black_van kirjoitti:
Paraniko äänimaailma soittimen vaihdon myötä? On sen verta onneton äänimaailman suhteen tuo orkkis että jotain tarttis tehdä.
Pitikö lexialla kertoa että on laitettu uusi soitin?
Minä vaihdoin soittimen lisäksi myös etuoviin kaiuttimet, joiden tarkkaa mallia en tähän hätään muista, mutta Pioneer TS-G (jokinnumerosarja tähän

) ne ovat. Hintaa kahdella kaiuttimella oli alle 60€, joten mitkään kovan luokan hifivehkeet ne eivät ole, mutta paremmin soivat kuin alkuperäiset. Ovien verhoilumuovit elementin edessä tosin heikentävät kaiuttimien sointia. Ilman niitä sitten tulisi varmaankin potkaistua kalvo hajalle. Saman sarjan kaiuttimet olen vaihtanut kahteen edelliseenkin autooni. Syy soittimen vaihtoon minulla oli, että vanha soitin oli rikki ja uuteen halusin saada liitettyä puhelimen kautta Spotifyn.
Äänenlaatu alkuperäiseen laitteistoon verrattuna parani vähän, mutta basson puutetta on vieläkin. Täytyy muistaa, että ostamani vehkeet eivät ole mitään autohifin ykkösketjua

. Uudessa soittimessa on äänelle ainakin monipuolisemmat säädöt kuin alkuperäisesssä VDO:ssa. Mitään ulkopuolelle kuuluvaa teinijumputinta en ole vailla, mutta hiukan mataliin ääniin saisi ryhtiä tulla lisää. Ehkä joku edullinen penkin alle sujahtava aktiivisubwoofer voisi olla ratkaisu. Yhdessä autossa minulla sellainen oli, mutta myin sen pois kun ei ollut vuosiin sille tarvetta.
Autolle ei tarvinnut kertoa, että siihen on soitin vaihdettu. Kuten tuonne linkistä aukeavaan viestiketjuun vuosi sitten kirjoittelin, niin akun johto irti, vanha soitin irti, uusi soitin tilalle ja akun johto kiinni. Kaikki toimii kuten pitääkin.
Harkitse tarkkaan mitä haluat. Älä osta mitä sattuu, niin ei tarvitse jälkeen päin harmitella. Nythän sinulla olisi hyvä sauma laittaa autoosi Bluetooth-handsfree kuulumaan auton kaiuttimien kautta

. Minäkin sitä harkitsin, mutta ainakin vuosi sitten Bluetooth-ominaisuudesta sai maksaa minun budjetille liikaa. Siinä mielessä suosittelen kotimaista kauppaa, että saat neuvoja ja apua kysymyksiinkin helpommin. Jos taas haluat mahdollisimman halvalla päästä, niin älä muuta nykyistä systeemiä

. Siihen älä sorru, että kyselet kivijalkamyymälästä, päätät tarkan mallin, viet myyjien aikaa ja sitten tilaat halvalla muualta

. Jotkut löyhämoraaliset harrastavat kuulema sitäkin.

...meinasi jo lähteä aiheesta, mutta sainpa pidäteltyä itseni.