Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 25 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 29.11.2012 21:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 308
Mää täällä taas. Piti tormistua utelemaan sellaista kun huomenna pitäisi lähteä pitemmälle reissulle ja huomasin just äsken, että jos yritän laskea vanhan rouvan makuuksilleen niin keulapuolipa ei haluakaan painua alas. Oikeastaan tarkemmin ajatellen se on saattanut kenottaa tuolleen joskus aikaisemminkin. Tohtiiko tuolla nyt liikenteeseen? LHM:ää lisäsin juuri äsken kun kiihdytyksissä näyttää vilkuttelevan, ei muulloin. Meni sinne muutama desi.

Kun ajelin sillä töistä kotia niin en ajolleen huomannut mitään erikoisempaa.



2CV -65 "Poppaloora"
XM V6 -91 "Madame P"
Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva"
Royal Enfield diesel -67 "Einari"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 29.11.2012 23:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 308
Kävin rassaamassa ja koeajelemassa sitä keulavaivaista. Lähtiessä keula törrötti leuhkasti korkealla mutta kun palasin pihaan niin se oli taas niinkuin ennenkin. Johtopäätös: Kylmenneet kelit ovat vaikuttaneet jotenkin, vaikkapa niin että siirtotangot, kenties ruosteiset , kenties märätkin, takertelevat jotenkin. Voisi olla fiksua lämpimässä tarkastella tilannetta, putsailla ja rasvailla kenties. Toivon mukaan kyse oli pelkästään jostain tuollaisesta.. mittään en niistä ymmärrä mutta olen kova poika arvailemaan.



2CV -65 "Poppaloora"
XM V6 -91 "Madame P"
Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva"
Royal Enfield diesel -67 "Einari"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 30.11.2012 00:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Korkeussäätimen vaivaltahan tuo vaikuttaa. BX:ssä joskus irtosi lukkoprikka, joka piti kallistuksenvakaajasta tulevaa korkeudentunnistus-tankoa paikallaan. Kun tuo tanko irtosi, niin korkeudensäädin, joka ohjaa hydeä etujousisylinteriin, ei tiedä milloin korkeus on oikea. Voisikohan tässä olla kysymys samasta. Tai sitten säätimen venttiilikara on niin jumissa, ettei sulkeudu ajoissa.
muutama kerta jumppausta ylös-alas saattaa herkistää karaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 30.11.2012 21:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 308
Hyvinhän tuolla päivän ajot meni. Vaiva oli ohimenevää laatua mutta pitää sitä vähän tutkiskella vielä. Mutta ei nyt, ei tuossa kylmässä tuulessa. Edelleen kylläkin kiihdytyksessä pyrkii vilkuttelemaan hydrauliikan merkkivaloja, jopa STOP-valoa. Tasaisella ei ollenkaan, vain kiihdytyksessä. Kummaa.



2CV -65 "Poppaloora"
XM V6 -91 "Madame P"
Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva"
Royal Enfield diesel -67 "Einari"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 30.11.2012 21:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Vielä lisää LHM+ litkua, niin vilkuttelu loppuu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 01.12.2012 16:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 308
Joo kyllä se loppuu vähäksi aikaa kun lisää. Mutta se vilkutteluhan on oire, ei vika. Minusta tuntuu, että joku siellä ei ole ihan kohdallaan koska tuota tekee. Voihan se nestemäärän tunnistinkin siellä olla huonosti liikkuvaista lajia ja siksi vilkkuu se valo. Tai sitten jotain muuta.



2CV -65 "Poppaloora"
XM V6 -91 "Madame P"
Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva"
Royal Enfield diesel -67 "Einari"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 01.12.2012 16:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
nykäse toinen piuha pois siitä säiliöanturista ja seuraa tilannetta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 01.12.2012 18:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 308
kokemjne kirjoitti:
nykäse toinen piuha pois siitä säiliöanturista ja seuraa tilannetta.


Tuota noin. En ymmärtänyt. Piuhan irrotus aiheuttaisi sen, että varoitusvalo ei pala ollenkaan (vai palaisko se koko ajan?) mutta mitä muuta siinä sitten tarkkailisin?



2CV -65 "Poppaloora"
XM V6 -91 "Madame P"
Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva"
Royal Enfield diesel -67 "Einari"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 01.12.2012 18:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ainakin sillä selviäisi , löytyykö jotakin muuta vikaa tai syytä jos valot vilkuttelee edelleen. ja joutuisit ihan manuaalisesti vilkaisemaan nestemääriä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 01.12.2012 23:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Ja katso nyt myös se tippuuko hydeä jostainpäin uudelle lumelle. (Menneen talven lumista ei tartte välittää, mutta jos uutta lunta sotket, niin joudut pian korjaushommiin.) :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 01.12.2012 23:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 308
Hydeä on taas alkanut tippumaan kun ilmat kylmeni. Kesällä ei tippunut yhtään. Oikeanpuoleisen etupallukan juuresta, siitä missä rautaputki vaihtuu kumiin. Kylmä rauta kutistuu ja vanha kovettunut kumi ei jaksa pitää painetta. On kuulemma hankala korjata.



2CV -65 "Poppaloora"
XM V6 -91 "Madame P"
Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva"
Royal Enfield diesel -67 "Einari"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 02.12.2012 00:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Äkkinäinen, kuten minä, voisi tuosta jo päätellä lisäämistarpeen syyn. :roll: :roll: :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 02.12.2012 10:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 308
Se on ilmiselvä juttu koko yleisölle juu. Tässä mun tapauksessa jutun juoni on siinä, että vaikka olen just äsken hydet kaatanut sammioon niin kiihdyttäessä vilkuttaa jopa stop-valoa. Eisunkaan se nyt vaan olekin normaalia? :shock:



2CV -65 "Poppaloora"
XM V6 -91 "Madame P"
Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva"
Royal Enfield diesel -67 "Einari"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 02.12.2012 14:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Kaipa minä sitten olen väärässä. En vaan äkkiseltään keksi muuta syytä, mikä kiihdyttäessä aiheuttaisi varoituksen. Varoitusvalohan syttyy joko järjestelmän paineen laskemisen tai säiliön pinnankorkeuden alittamisen vuoksi. Mitä korkeammalla autosi on, niin sitä enemmän öljyä on jousisylintereissä eikä säiliössä. Kiihdyttäessä ainakin vajentunut nestemäärä siirtyy säiliössä taaksepäin, jolloin tunnistimen kohdalla pinta on alempana.

Keksiikö joku nuun syyn, joka kiihdyttämisen vuoksi vilkauttaa varoitusvaloja?
Voiko joku painetunnisrimen johto olla niin pitkälti irti kannakkeistaan, että johdon heilahdus eiheuttaisi varoituksen.
Olethan tarkistanut LHM+ täytön auton ollessa yläasennossa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 02.12.2012 15:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
XM-Hannu kirjoitti:
Kaipa minä sitten olen väärässä. En vaan äkkiseltään keksi muuta syytä, mikä kiihdyttäessä aiheuttaisi varoituksen. Varoitusvalohan syttyy joko järjestelmän paineen laskemisen tai säiliön pinnankorkeuden alittamisen vuoksi.
Yhdessä beksissä miulla vilkkui ilmoituksena huonoista kohon johdoista. Olivat eristeet puhki ja tapasivat ajoittain yhteen. Taisi ilmentyä lähinnä kiihdytyksissä ja mutkissa.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 02.12.2012 22:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 308
XM-Hannu kirjoitti:
Kaipa minä sitten olen väärässä.

Aläs nyt. Voit ihan hyvin olla oikeassa, minä tässä vaan kyselen ja ihmettelen, en halua väheksyä yhtään vastausta. Päinvastoin olen oikein kiitollinen kaikista.

XM-Hannu kirjoitti:
En vaan äkkiseltään keksi muuta syytä, mikä kiihdyttäessä aiheuttaisi varoituksen. Varoitusvalohan syttyy joko järjestelmän paineen laskemisen tai säiliön pinnankorkeuden alittamisen vuoksi.


Esimerkiksi tämä on perustieto joka kannattaa mainita.




XM-Hannu kirjoitti:
Keksiikö joku nuun syyn, joka kiihdyttämisen vuoksi vilkauttaa varoitusvaloja?
Voiko joku painetunnisrimen johto olla niin pitkälti irti kannakkeistaan, että johdon heilahdus eiheuttaisi varoituksen.
Olethan tarkistanut LHM+ täytön auton ollessa yläasennossa?


Auto oli yläasennossa kun täytin säiliön. Siitä huolimatta molemmat, varoitusvalo ja STOP-valo syttyivät ripeässä kiihdytyksessä. Näin auto ei ole ennen käyttäytynyt ja siksi olen hieman ymmälläni. Hydevuoto on tainnut lisääntyä, vilkutus lisääntyi selvästi viidensadan kilometrin ajon jälkeen. Tutkinpas ne johdot, hyvä huomio.



2CV -65 "Poppaloora"
XM V6 -91 "Madame P"
Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva"
Royal Enfield diesel -67 "Einari"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 02.12.2012 22:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 308
laakeri kirjoitti:
XM-Hannu kirjoitti:
Kaipa minä sitten olen väärässä. En vaan äkkiseltään keksi muuta syytä, mikä kiihdyttäessä aiheuttaisi varoituksen. Varoitusvalohan syttyy joko järjestelmän paineen laskemisen tai säiliön pinnankorkeuden alittamisen vuoksi.
Yhdessä beksissä miulla vilkkui ilmoituksena huonoista kohon johdoista. Olivat eristeet puhki ja tapasivat ajoittain yhteen. Taisi ilmentyä lähinnä kiihdytyksissä ja mutkissa.


Toinen hyvä pointti tässä. Kiitos. Kassellaan.



2CV -65 "Poppaloora"
XM V6 -91 "Madame P"
Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva"
Royal Enfield diesel -67 "Einari"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 03.12.2012 00:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Eihän moottoriöljy ole vähissä? Sehän voi myös aiheuttaa stop-valon vilkkumista kiihdytyksissä, kaarteissa ja jarrutuksessa. Lasketaas yhdessä, kuinka monta kirjoitusvirhettä tälläkertaa tulee...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 03.12.2012 10:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 308
Luoja suokoon, tuo ei ole mahdotonta... heti tarkistan kun pääsen äärelle... :oops: :oops: :oops:



2CV -65 "Poppaloora"
XM V6 -91 "Madame P"
Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva"
Royal Enfield diesel -67 "Einari"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 08.12.2012 15:16 

Viestit: 41
Huomasin juuri ajaessani, (Xantia farkku m/97) että pitkässä ja melko jyrkässä ylämäessä kovilla kierroksilla
syttyi stop- ja sen viereinen valo palamaan. Siis ei vilkkunut vaan pysyvä punainen.
Aloin jo katsella sopivaa pysähdyspaikkaa kun ylämäki loppui ja alkoi tasamaa. Silloin varoitusvalot sammuivat. Oli vähän kuitenkin orpo olo kun olin keskellä korpea sadan kilometrin päässä kotoa.

Tuli vielä toinenkin jyrkkä ylämäki ja taas vaot syttyivät kunnes taas sammuivat tasaisella.

Ajelin varovasti kotiin asti ongelmitta. LHM:iä ei ole vähiin aikoihin tarkisteltu joten oletan siellä olevan
vajetta. Maanantaina vasta löytyy auki oleva paikka mistä saa täydennystä.

Joku mainitsi moottoriöljyn vajeen aiheuttavan saman. Minun käsittääkseni sen valo on kuitenin eri
kuin nuo kaksi jotka nyt syttyivät.

LHM:t on nyt pari-kolme vuotta vanhat, mutta kilometrejä ei ole tullut sinä aikana kuin muutama tuhat.
Vanheneeko LHM jossain tietyssä ajassa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 08.12.2012 15:19 

Viestit: 41
Piti vielä lisätä se, että kun varoitusvalot syttyivät kuulosti kuin jotain ylimääräistä raksutusta tai pellinpärinää konehuoneesta. Voisiko olla niin, että hydraulipumppu kävi kuivana jonkin aikaa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 08.12.2012 15:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:cry: ei pitäisi olla vaikeeta nostaa konepeittoo ja tehdä tarvittavat tarkistukset. ei tarttis pähkäillä parasta ennen päiviä eikä muutakaan. :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 08.12.2012 16:06 

Viestit: 41
Lainaa:
kokemjne kirjoitti:
ei pitäisi olla vaikeeta nostaa konepeittoo ja tehdä tarvittavat tarkistukset. ei tarttis pähkäillä parasta ennen päiviä eikä muutakaan.


Älä muuta sano. Pelkkää laiskuutta ja viitseliäisyyden puutetta ja heti kostautuu. :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 08.12.2012 16:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 308
Ei ollut öljynpuutteesta kyse. Kyllä se nyt vaan on niin, että hydeä tulee ulos ajonkin aikana eikä pelkästään parkkipaikalle. :x



2CV -65 "Poppaloora"
XM V6 -91 "Madame P"
Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva"
Royal Enfield diesel -67 "Einari"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja keula jää ylös
ViestiLähetetty: 08.12.2012 21:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Keitere, laitoin yv:n


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 25 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: