|
Kirjoittaja |
Viesti |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Huomiovalot Lähetetty: 05.02.2013 12:14 |
Viestit: 1114
|
Aiheesta hieman ohi: kun patonkilaisissa näkyy olevan tämän(kin) lajin taitajia (kivenhionta) niin osaatte varmaan epätietoiselle kertoa, kestääkö spektroliitti kulutusta?
Itsellä on rakennettuna yksi Telecaster-mallinen sähkökitara, ja sieluni halajaisi tehdä tälle bassokitara kaveriksi. Ajattelin että spektroliitista saisi laadittua komiat "dotsit" otelautaan, ts. sellaiset pyörylämerkit tiettyihin väleihin. Nämä tulevat vaan paikkaan, jossa ne joutuvat jonnii verran basson kielten hieromiksi. Tätä voi toki hieman ehkäistä tekemällä lakattu otelauta, mutta ei se kokonaan ongelmaa poista.
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Huomiovalot Lähetetty: 05.02.2013 12:14 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
svc kirjoitti: Cikatti kirjoitti: On erittäin kummallista että takavalot eivät pala huomiovalojen kanssa. Tässä taas vedotaan siihen, että kun keski-Euroopan 10 miljoonasta autosta vähennetään valoja, niin bensaa säästyy vuodessa jokunen kuutio, ja maailma pelastuu. Ja saman säästön saisi aikaan alentamalla ajonopeutta 0,3 km/h.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Huomiovalot Lähetetty: 05.02.2013 12:31 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Les Excentriques kirjoitti: svc kirjoitti: Tässä taas vedotaan siihen, että kun keski-Euroopan 10 miljoonasta autosta vähennetään valoja, niin bensaa säästyy vuodessa jokunen kuutio, ja maailma pelastuu. Ja saman säästön saisi aikaan alentamalla ajonopeutta 0,3 km/h. Niinpä. Mutta kummankohan toteuttamisesta tulee vähemän itkua ja hammastenkiristelyä... Pelkästään se, että Saksan moottoriteille tulisi vaikkapa 130 km/h kattonopeus, pudottaisi päästöjä melko varmasti enemmänkin.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
heh heh©
|
Viestin otsikko: Re: Huomiovalot Lähetetty: 05.02.2013 17:22 |
Viestit: 153
|
sitikkaporo kirjoitti: Aiheesta hieman ohi: kun patonkilaisissa näkyy olevan tämän(kin) lajin taitajia (kivenhionta) niin osaatte varmaan epätietoiselle kertoa, kestääkö spektroliitti kulutusta?
Itsellä on rakennettuna yksi Telecaster-mallinen sähkökitara, ja sieluni halajaisi tehdä tälle bassokitara kaveriksi. Ajattelin että spektroliitista saisi laadittua komiat "dotsit" otelautaan, ts. sellaiset pyörylämerkit tiettyihin väleihin. Nämä tulevat vaan paikkaan, jossa ne joutuvat jonnii verran basson kielten hieromiksi. Tätä voi toki hieman ehkäistä tekemällä lakattu otelauta, mutta ei se kokonaan ongelmaa poista. Mikäpä jottei kestäisi, onhan spektroliitti plagioklaasimaasälpää, kohtalaisen kovaa kiveä, mohsin asteikolla 6 -6,5. Aika hienot napit siitä tulisi, monessa kitarassahan ne on vain muovia. Heh, kiitos ideasta, itsekin kitaran olen rakentanut, vieläpä kaikki metalliosat tein messingistä, siihen sopisi myös tuollaiset. Tossa on wikiä moshin asteikosta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Mohsin_kovuus
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Huomiovalot Lähetetty: 06.02.2013 00:05 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Pelkästään se, että Saksan moottoriteille tulisi vaikkapa 130 km/h kattonopeus, pudottaisi päästöjä melko varmasti enemmänkin" Tai määrättäs konttorirotille ainakin yksi pakollinen etäpäivä töitä niin JOPAS säästyy poltsikkaa, kuutiokilometri. Ainahan VOI saivarrella Mä olen vähän jo aloittanut tuota... Tosin hoidan sen niin ettei juuri sillä hetkellä ole sällit hallissa töissä, kuuma moottori kirjaimellisesti näpeissä. On paljon asioita joita työasioissa saa paljon paremmin hoidettua jos ymmärtää pysyä kotona.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Huomiovalot Lähetetty: 06.02.2013 01:47 |
Viestit: 1878
|
Cikatti kirjoitti: Tai määrättäs konttorirotille ainakin yksi pakollinen etäpäivä töitä niin JOPAS säästyy poltsikkaa, kuutiokilometri. Ainahan VOI saivarrella Mä olen vähän jo aloittanut tuota... Tosin hoidan sen niin ettei juuri sillä hetkellä ole sällit hallissa töissä, kuuma moottori kirjaimellisesti näpeissä. On paljon asioita joita työasioissa saa paljon paremmin hoidettua jos ymmärtää pysyä kotona. Mä teen käytännössä viikon duunit yhtenä etäpäivänä viikossa, omassa rauhassa kotona. Työkaveri oli kovasti vastaan vaikka ei tee samoja hommia, onneksi vastaava hoksaa miten saadaan työajasta paras hyöty irti. Loput neljä päivää viikosta juoksentelen toimistolla hoitamassa omien tehtävien ohella kaikkea vähän muuta. Kun en osaa sanoa ei ja haluan pitää rattaat sujuvasti pyörimässä. Olenko minä rasvaa? Laskin muuten, että jos mahdollisuuksien mukaan voisin tehdä joka viikko yhden päivän etänä niin jää ajamatta n. 6900 kilometriä vuodessa. Nykyisella työkulkimella se vastaa n. 421 litraa dieseliä vuodessa. Tämänhetkisellä keskihinnalla 647 euroa. 1235 kg vähemmän CO²:a. Keskinopeudella 61 km/h.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Huomiovalot Lähetetty: 06.02.2013 01:48 |
Viestit: 1878
|
Ollaan muuten suht' kaukana alkuperäisestä aiheesta. 
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Huomiovalot Lähetetty: 06.02.2013 01:53 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
kaseva kirjoitti: Ollaan muuten suht' kaukana alkuperäisestä aiheesta.  Ai nyt vai Selkeästi liittyy alkuperäiseen aiheeseen, asioiden ketjutus + rönsy ja mikä tärkeintä, polttoaineen säästö asiallisella tavalla.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Huomiovalot Lähetetty: 09.02.2013 09:32 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Bensan säästöä.  Sattui olemaan selkeämpi kohta kuvaushetkellä. Edellä ajavalla oli kuitenkin takasumarit päällä. Noita takaa pimeitä autoja oli paljon matkalla helsingistä nummelaan.
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
läjjeejä
|
Viestin otsikko: Re: Huomiovalot Lähetetty: 09.02.2013 19:06 |
Viestit: 292
|
liikenneturvallisuuttahan nuo huomiovalot eivät lisää ainut auto jossa kunnolliset päivähuomiovalot on audi. valo on samalla korkeudella kuin normaali ajovalo ,näkyy niin kuin pitääkin ,myös takana puskurin alaosassa.-sumuvalojen yhteydessä olevat ns dl.liikenneturvallisuuden vaarantamistavalo normaali liikenteesen liian alhaalla päivä led valosarjat kaikkea muuta kuin valo ,noitten hinnalla ajaa yli 1000km kun ostaa polttoainetta luulin aikanaan että noista talmun ns tappajavaloista päästiin ,niin ja vain eteen päin tarvitsee olla ne dl,t sallii tämmöiset älyttömyydet. kuvassahan on käytännössä sakon paikka keli vaatii tuossa tapauksessa ajovalot käyttöön
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Huomiovalot Lähetetty: 09.02.2013 21:10 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Jaha... Minä onnistuin saamaan Huuto.netistä tuollaiset käyttämättömät Hellan "tappajavalot". Taidan laittaa ne LEDi-Audien kiusaksi tuohon Ax:ään, kunhan saan sen liikenteeseen. Visaan sitten aikanaan talmulaiset... Saa nähdä, mitä nuoremman polven katsastusmiehet noista sanovat, kun niissä ei ole mitään E-merkintöjä, ainoastaan Autorekisterikeskuksen merkintä ARK ja niiden hyväksyntänumero... 
Liitteet: |

Hella_huomiovalot.jpg [ 12.99 KiB | Katsottu 6825 kertaa ]
|
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
läjjeejä
|
Viestin otsikko: Re: Huomiovalot Lähetetty: 10.02.2013 12:50 |
Viestit: 292
|
käytä vaan axussa omia valoja jääpi parhaimmillaan auto ehjäksi ja itselle henki . nuo valot on turvallisimmat tuossa paketissa
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Huomiovalot Lähetetty: 10.02.2013 16:35 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Eki kirjoitti: Saa nähdä, mitä nuoremman polven katsastusmiehet noista sanovat, kun niissä ei ole mitään E-merkintöjä, ainoastaan Autorekisterikeskuksen merkintä ARK ja niiden hyväksyntänumero...  Katos vaan, tuota uudempaa lyhyempää mallia Mulla ei noita olekaan uusina paketissa, vanhempaa vain. Mutta 90-luvun autoihin ei sitten enää asenneta ihan kaikkiin keltaisia. Jos oikein muistan, niin vuosi, jonka jälkeen uudempien autojen humarit on oltava kirkkaita oli 93, 94, 96 tai 98. Mutta mikä, niin sitä en löytänyt edes voimaantulosäännöskokoelmasta 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Huomiovalot Lähetetty: 10.02.2013 16:37 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
zX-files kirjoitti: Jos oikein muistan, niin vuosi, jonka jälkeen uudempien autojen humarit on oltava kirkkaita oli 93, 94, 96 tai 98. Mutta mikä, niin sitä en löytänyt edes voimaantulosäännöskokoelmasta  10/94 alkaen käyttöönotetuissa autoissa on oltava valkoiset huomiovalot.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Huomiovalot Lähetetty: 10.02.2013 16:45 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Jep, näin on. Onneks nuo meidän harrasteet on riittävän vanhoja... 
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
|
|