|
Kirjoittaja |
Viesti |
XM Break
|
Viestin otsikko: LHM+ Lähetetty: 30.10.2012 23:52 |
Viestit: 566 Paikkakunta: Viitasaari
|
Tervehdys!
Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia Motonetin LHM:n kanssa? Itsellä menee hieman, mutta tasaisesti lientä. Kun lisäsin yo. tavaraa, menekki alkoi kasvamaan. Kun laitoin Valvolinen lientä, menekki kääntyi laskuun ja muutaman lisäyksen jälkeen on hävikki suurin piirtein alkutilanteen suuruista.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 31.10.2012 01:05 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Eli takuulla vuotaa jostain. Käys läpi autos alustaa joka neliösentiltä. Normisti jos vuotaa salaa niin vuotaa vain ajossa ja siis ei jätä tippaa pihaan. LHM + on just inan helpompaa kamaa vuotamaan olemattomasta vuotokohdasta. Laita hydrauli 32:sta niin ei vuoda 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
bigbro
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 31.10.2012 14:36 |
Viestit: 265
|
Cikatti kirjoitti: Eli takuulla vuotaa jostain. Käys läpi autos alustaa joka neliösentiltä. Normisti jos vuotaa salaa niin vuotaa vain ajossa ja siis ei jätä tippaa pihaan. LHM + on just inan helpompaa kamaa vuotamaan olemattomasta vuotokohdasta. Laita hydrauli 32:sta niin ei vuoda  Voiko LHM:n tilalle huoletta laittaa tuota yllä mainittua, katsoin vaan että on hitusen edullisempaa kuin LHM+ ? Tosin LHM:n vaihtoväli on sen verran pitkä, että jos siinä jonkun kympin säästää niin sillä ei ole merkitystä, mutta noin mielenkiinnosta.
Xantia Berline 1.8i 16V -99 Laguna 2.0 farkku -05 (ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08 (ex) Laguna I 1.8 16V -00 (ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage (ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99 (ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive (ex) BX 19 GTi -89
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 31.10.2012 15:34 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Kaikki LHM:t taitavat nykyään olla LHM+:aa, mutta plussasta on erikseen arktinen versio. Tämän markkina-alueena on lähinnä Suomi, Ruotsi, Norja ja Venäjä.
Joku vuosi takaperin Suomeen tuli erä Valeon etelä-Eurooppaan tarkoitettua LHM+:aa, joka ei toiminut kunnolla edes pikkupakkasilla.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 31.10.2012 15:49 |
Viestit: 4696 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
nesteen hydrauli 32 on hyvää kesällä, mutta pikkusen hidasliikkeinen talvella. sitä oli vissiin myös tarjolla ohkasempana. hydrauli 15
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 31.10.2012 18:27 |
Viestit: 2699
|
kokemjne kirjoitti: nesteen hydrauli 32 on hyvää kesällä, mutta pikkusen hidasliikkeinen talvella. sitä oli vissiin myös tarjolla ohkasempana. hydrauli 15 Just. Olen yli 10 vuotta käyttänyt Nesteen hydrauliöljyjä BX:ssä. Kesällä Neste Hydrauli 22 Super ja talvella Neste Hydrauli 15 Super. Nyt tosin viimeiset pari vuotta on ollut 15, kun en ole viitsinyt vaihtaa jäykempää kesäksi ja kilometrejä tulee sen verran vähän, ettei siitä tule syytä vaihtoon. Useampia autoja kun käytössä vähän vuorotellen. 32 on ehdottomasti liian jäykkää ainakin BX:ään. Ei suinkaan hydrauliöljyn viskositeettia valita sen mukaan vuotaako se ulos järjestelmästä vai ei, vaan valintakriteeri on hydraulijärjestelmän oikea toiminta. Kerran kun tuli matkan päällä putkivuoto, jouduin huoltoasemalta ottamaan 32:sta. Siellä ei muuta ollut. Siitä kokemus. Ja mitä siihen muutaman kympin hintaeroon tulee, minulla ainakin silläkin on merkitystä. Mieluummin halvempi, jos kerran saman asian ajaa. Viimeksi Neste Hydrauli 15 Superia ostin puolitoista vuotta sitten. Silloin paikallisella huoltoasemalla hinta 70 €/20 litraa. Täällä Nesteen hydrauliöljyistä tuote- ym tietoja.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
ihmekiitäjä 4
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 01.11.2012 21:50 |
Viestit: 115
|
r_a_n_u kirjoitti: kokemjne kirjoitti: nesteen hydrauli 32 on hyvää kesällä, mutta pikkusen hidasliikkeinen talvella. sitä oli vissiin myös tarjolla ohkasempana. hydrauli 15 Just. Olen yli 10 vuotta käyttänyt Nesteen hydrauliöljyjä BX:ssä. Kesällä Neste Hydrauli 22 Super ja talvella Neste Hydrauli 15 Super. Nyt tosin viimeiset pari vuotta on ollut 15, kun en ole viitsinyt vaihtaa jäykempää kesäksi ja kilometrejä tulee sen verran vähän, ettei siitä tule syytä vaihtoon. Useampia autoja kun käytössä vähän vuorotellen. 32 on ehdottomasti liian jäykkää ainakin BX:ään. Ei suinkaan hydrauliöljyn viskositeettia valita sen mukaan vuotaako se ulos järjestelmästä vai ei, vaan valintakriteeri on hydraulijärjestelmän oikea toiminta. Kerran kun tuli matkan päällä putkivuoto, jouduin huoltoasemalta ottamaan 32:sta. Siellä ei muuta ollut. Siitä kokemus. Ja mitä siihen muutaman kympin hintaeroon tulee, minulla ainakin silläkin on merkitystä. Mieluummin halvempi, jos kerran saman asian ajaa. Viimeksi Neste Hydrauli 15 Superia ostin puolitoista vuotta sitten. Silloin paikallisella huoltoasemalla hinta 70 €/20 litraa. Täällä Nesteen hydrauliöljyistä tuote- ym tietoja.Jos ajat vaikka vuodessa 45000km niin LHM maksaa 21e ja nesteen hydrauliöljyt 24,5e Kahdessa vuodessa jos ajaa 45000km LHM edelleen 21e ja nesteen hydrauliöljyt 49e. Vaihtotyöt ei ole mukana, vaihtotyöt kalliimpia nesteen hydrauliöljyn kanssa. Nesteellä ei ole LHM - autoihin sopivia tuotteita...ainakaan Nesteeltä saamani vastauksen perusteella. Kannattaa myös mainita autoa myydessä että LHM:n sijaan käytetty jotain muuta. Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: Motonetin Bosch LHM ei vuoda mistään pisaraakaan omassa BXssä.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 02.11.2012 00:14 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
ihmekiitäjä 4 kirjoitti: Kahdessa vuodessa jos ajaa 45000km LHM edelleen 21e Mistä saa noin halvalla? Mie makselen tuona aikana LHM:stä jotain 40-60 euron väliltä, kerran vuoteen kun tulee vaihdettua toki.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 02.11.2012 01:36 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Hydrauli 12 (vai oliko jopa 10), 15, 22, 32 voi suoraan kaataa LHM:n sekaan koska molemmat ovat mineraaliöljyjä. Ja kyllä, 32 on plussakelien aikaan ihan mahtavaa. Talvella toki on vähän jäykkää, selvähän se. Tässä kohtaa hydepurkin esilämmitys vois olla kohdallaan 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
ihmekiitäjä 4
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 02.11.2012 13:14 |
Viestit: 115
|
laakeri kirjoitti: ihmekiitäjä 4 kirjoitti: Kahdessa vuodessa jos ajaa 45000km LHM edelleen 21e Mistä saa noin halvalla? Mie makselen tuona aikana LHM:stä jotain 40-60 euron väliltä, kerran vuoteen kun tulee vaihdettua toki. 20 litraa Sitrosella 119,50e
|
|
|
|
 |
ihmekiitäjä 4
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 03.11.2012 21:58 |
Viestit: 115
|
bigbro kirjoitti: Cikatti kirjoitti: Eli takuulla vuotaa jostain. Käys läpi autos alustaa joka neliösentiltä. Normisti jos vuotaa salaa niin vuotaa vain ajossa ja siis ei jätä tippaa pihaan. LHM + on just inan helpompaa kamaa vuotamaan olemattomasta vuotokohdasta. Laita hydrauli 32:sta niin ei vuoda  Voiko LHM:n tilalle huoletta laittaa tuota yllä mainittua, katsoin vaan että on hitusen edullisempaa kuin LHM+ ? Tosin LHM:n vaihtoväli on sen verran pitkä, että jos siinä jonkun kympin säästää niin sillä ei ole merkitystä, mutta noin mielenkiinnosta. pallodiootti, kokemnjne, ranu , xm hannu ja cikatti suosittelevat polttoöljystä moottoriöljyyn LHMn tilalla joten autonvamistaja ja öljy-yhtiöt ovat kaikki yllättävästi erehtyneet....jo vuodesta 1967 lähtien...
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 03.11.2012 22:35 |
Viestit: 2766 Paikkakunta: Koria
|
pallodiootti, kokemnjne, ranu , xm hannu ja cikatti suosittelevat polttoöljystä moottoriöljyyn LHMn tilalla joten autonvamistaja ja öljy-yhtiöt ovat kaikki yllättävästi erehtyneet....jo vuodesta 1967 lähtien...[/quote]
Kylläpä sinä ihmekiitäjä sait vamman sieluusi. Mutta huojennan taakkaasi:Tämän jälkeen en ikipäivänä, en kuuna kullan valkeana, enää vastaa yhteenkään viestiisi. Kokeilisit sinäkin joskus Flora juoksevaa. Se kun käy erinomaisesti leivontaan, grilliin, paistamiseen, vaihteistoon, moottoriin ja hydrauliikkaan. Sekä saattaa parantaa huumorintajuttomuudesta. Tämä kuitenkin vain siltä varalta, että Manoilin saatavuudessa olisi jotain ongelmaa...
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 04.11.2012 12:58 |
Viestit: 5874 Paikkakunta: Lahti
|
ihmekiitäjä 4 kirjoitti: bigbro kirjoitti: Cikatti kirjoitti: Eli takuulla vuotaa jostain. Käys läpi autos alustaa joka neliösentiltä. Normisti jos vuotaa salaa niin vuotaa vain ajossa ja siis ei jätä tippaa pihaan. LHM + on just inan helpompaa kamaa vuotamaan olemattomasta vuotokohdasta. Laita hydrauli 32:sta niin ei vuoda  Voiko LHM:n tilalle huoletta laittaa tuota yllä mainittua, katsoin vaan että on hitusen edullisempaa kuin LHM+ ? Tosin LHM:n vaihtoväli on sen verran pitkä, että jos siinä jonkun kympin säästää niin sillä ei ole merkitystä, mutta noin mielenkiinnosta. pallodiootti, kokemnjne, ranu , xm hannu ja cikatti suosittelevat polttoöljystä moottoriöljyyn LHMn tilalla joten autonvamistaja ja öljy-yhtiöt ovat kaikki yllättävästi erehtyneet....jo vuodesta 1967 lähtien... Aeroshell fluid 42 meinasin jo kerran laittaa mut hinta pompsahti puolella saatavuuskyselyn ja ostopäätöksen välillä, olisi kaiketi ylivoimaisesti parasta talvikäytössä jos mineraaliöljyissä pysytään. Ei kellään olis suhteita jolla sais moista kohtuuhinnalla vaikka 20L, vanhaksi mennyt käyttöpäivä ei haittaa 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
ukinurpa
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 04.11.2012 13:37 |
Viestit: 98
|
Itse laitan hydejärjestelmään vain ja ainoastaan mitä sinne kuuluu. (Valmistajan suositus). Jokainen saa laittaa omaan autoonsa vaikka jäteöljyä mutta minä ainakin pysyn niistä laitteista erossa. Voin 25 vuoden kokemuksella sanoa, että ei sinne kannata kaataa mitä tahansa litkua. Voipi tulla tiivistevuotoja, erilaisia takerteluja yms.. mutta jokainen kulkee omalla tavallaan vapaassa maassa. 
[size=150][/size]ID 19 Fami-62,2cv6-77 Gs 1220-74, GS X3-80, Gs Pallas-78, Cx 25 Gti Turbo-85, Cx 25 Prestige Turbo-86, Bx 14-85, Visa Gti x2 musta ja valk-87, Xantia 1,8 Sx-95,Xantia 2,0 tct Brea-96, Xantia V6 Exl A-98, ,Pösö 607 3,0 V6 A-01 Black´n Roll-08+3 itäaut.
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 04.11.2012 13:57 |
Viestit: 2203 Paikkakunta: Laukaa
|
svc kirjoitti: Joku vuosi takaperin Suomeen tuli erä Valeon etelä-Eurooppaan tarkoitettua LHM+:aa, joka ei toiminut kunnolla edes pikkupakkasilla. Ilmankos minun Bx 19 trs:n hydrauliikka on ruvennut takkuamaan. Auto seisoo välillä pitkiä jaksoja, jonka jälkeen se ei meinaa nousta tolpilleen vaikka mitä temppuja tekisi. Kun talvella kaadoin juuri Valeon LHM+ hydesäiliöön, niin se ei meinannut tulla purkista ulos lainkaan. Siinäköhän on syy moiseen takkuamiseen  Nyt järjestelmässä kiertää pesuaineet. Täytyy käydä LHM-kaupassa ostamassa toisen merkkistä lientä, joka toimisi paremmin.
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 04.11.2012 16:31 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
ihmekiitäjä 4 kirjoitti: pallodiootti, kokemnjne, ranu , xm hannu ja cikatti suosittelevat polttoöljystä moottoriöljyyn LHMn tilalla joten autonvamistaja ja öljy-yhtiöt ovat kaikki yllättävästi erehtyneet....jo vuodesta 1967 lähtien... Siinä mielessä ovat ehkä erehtyneet, että ovat speksanneet pohjoisen euroopan marginaaliselle markkina-alueelle öljyn, joka on jo kovin jäykkää -30 asteessa. Alue, jolle myydään muutama tuhat autoa vuodessa, eli välttämättä anna aihetta kovin laajaan tuotekehitykseen. LHM toimii johonkin -20 asteeseen asti, mikä ranskalaiselle on jo sellainen keli, jota ei voi ymmärtää. Se on riittänyt myös täällä etelä-Suomessa. Jos kokeilu olisi tarpeen, niin itsekin lähtisin testailemaan juuri noita ilmailussa käytettäviä hydrauliöljyjä. Esim. AeroShell Fluid 41, Esso Univis J-13 tai Texaco HO15 voisivat olla aika lähellä LHM:ää.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 04.11.2012 19:34 |
Viestit: 5874 Paikkakunta: Lahti
|
Juu, jos LHM+ ei toimi -30 niin se ei ranskalaista juuri kiinnosta, jotain Aeroshelliä käytetään ihan jatkuvasti parhaimmillaan -50 ja laatu on moitteetonta, ei pahemmin tarvitse pelätä saavansa mitään sekundaeriä, laatuvaatimukset valmistuksessa ja käytössä on vähän kovempia.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 05.11.2012 13:18 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
ihmekiitäjä 4 kirjoitti: laakeri kirjoitti: ihmekiitäjä 4 kirjoitti: Kahdessa vuodessa jos ajaa 45000km LHM edelleen 21e Mistä saa noin halvalla? Mie makselen tuona aikana LHM:stä jotain 40-60 euron väliltä, kerran vuoteen kun tulee vaihdettua toki. 20 litraa Sitrosella 119,50e Eli maksaa tuon parin vuoden aikana jotain, ömm, paljonkos sinne meneekään... reilu 40 euroa kait sattuu aika lailla kohdilleen? Jotain 25-30 euroahan se viiden litran pönttö on tosiaan tainnut maksaa myös Gallialaisessa ja Artikkelissa.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
ihmekiitäjä 4
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 06.11.2012 22:24 |
Viestit: 115
|
Tässä hyvä kommentti aiheeseen. Nimenomaan jos olisi tarpeen. Onko ? Minkä muun automerkin iskarit / jousituksen komponentit toimii -25...-30 asteen pakkasessa "normaalisti" Ja montako päivää/vuosi näitä kelejä on. Eräässä saksalaisessa tähtimerkissä käytetään ZHM hydrauliöljyä jonka ominaisuudet ovat samat -25 asteessa kuin LHM noin käytännössä. Ranskisten lisäksi muutkin speksanneet samanoloisesti...  Jos olisi ollut tarpeen niin varmaan joku instanssi olisi testannut yhtäkin ylläolevista öljyistä pitkäaikaiskäytössä ja saanut jonkinmoisen hyväksynnän autonvalmistajalta. Aikaahan on ollut yli 30 vuotta. Tiedän käytännössä mitä ko. hyväksynnän saaminen vaatii autonvalmistajilta, vakuutusyhtiöiden hallinnoilta ja minkä vastuun he ottavat hyväksyessään esim. muutaman rivin käyttöohjekirjoihin/ korjaamokäsikirjoihin. Citroen DSn omistaminen auttoi aikoinaan erään hollantilaisen hyväksynnän saamista...focwa... ja hankin hyväksynnän suomalaiselle korjaamotuotteelle: thatcham ...mutta hyväksynnän saamiseen tarvitaan faktoja Uudet / nuoret sitikan omistajat: vaihtakaa LHMää pönttöön 45 tkm välein, puhdistakaa LHM- pöntön suodatin 15 tkm välein bensalla.
|
|
|
|
 |
ihmekiitäjä 4
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 06.11.2012 22:36 |
Viestit: 115
|
XM-Hannu kirjoitti: pallodiootti, kokemnjne, ranu , xm hannu ja cikatti suosittelevat polttoöljystä moottoriöljyyn LHMn tilalla joten autonvamistaja ja öljy-yhtiöt ovat kaikki yllättävästi erehtyneet....jo vuodesta 1967 lähtien... Kylläpä sinä ihmekiitäjä sait vamman sieluusi. Mutta huojennan taakkaasi:Tämän jälkeen en ikipäivänä, en kuuna kullan valkeana, enää vastaa yhteenkään viestiisi. Kokeilisit sinäkin joskus Flora juoksevaa. Se kun käy erinomaisesti leivontaan, grilliin, paistamiseen, vaihteistoon, moottoriin ja hydrauliikkaan. Sekä saattaa parantaa huumorintajuttomuudesta. Tämä kuitenkin vain siltä varalta, että Manoilin saatavuudessa olisi jotain ongelmaa... [/quote] No worries man...LHM is a nice product for Citroen:)
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 06.11.2012 23:34 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
ihmekiitäjä 4 kirjoitti: Tässä hyvä kommentti aiheeseen. Nimenomaan jos olisi tarpeen. Onko ? Minkä muun automerkin iskarit / jousituksen komponentit toimii -25...-30 asteen pakkasessa "normaalisti" Ja montako päivää/vuosi näitä kelejä on. Eihän niistä toimi enää mikään. Ainoat valmistajat, jotka vielä 80-luvulla huomioivat pohjoisen euroopan sub-arktiset olosuhteet suunnittelussaan olivat Saab ja Volvo. Nykyään nämäkin on tehty isojen markkinoiden ehdoilla poikkeuksena ehkä venäläiset autonvalmistajat. Omalta autoilu-uraltani tulee mieleen ainakin talvi 84-85 Rovaniemellä ja 86-87 Tampereen seudulla, jotka olivat oikein poikkeuksellisen raikkaita. Samoin 90-luvun puolivälissä Kuopion seudulla oli useampi kylmä talvi. Kaikilla kerroilla käytiin noilla seuduilla -40 asteen tienoilla ja -30 asteen hujakoilla oltiin hyvinkin pari viikkoa. 2001 muutin Hankoon, jonka jälkeen ei ihan niin alhaisia lukemia ole osunut kohdalle. (Tosin viime talvena yksi päivä -26 astetta ja 15 m/s lounaistuulta avoimelta Itämereltä. Muistokin laittaa palelemaan). Pointtini on kuitenkin, että eteläisessäkin Suomessa pitäisi auton kestää oletuksena ainakin se -30 astetta ja Jyväskylän pohjoispuolella vähintään -40. Mutta kuten kerroit, luokittaminen on kallista, ja tuskin PSA:n intresseissä.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 06.11.2012 23:42 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
ihmekiitäjä 4 kirjoitti: XM-Hannu kirjoitti: Kylläpä sinä ihmekiitäjä sait vamman sieluusi. Mutta huojennan taakkaasi:Tämän jälkeen en ikipäivänä, en kuuna kullan valkeana, enää vastaa yhteenkään viestiisi. Kokeilisit sinäkin joskus Flora juoksevaa. Se kun käy erinomaisesti leivontaan, grilliin, paistamiseen, vaihteistoon, moottoriin ja hydrauliikkaan. Sekä saattaa parantaa huumorintajuttomuudesta. Tämä kuitenkin vain siltä varalta, että Manoilin saatavuudessa olisi jotain ongelmaa...
No worries man...LHM is a nice product for Citroen:) Olen jo pitkään ihmetelly miksi vieraskielisten lauseiden turha viljely ja kielitaito ovat toisiinsa kääntäen verralliset, mutta sinä tuet vahvasti hypoteesia tämän käytöksen takana piilevästä yrityksestä siirtää huomio pois ajatuksen laadusta.
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
ihmekiitäjä 4
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 07.11.2012 00:12 |
Viestit: 115
|
svc kirjoitti: ihmekiitäjä 4 kirjoitti: Tässä hyvä kommentti aiheeseen. Nimenomaan jos olisi tarpeen. Onko ? Minkä muun automerkin iskarit / jousituksen komponentit toimii -25...-30 asteen pakkasessa "normaalisti" Ja montako päivää/vuosi näitä kelejä on. Eihän niistä toimi enää mikään. Ainoat valmistajat, jotka vielä 80-luvulla huomioivat pohjoisen euroopan sub-arktiset olosuhteet suunnittelussaan olivat Saab ja Volvo. Nykyään nämäkin on tehty isojen markkinoiden ehdoilla poikkeuksena ehkä venäläiset autonvalmistajat. Omalta autoilu-uraltani tulee mieleen ainakin talvi 84-85 Rovaniemellä ja 86-87 Tampereen seudulla, jotka olivat oikein poikkeuksellisen raikkaita. Samoin 90-luvun puolivälissä Kuopion seudulla oli useampi kylmä talvi. Kaikilla kerroilla käytiin noilla seuduilla -40 asteen tienoilla ja -30 asteen hujakoilla oltiin hyvinkin pari viikkoa. 2001 muutin Hankoon, jonka jälkeen ei ihan niin alhaisia lukemia ole osunut kohdalle. (Tosin viime talvena yksi päivä -26 astetta ja 15 m/s lounaistuulta avoimelta Itämereltä. Muistokin laittaa palelemaan). Pointtini on kuitenkin, että eteläisessäkin Suomessa pitäisi auton kestää oletuksena ainakin se -30 astetta ja Jyväskylän pohjoispuolella vähintään -40. Mutta kuten kerroit, luokittaminen on kallista, ja tuskin PSA:n intresseissä. Jos kylmempää kuin -25 astetta, käyttäkää kimppakyytejä / julkisia olkoon auton merkki mikä tahansa...  Jouduitko asumaan 90- luvulla Kuopion seuduilla...oli varmaan kulttuurillisesti rikastuttava kokemus...loppupelissä täällä eloonjääneet todistavat että ei kuitenkaan pöllömpi paikka... 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 07.11.2012 01:14 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Juu, jos LHM+ ei toimi -30 niin se ei ranskalaista juuri kiinnosta, jotain Aeroshelliä käytetään ihan jatkuvasti parhaimmillaan -50 ja laatu on moitteetonta, ei pahemmin tarvitse pelätä saavansa mitään sekundaeriä, laatuvaatimukset valmistuksessa ja käytössä on vähän kovempia."
Lurautin nuo Aero Shellit noin 2000 vuonna GS;n systeemiin ja oli kyllä huima ero tavalliseen LHM:ään kovalla pakkasella, ei tietoakaan jarruviiveestä joka on totta GS:n järjestelmässä LHM:n kanssa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: LHM+ Lähetetty: 07.11.2012 01:34 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Aero Shellit tahtoisin kanssa itselle, mutta taitaa olla kalliimpaa, kuin lhm, jonka takia pitänee tyytyä siihen 
|
|
|
|
 |
|
|