Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian lohkolämppäri
ViestiLähetetty: 06.12.2012 10:03 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Pakkasta vielä n.15 ja Xantia johdon päähän. Oli siinä 1 1/2h, masiina ja kabiini lämpöiset. Eipä käynnistynyt. Starttimoottori kyllä hyrräsi konetta pyörittäen. Akun jännite ei juuri notkahdellut. Siinä vartin odottaen, konepelti auki, alkoi käynnistyä. Olikohan boxi saanut jotain ristiriitaista tietoa lämmöistä, kun ehkä sulki bensantulon? Edellispäivänä käynnistyi laakista, kylmänä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian lohkolämppäri
ViestiLähetetty: 06.12.2012 10:54 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Pohjavedet ja järvien pinnat on nyt niin ylhäällä,että on aiheuttanut monenlaista harmia,meilläkin kaivo pursuu yli ja puista lehdet lähteneet... :lol:

Eikös noista sisätilan lämmittimistä ole ollut puhetta,aiheuttavat harmillisia vikoja..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian lohkolämppäri
ViestiLähetetty: 06.12.2012 17:56 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Eikös noista sisätilan lämmittimistä ole ollut puhetta,aiheuttavat harmillisia vikoja..

Joo niikuin poistaa kosteuden ja lämmittää sisätilat :lol: :lol: :lol: :lol:



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian lohkolämppäri
ViestiLähetetty: 06.12.2012 19:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ja etenkin vaikeuttaa moottorin käynnistymistä, jos se on sijoitettu pieksämäkeläisittäin sisätiloihin :lol: :lol: :lol:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian lohkolämppäri
ViestiLähetetty: 06.12.2012 19:56 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Tässä tapauksessa ei pohjavesi juuri vaikuta, kun asuin- ja autonpitopaikkani on > 52m merenpinnasta....saa meinaan paljon vettä tulla, että pitäisi porstuasta veneeseen astua. :) Tarvittaisiin ehkä jokin Waterworld-ilhmiö. :shock:
Hyvää Itsenäisyys-päivän jatkoa!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian lohkolämppäri
ViestiLähetetty: 06.12.2012 20:03 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
En kyllä ymmärrä, miksi pitäisi tinailla. Jos blokin päässä vastus toimii, niin on aika helppoa tehdä liitos minkä tahansa merkin lämppäri päähän. Sokeripala väliin ja vaikka kosteuden kestävä roisketiivis jakorasia kehiin. Eihän lämppärille mene kuin plussa nolla ja suojamaa, on samantekevää minkä merkkinen sinulla on liittimessä kunhan virta on kytketty oikeaan piuhaan ja maadoitus oikeaan. Nää lämppärien päät on tarkoituksella tehty niin hankaliksi, rahastus mielessä, että niitä ei voi ristiin käyttää muiden merkkien kanssa. Totuus kuitenkin on, että sähkövirta kulkee samoja kuparijohtoja pitkin, lukee siinä pistokkeessa mitä tahansa.
Siis, piuhat poikki ja vaikka kaliksin tai defan naarasliitin kehiin ja a`vot johan loppuu metsästys tietyn merkin piuhasta.

P-S Ei ne pohjavedet juurikaan vaikuta millään tavalla citikan lohkolämppäriin :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian lohkolämppäri
ViestiLähetetty: 06.12.2012 21:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
idefix kirjoitti:
E
P-S Ei ne pohjavedet juurikaan vaikuta millään tavalla citikan lohkolämppäriin :lol:


Auringonpilkkujen vaikutusta sähkölaitteisiin ei kuitenkaan pidä väheksyä.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian lohkolämppäri
ViestiLähetetty: 06.12.2012 21:16 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Ylempänä minä olen täällä Pieksämäellä kun Puijontorni,227 m.merenpinnasta,silti kaivo tulvii... :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian lohkolämppäri
ViestiLähetetty: 06.12.2012 21:39 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Ja nuo" imeläkivi"viritykset pitää asettaa vain omaan arvoonsa. Ikäänkuin vakuutus- ja vastuu- ja sähköturvallisuusmielessä. Kansa on jo virrannut Linnaan. Hyvää jatkoa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian lohkolämppäri
ViestiLähetetty: 06.12.2012 22:14 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
ealab kirjoitti:
Ja nuo" imeläkivi"viritykset pitää asettaa vain omaan arvoonsa. Ikäänkuin vakuutus- ja vastuu- ja sähköturvallisuusmielessä. Kansa on jo virrannut Linnaan. Hyvää jatkoa.



Jos ealab viittaat "imeläkivillä" minun ehdotukseeni, niin ihan samanlaisia jatkoksia ovat ne tehtaalaiset jatkot joita lämmitin johdoissa esiintyy. Ei ne sen kummenpia ole vaikka onkin kääritty hienoon mustaan muovikuoreen. Tsekkaa nyt vaikka esim, vastukselle menevää johtoa ja siihen tulevaa liitintä, täysin kurassa ja paskassa se siellä plokin alla on ei mitään erityistä suojaa.
Tuskin konehuoneeseen tuleva jakorasia on mitenkään turvattomampi, kuin auton alla kurassa uiva liitinkään.

P-S Linnaan ei fiksut ole edes änkeytyneet ja nekin typerykset jotka sieltä hakevat kalun jatketta ovat vähin äänin jo poistumassa sieltä ja naispuolisilla mitataan tissin kokoa kalun siaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian lohkolämppäri
ViestiLähetetty: 06.12.2012 23:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
idefix kirjoitti:
Tsekkaa nyt vaikka esim, vastukselle menevää johtoa ja siihen tulevaa liitintä, täysin kurassa ja paskassa se siellä plokin alla on ei mitään erityistä suojaa.
Se liitos on täysin vesitiivis, kunhan asentaja katsoo, että liitimen o-rengas on paikallaan, liitin menee pohjaan asti, sekä Calixissa muistaa asentaa sen lukituspalan. Tehdasasennuksissa ei ole sokeripaloja.

Rahastusmielessä ne merkkikohtaiset liitokset on tosiaan tehty, mutta omat asennukset pitää silti tehdä voimassaolevien määräysten mukaisesti. Ja asentajalla pitää olla tarvittava sähköpätevyys.

Moottoritilan olosuhteet vaativat mm. silikonijohdot ja panssariputken. Muistaakseni myös lämmönkestävän (=metallisen) jakorasian. Riittääköhän IP54 vai pitääkö olla IP67?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron