idefix kirjoitti:
Tsekkaa nyt vaikka esim, vastukselle menevää johtoa ja siihen tulevaa liitintä, täysin kurassa ja paskassa se siellä plokin alla on ei mitään erityistä suojaa.
Se liitos on täysin vesitiivis, kunhan asentaja katsoo, että liitimen o-rengas on paikallaan, liitin menee pohjaan asti, sekä Calixissa muistaa asentaa sen lukituspalan. Tehdasasennuksissa ei ole sokeripaloja.
Rahastusmielessä ne merkkikohtaiset liitokset on tosiaan tehty, mutta omat asennukset pitää silti tehdä voimassaolevien määräysten mukaisesti. Ja asentajalla pitää olla tarvittava sähköpätevyys.
Moottoritilan olosuhteet vaativat mm. silikonijohdot ja panssariputken. Muistaakseni myös lämmönkestävän (=metallisen) jakorasian. Riittääköhän IP54 vai pitääkö olla IP67?