|
Kirjoittaja |
Viesti |
citax
|
Viestin otsikko: Taka-akselin rasvanippa Lähetetty: 01.09.2013 16:26 |
|
Olisiko jollakulla kuvaa rasvanipan asennuksesta kun on laittanut citroen ax:sään, kun tässä omassani on takapyörät suorat niin olisi ajatus jos saisi ne pysymäänkin.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Taka-akselin rasvanippa Lähetetty: 01.09.2013 16:37 |
|
olisko idistä kattoo tukivarren laakerointipisteen keskikohta ? kun auto on nosturilla niin ei pitäisi olla vaikeeta löytää paikka . sinne sitten porataan sopiva reika läpi asti .kunnes reiästä näkyy akseliputki. sopivat jengat ja nippa kiinni . sitten vaan struuttaamaan vaseliinia jota ei tarvitse säästellä tuossa kohtaa.
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Taka-akselin rasvanippa Lähetetty: 01.09.2013 19:37 |
|
Käytetään hyväksi tätä ketjua ja kysytään onko c5.seen mahdollista laittaa rasvausmahdollisuus taka-akselille? En tiedä yhtään rakennetta joten kysytään täältä. Ax.n rasvanipoista en ole koskaan kuullut,liekkö mahdollista?
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Taka-akselin rasvanippa Lähetetty: 01.09.2013 19:43 |
|
axissa on sama rakenne akselistossa kun ZX ja saara malleissa . joten kaikkiin osuu samalla metodilla. jos c vitosen tulivarret matkii CX:n rakennetta ,niin voit huutaa hurraata . laakeripesät ovat umpinaisia itse tukivarren suuntaan ( CX:ssä ) joten sopiva paikka keskelle laakerointipistettä on ok. cx:iin tuli siten laiteltua. beksissä tukivarsi on ontto joten poraus pitää tehdä sen muoviputken läpi ,että rasva menisi sinne minne pitääkin eikä täyttäisi tukivartta.
|
|
|
|
 |
citax
|
Viestin otsikko: Re: Taka-akselin rasvanippa Lähetetty: 01.09.2013 21:17 |
|
Anteeksi tyhmyyteni, olen kyllä tutkinut ax:sän taka-akselia ja ymmärtääkseni muovirengas olisi laakerin kohdalla, ja onko muovirenkaan keskellä sopiva kohta johon laittaa nippa.
|
|
|
|
 |
Roplaaja
|
Viestin otsikko: Re: Taka-akselin rasvanippa Lähetetty: 01.09.2013 21:58 |
|
Mulla oli oikein nipotteluviikonvaihde. Kun laitoin ZX nippoja niin huomasin että motonetin 8 mm / 1,25 nousulla olevat nipat on kierteen päältä mitattuna 7,5 mm. Joten jos poraa ensin 7,5 mm reiät niin pieleen meni. Näihin tarvitaan 7 mm reikä ja siitä kiettettä väsäämääm. Taka-akselin rauta on kovaa joten pitää olla hyvä kierretappi. Samoin porausta helpottaa jos ensin poraa pienemmän reiän akseliin
|
|
|
|
 |
Roplaaja
|
Viestin otsikko: Re: Taka-akselin rasvanippa Lähetetty: 02.09.2013 11:19 |
|
Minä käytin tuota pösön mittaa kun törkkäsin ZX:ään nipat
|
|