|
Kirjoittaja |
Viesti |
Lemon
|
Viestin otsikko: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 28.06.2009 20:55 |
|
Olisko muilla kiinnostusta siihen, että kokoonnuttaisiin yhdessä ihmettelemään hydevuotoja, sähkövikoja, nypyttävää käyntiä yms Turun seudulla? No totta kai mulla on oma lehmä ojassa (ja tällä hetkellä vuotamassa), mutta olenko ainoa, joka haluaisi yhdessä muiden kanssa ihmetellä ja tutkia mystisiä citikkaongelmia? Joskus vaan tunnen olevani todella yksin ongelmineni, ja jatkossa vielä yksinäisempi, olis kiva tavata muitakin, joilla on samanlaisia ongelmia tai jotka osaisivat neuvoa ja opastaa edes vähän alkuun tässä salaperäisessä hydemaailmassa. Jonkunlainen peruskoulutus olisi enemmän kuin tervetullut, ja kaikenlainen kettuilu alkaa jo väsyttää! Perustetaanko yhdessä jonkunlainen tekniikkajaos tms, avun tarvitsijoita varmaan riittää, mutta saadaanko osaajiakin mukaan?
|
|
|
|
 |
artturi2
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 28.06.2009 21:09 |
|
Kyllä Turun seudulta tietämystä löytyy kun vähän laajennatte reviiriä, esimerkiksi Loimaan seudulla on miehiä joilla on tietoa ja taitoa mutta onko aikaa se on taas toinen juttu. 
Citroen C4 Cactus -14 Citroen Berlingo XTR -08 Harley-Davidson Softail Heritage -99
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 28.06.2009 21:14 |
|
Kyllä mun puolesta reviiriä voi laajentaa, enkä epäile tietämyksen ja osaamisen löytymistä, mutta juuri sitä kyselen, että olisko osaajilla aikaa ja haluja... Miten olisi esim. vaikka puhelinneuvonta tai vaikka tiepalvelun tapaan paikalle saapuminen todellisia kuluja ja pientä korvausta vastaan... kieltämättä siinä kyllä palaa osaajien aikaa 
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 29.06.2009 08:22 |
|
Lemon kirjoitti: Miten olisi esim. vaikka puhelinneuvonta tai vaikka tiepalvelun tapaan paikalle saapuminen todellisia kuluja ja pientä korvausta vastaan... kieltämättä siinä kyllä palaa osaajien aikaa  Tuota "tiepalvelua" on Wanhan patongin aikaan suunniteltu parikin kertaa. Viimeksi kolme vuotta sitten kokeiltiin kerätä nimiä listaan, mutta vain kourallinen olisi lähtenyt tuohon hommaan mukaan, joten se koko asia sitten jäi. Viestiarkistosta löytyy ainakin osa viestiketjusta, jossa asiasta puhuttiin. Laita otsikkohakuun "tie palvelu". Huomaa, että sanat on kirjoitettu erikseen. Kaikkia keskusteluun kuuluvia viestejä tuolla ei kuitenkaan jostain syystä näy.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 29.06.2009 09:37 |
|
Varmaankin näiden palstojen avulla saa apua. Pitäisi vaan vasiten pyytää, kuten se yleensä tapahtuukin, kyselemällä ja ihmettelemällä. Se ei paljon auta, jos auto seisoo jossain tientukkona! Käytännössä jonkinlainen "on line"-apu olisi hyvä, mutta silloin pitäisi olla ao. kännykkänumeroita saatavilla. Ja kun haluttaneen pitää joitakin asioita omina tietoinaan.... Yv:n kautta kyllä toimii ja silloin saatu kännykkänumero pitää olla kahdenvälinen asia, varsinkin, jos niin sovitaan. Jonkinlainen ehdotettu tilaisuus olis hyvä. Saattaisin asiantuntijoiden ohella olla vapaaehtoinen sähköasioista juttelemaan. Vaikka niistä olen jo usein "paasannut". Esim. sähkötekniikan perusteet, yleismittarin käyttö ja vianhaku voisi olla oivallinen aihe kiinnostuneille.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 29.06.2009 23:13 |
|
Hyvä ealab! Sähköasiat on hyvä aihe. Taitaa vaan olla vähän huono ajankohta ehdotella tällaista: monet lomailevat ja ne jotka eivät lomaile, nauttivat ulkoilmasta eivätkä lue patonkia. Mutta eiköhän muutama muukin vielä lupaudu mukaan syksyyn mennessä. 
|
|
|
|
 |
pökkelö
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 30.06.2009 11:14 |
|
Juu; täälläkin saattaa ilmetä mielenkiintoa tuollaiselle roplaamiselle, ja oman auton tekniinkan tuntemiseen.
|
|
|
|
 |
INikki
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 30.06.2009 14:09 |
|
Lemon kirjoitti: Miten olisi esim. vaikka puhelinneuvonta tai vaikka tiepalvelun tapaan paikalle saapuminen todellisia kuluja ja pientä korvausta vastaan... kieltämättä siinä kyllä palaa osaajien aikaa  Jonkunlainen botti olisi varmaan mahdollista rakentaa joka lähettää saapuneet tekstiviestit irc-kannulle. Siellä päivystää kymmeniä sitronisteja 24/7. Siinä olisi helposti tuo tie palvelu.
|
|
|
|
 |
ZX_Kuski
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 30.06.2009 16:15 |
|
Täältä myös saattaisi hyvinkin löytyä mielenkiintoa yleensäkin sitikkakokoontumisiin.
BX 16 Valve -89 Gris Axinite, BX GTi 4WD -91 Rouge Furio, ZX 1.8i Tonic -95 Rouge Griotte Nacre
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 30.06.2009 16:48 |
|
INikki kirjoitti: Jonkunlainen botti olisi varmaan mahdollista rakentaa joka lähettää saapuneet tekstiviestit irc-kannulle. Siellä päivystää kymmeniä sitronisteja 24/7. Siinä olisi helposti tuo tie palvelu. Hmm... Tämähän voisi olla hauska askare sadepäivön ratoksi. Oma SMS-servu vaan on rakennettu vanhan Nokialaisen varaan, joten luotettavuus ei ole kympissä 
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 30.06.2009 17:18 |
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 30.06.2009 18:53 |
|
kokemjne kirjoitti: :evil: määki tulisi ,mutku mää en ymmärrä kiältä , mää tartten tulkin mukaan.  Höh, toi on tekosyy! Kyl mää tulkkaan sul. Seuraavaks sää väität, et matka on liian pitkä tai suunta on väärä... 
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 30.06.2009 19:14 |
|
 nooo. jos mää ny,,,,,mut kummal pualel pittä tul. 
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 30.06.2009 19:22 |
|
kyl me kerrotaan sul ja kaikil muilki tiätty sit ku tiäretään vähä enempi ja saaraa lissää porukkaa mukkaan
|
|
|
|
 |
SusiXm
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 30.06.2009 23:01 |
|
kokemjne kirjoitti: :evil: määki tulisi ,mutku mää en ymmärrä kiältä , mää tartten tulkin mukaan.  Tule kymmeneksi vuodeksi asumaan näille nurkille, sen jälkeen alkaa jo ymmärtää, mitä naapurin rouva sanoi kaupan kassajonossa.. Tai ainakin sitten osaa arvailla jo lähemmäksi oikeaa vastausta Itse olen kotoisin Martsarista..
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 30.06.2009 23:20 |
|
SusiXm kirjoitti: kokemjne kirjoitti: Itse olen kotoisin Martsarista.. Siis mistä hitosta???
|
|
|
|
 |
SusiXm
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 30.06.2009 23:33 |
|
Lemon kirjoitti: SusiXm kirjoitti: kokemjne kirjoitti: Itse olen kotoisin Martsarista.. Siis mistä hitosta??? Siis sieltä, mistä on tullut Häkkisiä ja Saloja.. Vantaan Martinlaakso
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 01.07.2009 00:49 |
|
Jaa,ku mä luulin et vauvat tulee pimpistä?
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 01.07.2009 08:10 |
|
Esa66 kirjoitti: Jaa,ku mä luulin et vauvat tulee pimpistä? Mistäs oot itse kotoisin? 
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 01.07.2009 11:52 |
|
Vielä mahtuu muutama osaaja mukaan 
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 01.07.2009 20:54 |
|
Lemon kirjoitti: Vielä mahtuu muutama osaaja mukaan  Missäs bileet pidetään...?
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 01.07.2009 21:13 |
|
Kunhan saadaan ensin tarpeeksi ihmisiä mukaan aletaan vaikka yhdessä miettiä paikkaa, ehdotellakin saa jo nyt
Viimeksi muokannut Lemon päivämäärä 01.07.2009 21:27, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 01.07.2009 21:24 |
|
quai_de_javel kirjoitti: Esa66 kirjoitti: Jaa,ku mä luulin et vauvat tulee pimpistä? Mistäs oot itse kotoisin?  Jos se on insinööri, ne tulee sieltä toisesta.. 
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 01.07.2009 22:18 |
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Roplataan ja opitaan yhdessä Turun seudulla Lähetetty: 01.07.2009 22:38 |
|
Kaapeli ja koke ovat taitaneet jotenkin ymmärtää tämän asian väärin. Eiköhän tässä alkujaan tarkoitettu auton hydevuotoja ja yleensäkin autojen räpläämistä tai oliko se roplaamista. Kokekin oli heti innokkaana ilmoittautumassa räpläämään ja hydevuotopaikkoja tutkimaan. 
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
|
|