|
Kirjoittaja |
Viesti |
Kami
|
Viestin otsikko: Korikitin käyttövinkkejä Lähetetty: 28.10.2013 14:00 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Xantia TD eheytys projekti vaatii nyt korikitin käyttöä, kun pitäis korvata lommoutunut ruosteinen vanha etulokasuoja (joka on jo irti) käytetyllä ehjällä (joka on jo hankittu, kiitos XmFanin). Mites äkäseen se kuivuu n. + 8 asteessa? Kun ei ole lämmintä tallia  ...muuta ongelmaa ei olekaan...
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: Korikitin käyttövinkkejä Lähetetty: 28.10.2013 16:08 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
Miksi lokarin asennus vaatii korikittiä? Tämä ei toki liity ongelmaan, mutta kun tuo jäi kaivelemaan.
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Korikitin käyttövinkkejä Lähetetty: 28.10.2013 16:15 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
No jollain tahnalla se vanha oli siitä kuskin oven etureunan kohdalta n. 40 cm pitkällä matkalla liimattu. Muutoinhan tuosa pidikkeenä on vain kaksi pulttia siinä 'takareunassa' ja yksi helmassa.
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
ATF
|
Viestin otsikko: Re: Korikitin käyttövinkkejä Lähetetty: 30.10.2013 11:41 |
Viestit: 21
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Korikitin käyttövinkkejä Lähetetty: 30.10.2013 13:28 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
No jo pomppas... koriosaliima jota löytyis Turkkusest yhdestä automaalikaupasta vaatii kuulemma oman sitä varten kehitetyn pistoolin... ja se pistooli maksaa melkein 100 € !!! ...laitampa sit vaa sikaflexillä kiinni... en luota ettei rämise jos olis pelkästään niillä kolmella pultilla jotka tuossa päässä on normisti.
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
KKA
|
Viestin otsikko: Re: Korikitin käyttövinkkejä Lähetetty: 30.10.2013 13:43 |
Viestit: 329 Paikkakunta: Kotka
|
Se nyt on ihan sama mitä siihen laittaa,ei sen tarvi kovasti sitä liimata kiinni,omaan laitoin jotain korin saumauksiin tarkoitettua saumamassaa,oliskohan ollut kent merkkistä.Sikaa jos laitat,niin toivo ettet joudu itse vaihtamaan enää sitä lokaria,voi olla sika vaikea saada irti.
Ds5 sport chic 2,0 hdi -14,peugeot 5008 hdi -12, 306 gti -00, 505 gri -88
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Korikitin käyttövinkkejä Lähetetty: 30.10.2013 13:48 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Tuosta 'siasta' vaan on mulle jäänyt joku vanha uskomus että se saattaa edesauttaa ruostumista... mutta sitä nyt sattuu olemaan hyllyssä jos vaan tuubista ulos vielä saa... 
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Korikitin käyttövinkkejä Lähetetty: 30.10.2013 13:55 |
Viestit: 1114
|
Sikaakin on monenlaista, valikoimaa löytyy eri käyttötarkoituksiin. Jos tuota ruostumisen edistämistä miettii siis..
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Korikitin käyttövinkkejä Lähetetty: 30.10.2013 14:09 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
ei tartte ostaa sitä 100e:n tuplapuristinta, itte väsäsin "adapterin" tavalliseen silikonipuristimeen parista pultista ja levyn palasesta 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Korikitin käyttövinkkejä Lähetetty: 30.10.2013 15:17 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
cxtb2 kirjoitti: ei tartte ostaa sitä 100e:n tuplapuristinta, itte väsäsin "adapterin" tavalliseen silikonipuristimeen parista pultista ja levyn palasesta  Jep, kyllä minäkin muistelisin vuosia sitten kaverin Accordiin ihan tavallisella luurangolla jotenkin painelleeni korikittiä - ja sitä meni paljon siihen.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Korikitin käyttövinkkejä Lähetetty: 31.10.2013 03:30 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
ATF kirjoitti: Tuo ei ainakaan sovellu kyseessä olevaan kohteeseen, tuo on koriliimaa, joilla on tarkoitus liittää osia joita ei ole tarkoitus koskaan enään saadakaan irti ilman rälläkkää. Korikitti on melkoisen eri aine. Eli tuossa kohteessa pitää käyttää joustavaa massaa, ja on aina jatkossakin melkoisen helppoa irroittaa. Alkuperäinen korikitti irtoaa liki vain vetämällä, korkeintaan joutuu hiukan avustamaan mattopuukolla yms. Eli sikalla kiinni on hyvä ohje, mutta sika on vain tuotemerkki, ja niitäkin on todella montaa erillaista.
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Korikitin käyttövinkkejä Lähetetty: 31.10.2013 03:48 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Tällä autotehtaiden käyttämällä massalla on toki monta eri nimeä, mikähän olis se yleisin? PVC-massa? Mutta joustavaa massaa jota käytetään jokapuolella koria, ja jota jokainen näitä hitsaamaan joutunut on kironnut alimpaan helvettiin  .
|
|
|
|
 |
läjjeejä
|
Viestin otsikko: Re: Korikitin käyttövinkkejä Lähetetty: 31.10.2013 22:18 |
Viestit: 292
|
waikka wurt liimatiiviste massaa käy tuohon tarkoitukseen ihan hyvin päälemaalattavissa saa siistin sauman pensselillä +tinnerillä .kuivuttuaan maalia pintaan
|
|
|
|
 |
|
|