berline
-00 Xantia Break Exclusive
-98 Xantia Break Business
Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 12:03 
Käyttäjän avatar

pascal kirjoitti:
Kohtalaisen rankasti sataneena kesänä/syksynä olen huomannut kosteutta XM:n oikean puolen takamatkustajan jalkatilassa.
Ai hitsin hitsi, kun en muista tarkkaa paikkaa, mutta jostain oikeasta takanurkasta Viivari tiivisteli jotain saumaa eräästä XM:stään, kun fuskasi sieltä vettä sisään. Y3 berline oli kyseessä. Taitaa Viivari nykyään vaan melko harvakseltaan lueskella patonkia, mutta toivotaan, että huomaisi mainita tai täytynee soittaa ja kysäistä.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 13:02 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Katon takanurkissa on lasikuituiset muotokappaleet, niiden liimauksen alta on toisinaan pyrkinyt vesi sisälle asti.

Ja tosiaan antenninjalasta, noissa kaikissa mitä on omistuksessani ollut, on saanut tiivistää antennijalan, "raatovankkurissa" kaikki kolme...

Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 14:40 
Käyttäjän avatar

kantakaa vähemmä lunta kengissänne kun meette kulkimeen .

Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 14:45 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
kokemjne kirjoitti:
kantakaa vähemmä lunta kengissänne kun meette kulkimeen .

Ei tuu lunta vesisateisen syksyn ansiosta auton lattialle... :mrgreen:

Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 22:57 
Käyttäjän avatar

Kaikki vanhat kattoluukut fuskaa vettä sisään, mulla mm XM:n orkkisluukut ovat aina vuotaneet ne Webaston tekemät. Siellä on aina hiuksen mentävä kolo jossain ja liksäksi vaikuttaa se miten auto on parkissa. Mulla vuotaa juurikin apparin penkin taa tuo amerikan ihme jos se on parkissa niin että perä on inankin alempan kuin keula... eli vesi menee katon sisärakenteita takapilarille ja sieltä alas suoraan takapenkin alle ja sieltä apukiskin selää ta lattialla eli takapenkin alta valuen. Vesi tekee siis ihan järjetömän pitkän reitin. XM vuoti kattoluukusta taas sen vuoksi että siellä oli A-pilarien vesireitit tukossa. Vedenhän tulee päästä A-pilarien kautta alas ja siellä on yleensä sitä varten putkitetut reitit mutta yleensä putken alkupään aukko on noin 5 mm niin mitäs luulette mitä se on täynnä reilun 15 vuoden kuluttua.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 27.10.2012 00:28 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
. XM vuoti kattoluukusta taas sen vuoksi että siellä oli A-pilarien vesireitit tukossa. Vedenhän tulee päästä A-pilarien kautta alas ja siellä on yleensä sitä varten putkitetut reitit mutta yleensä putken alkupään aukko on noin 5 mm niin mitäs luulette mitä se on täynnä reilun 15 vuoden kuluttua.

Mistäs kohtaa tämä alkupään aukko tarkalleen löytyy? Varmasti on kyllä röhnää.

C5 Break 2.0 VTR 2006 "Sepi" | XM 2.0i SX 1997 In Memoriam 'Madame X', | CX TRD Turbo 2 1988 In Memoriam.
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ]