jarsi80 kirjoitti:
auto xsara 2.0 16v vm.2002 farkku...
Cikatti kirjoitti:
Onko xantian moottorissa erillinen missfire tunnistus joka sylinterille erikseen?
Eikös kyse ole EW10 koneesta ja Xsarasta - näitä ei tainnut olla Xantioissa olleenkaan. (Xantiassa tosiaan oli (ainakin useimmissa XU-koneissa) hukkakipinäpuolat joissa oli mahdotonta seurata yhtä sylinteriä)
EW10:ssä? olisikohan jo aina erilliset puolat/sylinteri vai onko poikkeuksia, ainakin C5:ssa saman aikakauden sama EW10 kone antaa sylinterikohtaisesti vikailmoituksia (ja antaa myös silloin jos venttiilinnostajat jumittaa misfire vikoja)
En oikein ymmärränyt tuota anturin aluejuttuakaan - NTC siellä on ja sen vastus muuttuu jatkuvasti lämpötilan funktiona, vertailuarvot toki annetaan erilaisissa pisteissä että voi tarkistaa:
3800 at 10°C
2500 at 20°C
800 at 50°C
230 at 90°C
[Edit] Melko yleinen yritys parannella venttiilinnostimia on tihentää öljynvaihtoväliä ja käyttää 0W...40 öljyjä (5W...40 tilalle)
(jotain vaikutusta näillä on raportoitu olevankin - kumpi sitten vaikuttaakaan enemmän)
[Edit2] Näemmä ihan samoilla arvoilla on imuilman lämpötila-anturikin - eli jos jostain sen löytää

voisi vertailla