Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia 2.0 hdi -99 ohjaustehostimen vuoto
ViestiLähetetty: 24.05.2013 17:19 

Viestit: 116
Hei!
Vaihdatin ohjausakselin ristikkonivelet paikallisessa korjaamossa. Nyt huomasin että ohjaustehostin alkoi vuotamaan ohjausakselin läpi viennistä. Ilmeisesti reijässä josta akseli menee läpi on stefa ja nyt paskat on menneet akselin ja stefan väliin? Kuinka iso stefan vaihto savotta on? Onko kellään räjäytyskuvaa ohjaustehostimesta?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi -99 ohjaustehostimen vuoto
ViestiLähetetty: 24.05.2013 17:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Xantian ohjausventtiilin stefan vaihdosta on tainnut tänä vuonna jo ainakin pari aiempaa ketjua - viimeisimmässä on taidettu keskustella tällä viikolla, löytyisiköhän niistä vastaus? :roll:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi -99 ohjaustehostimen vuoto
ViestiLähetetty: 26.05.2013 22:49 

Viestit: 116
Taitaa kyllä olla homma niin, että menee ohjausventtiili vaihtoon. Jos oikein ymmärsin vanhoista kekusteluista täytyy ilmeisesti ohjaus akseli irroittaa venttiilistä? 2kpl putkia irti onko enempää? Kuinka se on laitettu ohjaustehostimeen kiinni kuinka monta pulttia osaa odottaa? Ja tilaahan oli taas yhden pienen käden verran!! PS. kävin kurkkaamassa auton alla oli melkoisen köhnän peitossa. Ensin on suoritettava ainakin pesu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi -99 ohjaustehostimen vuoto
ViestiLähetetty: 27.05.2013 14:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Voi sen venttiilin tosiaan huoltaakin kokonaan, vaatii vain malttia. Tai vaihtoehtoisesti vaihtaa vain yläpään stefan, jos ei muuta vikaa ole. Ohjausakselin jatko auki jalkatilasta, venttiilin päältä suojapelti vetäisemällä pois (jos vielä on tallessa), ohjausakseli irti venttiilistä (muistetaan merkata asento) ja tönäistään ohjausakselin pätkä kohti rattia. Putket auki, olisikohan syöttö, paluu ja 2 kpl sylinterille (joku kuka muistaa varmemmin, tarkentakoot). Sylinterin putket kannattaa irrottaa kokonaan ja ne taisi olla ainakin toisesta päästä helpompi availla alakautta, muutenhan tuo homma tehdään ylhäältä. Kun akseli ja putket ovat irti, niin kaksi ruuvia auki ja venttiilin voi nostaa pois. Ei siinä sen ihmeempiä - kasaus käänteisessä järjestyksessä.



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: