Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Xantian sinkitty kori
ViestiLähetetty: 01.10.2012 10:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Tässä vielä toinen esimerkki ~350 000 km ajetusta -99 farmari Xantiasta. Tämä on parempi oikean puolen kotelostaan kuin tuo edellinen -99 malli jolla oli puolet vähemmän kilsoja.

http://i1189.photobucket.com/albums/z42 ... 000003.jpg
http://i1189.photobucket.com/albums/z42 ... 000002.jpg
http://i1189.photobucket.com/albums/z42 ... 000001.jpg



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian sinkitty kori
ViestiLähetetty: 16.11.2012 10:47 

Viestit: 7
Ei ole Xantia niin immuuni korroosiolle kun yleisesti luullaan. Minun -98 Xantiassa helmakotelot päällepäin täysin ruosteettomat, ei pintaruostetta edes takaoven alla siinä saumassa. Kuskinpuolen helmakotelon takaosa oli kuitenkin mätinyt sisältäpäon vuosikaudet niin, että meisseli meni massauksen läpi kuin tinapaperista, myös se välipelti siellä kotelon sisällä oli mätä. Onneksi pahat vauriot rajoittuivat pienelle alueelle. Pintaruostetta oli runsaasti, etenkin kotelon alaosassa. Käsittelin hitsastut kotelot Tectylin suoja-aineella ja sen jälkeen olen ruiskutellut koteloihin teräketjuöljyä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian sinkitty kori
ViestiLähetetty: 16.11.2012 11:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Autojen ruostumiseen vaikuttaa myös värisävy. Eri sävyille saattaa olla toisensävyinen pohjamaali (jonka koostumus saattaa erota toisesta sävystä) ja taas jotkut sävyt vaativat paksumman kalvonpaksuuden peittääkseen.

Eikös teräketjuöljyn valmistukseen käytetä jäteöljyä raaka-aineena? :roll:



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian sinkitty kori
ViestiLähetetty: 16.11.2012 12:49 

Viestit: 7
Kannattaa myös tarkistaa B-pilareiden alaosat. Ainakin kakkoskoppaisissa ruoste joissain tapauksissa syöpyy sisältäkäsin läpi niiden pistehitsien kohdalta. Minun autossa paikattu nekin.

Aihetta sivuava linkki sisarmerkin foorumille. 406:ssa samaa ongelmaa:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=33835.135


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian sinkitty kori
ViestiLähetetty: 16.11.2012 13:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
B-parien alapäät tuppaavat suorastaan irtoamaan korista. Näitäkin on nähty... Kondenssivesihän tulee mielellään auton sisältä tiivistymään kylmään b-pilariin ja valuu siitä kynnyskoteloa kohti.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron