|
Kirjoittaja |
Viesti |
Petri
|
Viestin otsikko: Xantia ongelmia Lähetetty: 03.01.2013 15:46 |
Viestit: 20 Paikkakunta: JKL
|
Terve,pientä ongelmaa xantian kanssa.Olikos se lhm nesteen pinta niiden merkkien välissä kun auto yläasennossa?Paljonko säiliössä pitäisi olla nestettä jos sen korkin avaa,näytti että hyvin vähän on nestettä vaikka onkin merkkien välissä.Ongelma tässä on se että auton perä ei meinaa nousta millään normaali ajokorkeuteen ja kun säätövivusta nostaa tai laskee niin kovin on vaivalloista homma.Nyt on muutaman kerran tehnyt niin ettei perä nouse enää ollenkaan mut pakko on ollut lähteä liikkeelle.Ajon aikana kuitenkin perä hiljalleen nousee normaalikorkeuteen.Mielellään ottaisin vinkkejä vastaan mistä alan vikaa hakemaan.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 03.01.2013 16:15 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Säätövivusto paskanen ruosteessa,puhdistus voitelu herkistely ja taas pelittää..
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 03.01.2013 16:25 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Petri kirjoitti: Terve,pientä ongelmaa xantian kanssa.Olikos se lhm nesteen pinta niiden merkkien välissä kun auto yläasennossa?Paljonko säiliössä pitäisi olla nestettä jos sen korkin avaa,näytti että hyvin vähän on nestettä vaikka onkin merkkien välissä. Kyllä niiden viivojen välissä pitäisi olla, ohjekirjassa taitaa oikein olla kuva aiheesta. Naputtele siihen kohon putken kylkeen terävästi siltä varalta, että on koho jumissa. Tosiaan korkeussäätimen vivusto kannattaa aluksi puhdistaa ja voidella, jos et ole sitä vähään aikaan tehnyt. LHM:t toivottavasti ovat enintään vuoden ikäiset?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Petri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 03.01.2013 16:55 |
Viestit: 20 Paikkakunta: JKL
|
Ok,lhm vaihdosta ei tietoa joten täytyy vaihtaa.Paljonko sitä menee noin suunnilleen niin osaa varata tarpeeks kun ei tuolta korvesta semmosta löydy.. Semmonen vielä et jos varaajapallo on huonossa hapessa niin vaikuttaako se näihin ongelmiin,siitäkään kun ei tietoa milloin vaihdettu.Jousipallot sentään on vaihdettu parivuotta sitten.
Viimeksi muokannut Petri päivämäärä 03.01.2013 16:58, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 03.01.2013 16:57 |
Viestit: 5869 Paikkakunta: Lahti
|
Petri kirjoitti: Paljonko säiliössä pitäisi olla nestettä jos sen korkin avaa,näytti että hyvin vähän on nestettä vaikka onkin merkkien välissä. Vähän, joskus tuon jollekin mittasin, olikohan pinta reilu 10cm alle täyttöaukon reunan.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 03.01.2013 17:42 |
Viestit: 693
|
Taitaapi olla linnunluu takakorkeudensäätimeltä irronnut 
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 03.01.2013 17:57 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
suosittelen auton vaihtoo, ellei motivaatio riitä hydraulisitikoitten omituiksuuksien opiskeluun.. mutta alta nyt nestemäärän tarkistuksella kiulussa : kuljin YLÄASENTOON MOOTTORINKÄYDESSÄ ja konepeitto auki. kattokaa sitä muovikupua siinä NESTESÄILIÖN kannessa. siinä on KAKSI punaista rengasta . ja keltainen TATTI lilluu niitten juovien välilä. eioo millin päälle. jos EI LILLU ,nii LOGIIKKAA , koputelkaa ja kattokaa muuttuuko asento. jos ei, niin korkki auki ja kurkistus. eioo vaikeeta. jos näyttää kovin vähäiseltä = pohjalla lilluu väjän jotain. niin LHM:ää tai sitte Neste Hydrauli 15 TAI mikä tahansa AUTOMAATTIÖLJY , esim: ATF 220 :aa pönttöön. UNOHTAKAA moottoriöljyt . ne sopivat järjestelmään vain , kun lämpöö on enemmän kuin +20 C. eioo vaikeeta ja jos on . suosittelen rautajousia.
|
|
|
|
 |
Petri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 03.01.2013 18:09 |
Viestit: 20 Paikkakunta: JKL
|
Xari kirjoitti: Petri kirjoitti: Paljonko säiliössä pitäisi olla nestettä jos sen korkin avaa,näytti että hyvin vähän on nestettä vaikka onkin merkkien välissä. Vähän, joskus tuon jollekin mittasin, olikohan pinta reilu 10cm alle täyttöaukon reunan. Tämä selvä.
|
|
|
|
 |
Petri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 03.01.2013 18:10 |
Viestit: 20 Paikkakunta: JKL
|
kokemjne kirjoitti: suosittelen auton vaihtoo, ellei motivaatio riitä hydraulisitikoitten omituiksuuksien opiskeluun.. mutta alta nyt nestemäärän tarkistuksella kiulussa : kuljin YLÄASENTOON MOOTTORINKÄYDESSÄ ja konepeitto auki. kattokaa sitä muovikupua siinä NESTESÄILIÖN kannessa. siinä on KAKSI punaista rengasta . ja keltainen TATTI lilluu niitten juovien välilä. eioo millin päälle. jos EI LILLU ,nii LOGIIKKAA , koputelkaa ja kattokaa muuttuuko asento. jos ei, niin korkki auki ja kurkistus. eioo vaikeeta. jos näyttää kovin vähäiseltä = pohjalla lilluu väjän jotain. niin LHM:ää tai sitte Neste Hydrauli 15 TAI mikä tahansa AUTOMAATTIÖLJY , esim: ATF 220 :aa pönttöön. UNOHTAKAA moottoriöljyt . ne sopivat järjestelmään vain , kun lämpöö on enemmän kuin +20 C. eioo vaikeeta ja jos on . suosittelen rautajousia. Niin,kysyinkin että paljonko siellä säiliössä sitä kuuluu olla ja tämä selvis jo.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 03.01.2013 22:41 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Petri kirjoitti: Ok,lhm vaihdosta ei tietoa joten täytyy vaihtaa.Paljonko sitä menee noin suunnilleen niin osaa varata tarpeeks kun ei tuolta korvesta semmosta löydy.. Sen viiden litran kannun kun varaat, niin jää ylimääräistäkin. Vaikka siis tyhjentelet jarruistakin vanhat, kuten kuuluu tehdä. Petri kirjoitti: Ajon aikana kuitenkin perä hiljalleen nousee normaalikorkeuteen. jaakkovaakko kirjoitti: Taitaapi olla linnunluu takakorkeudensäätimeltä irronnut  No mistä se sitten tietää nousta normaalikorkeuteen, jos linnunluu on irti?  Eiköhän siellä ole joko tukkeumaa (tai jopa jäätä) hydrauliikassa vanhan liemen takia tai jumia korkkarin vivustossa. Muille kohteille en anna vielä ääniä, jos keula kerran pelaa.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 04.01.2013 09:43 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
kokemjne kirjoitti: suosittelen auton vaihtoo, ellei motivaatio riitä hydraulisitikoitten omituiksuuksien opiskeluun.. mutta alta nyt nestemäärän tarkistuksella kiulussa : kuljin YLÄASENTOON MOOTTORINKÄYDESSÄ ja konepeitto auki. kattokaa sitä muovikupua siinä NESTESÄILIÖN kannessa. siinä on KAKSI punaista rengasta . ja keltainen TATTI lilluu niitten juovien välilä. eioo millin päälle. jos EI LILLU ,nii LOGIIKKAA , koputelkaa ja kattokaa muuttuuko asento. jos ei, niin korkki auki ja kurkistus. eioo vaikeeta. jos näyttää kovin vähäiseltä = pohjalla lilluu väjän jotain. niin LHM:ää tai sitte Neste Hydrauli 15 TAI mikä tahansa AUTOMAATTIÖLJY , esim: ATF 220 :aa pönttöön. UNOHTAKAA moottoriöljyt . ne sopivat järjestelmään vain , kun lämpöö on enemmän kuin +20 C. eioo vaikeeta ja jos on . suosittelen rautajousia. Aikamoista, etten sanoisi...Tässähän juuri kirjoittaja on tullut opiskelemaan asioita tänne patongille, eikä sillä mielestäni ole väliä turvautuuko kyselykauteen vai kirjallisuuteen. Yksilökohtaista, miten asioita oppii. Voi toki turvautua paremman puutteessa noviisille vittuiluun ja huonontaa ihmisten kuvaa Citroen-piireistä, hyöty kyllä on kyseenalainen?
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 04.01.2013 14:13 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
komppaan Akailea
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 05.01.2013 12:26 |
Viestit: 693
|
Palstalla on tarkoitus kysellä ja antaa vinkkejä ,sekä kokemusperäistä tietoa. Nuo ylimieliset kommentit voisi pitää päänsä sisällä, eikä suoltaa niitä palstalle. Asiaan. Jostain syystä , vaikka linnunluu on irki takapää nousee kun vetelee korkeudensäätövivusta yläasentoon.Useampia tapauksia olen noita nähnyt, johtuuko kuun vetovoimasta vai Allahin avusta 
|
|
|
|
 |
Nickroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 05.01.2013 14:41 |
Viestit: 330
|
mekaaninen säätövipu pakottaa säätöventtiilin ylä-tai ala-asentoon välittämättä linnunluusta? Sitten kun laitetaan säätövivusto keskiasentoon, mekaaninen vivuston säätö vapautuu ja säätöventtiili tottelee linnunluuta. Se säätöventtiili voi olla sisäisestikin kara juntturassa, jolla selittyisi se, ettei välitä linnunluun irti olemista. Se mekaaninen hässäkkä kannattas putsailla kunnolla ja varmistaa, että se toimii mekaniisesti. Usein tuo xantun takapään venttiili on sisältä jumissa, mihin ei välttämättä auta kuin purkaminen ja putsailu tai uuden(purkuosan) vaihto. Ne putket saattaa olla niin happamat, että paikallaan purkaminen voisi olla turvallisin konsti. Linnunluu kannattaa ehjätä kanssa, jos se on sökö.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 05.01.2013 18:58 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Nickroen kirjoitti: Linnunluu kannattaa ehjätä kanssa, jos se on sökö. Ehjäämisen lisäksi linnunluu kannattaa myös varmistaa. Muuten se napsahtaa jossain vaiheessa jälleen uudestaan pois paikaltaan. Muoviosana se ei montaa kertaa kestä paikalleen takaisin painamista.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 05.01.2013 22:16 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Akaile on täysin oikeassa tuossa varmistamisessa, se pieni metallinen klipsu pitää paikallaan vähän kuluneemmankin lintuluun. Se yleensä tulee marmoritiskiltä mukaan kun ostaa uuden lintuluun joka maksoi meillä päin viimeksi 7,50 €. Toinen asia missä akaile on oikeassa, on että tällä palstalla esiintyy jostain käsittämättömästä syystä tuollaista akateemista insinööri vittuilua, joka on omiaan karkoittamaan uudet käyttäjät foorumilta. Kuka viittii tulla sellaiselle foorumille, jossa heti kättelyssä viitataan (joo mähän jo tota selvitin vuonna se ja se ) katso galleriaani. Tavallinen, ei rekisteröitynyt satunnainen lukia ei edes pääse noihin gallerioihin tai kansioihin. Kärsivällisyyttä te toverit.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 05.01.2013 22:34 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Linnunluun pallonivel taitaa yleensä olla ruostunut pienemmäksi. Vaikka saisikin kiinni pysymään, niin nivelen väljyys saa perän korkeuden muuttuilemaan. Paitsi jos vaihtaa pallonivelen samalla, á 20-30€. Korkeusniveliin voiteluksi vedenkestävää(potkuriakseli-) rasvaa, mieluusti.
|
|
|
|
 |
ihmekiitäjä 4
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 06.01.2013 03:26 |
Viestit: 115
|
Oisko parempi että ne jotka käyttävät/suosittelevat muita aineita kuin LHMää Citroenissa laittaisivat ihan oman topicin pystyyn. Sinne voisi täydentää esim huolto-ohjeita näille muille aineille, niitähän ei ole vielä olemassa.
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 06.01.2013 11:12 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
ihmekiitäjä 4 kirjoitti: Oisko parempi että ne jotka käyttävät/suosittelevat muita aineita kuin LHMää Citroenissa laittaisivat ihan oman topicin pystyyn. Sinne voisi täydentää esim huolto-ohjeita näille muille aineille, niitähän ei ole vielä olemassa. Tuota, varmaankaan sen korkeussäätimen vivuston ulkopuoliseen voiteluun ei kukaan ala LHMää suosittelemaan...
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 06.01.2013 14:55 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
ei se huonoo kaan oo ,mutta ei taida auttaa kovin pitkää aikaa.
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 06.01.2013 19:48 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
jaakkovaakko kirjoitti: Palstalla on tarkoitus kysellä ja antaa vinkkejä ,sekä kokemusperäistä tietoa. Nuo ylimieliset kommentit voisi pitää päänsä sisällä, eikä suoltaa niitä palstalle. Asiaan. Jostain syystä , vaikka linnunluu on irki takapää nousee kun vetelee korkeudensäätövivusta yläasentoon.Useampia tapauksia olen noita nähnyt, johtuuko kuun vetovoimasta vai Allahin avusta  Nouseepa hyvinkin ja siitä on tarvittaessa apuakin. Kts. oheisesta ketjusta, joka aihetta muutenkin liippaa, viidentenä oleva viestini. viewtopic.php?f=9&t=7481
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 06.01.2013 23:17 |
Viestit: 5869 Paikkakunta: Lahti
|
RPekka kirjoitti: ihmekiitäjä 4 kirjoitti: Oisko parempi että ne jotka käyttävät/suosittelevat muita aineita kuin LHMää Citroenissa laittaisivat ihan oman topicin pystyyn. Sinne voisi täydentää esim huolto-ohjeita näille muille aineille, niitähän ei ole vielä olemassa. Tuota, varmaankaan sen korkeussäätimen vivuston ulkopuoliseen voiteluun ei kukaan ala LHMää suosittelemaan... Tässä on paha henkilökohtainen ongelma, kun on 2 tippakannua, toisessa on LHM:ää ja toisessa 2-T öljyä, kumpikin on vihreää, ties vaikka tulisi katsastuksessa hylky jos ruuttaa väärästä 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia Lähetetty: 08.01.2013 19:40 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Tuntuu olevan tämä aihe sen verran tapetilla, että voipi olla hyödyllistä tällätä ko. video näkyville: http://www.youtube.com/watch?v=mcPMdFZmoWYTuossa näkyy jos jonkinlaista kikaletta, mitä sieltä takaa alta löytyy.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
|
|