|
|
hogander
|
Viestin otsikko: Re: Mikä söi rautaa Lähetetty: 18.02.2014 15:22 |
|
rmattila kirjoitti: Ja Veholla kun parkkeerasi Vanin reteesti pääoven viereen, palvelivat aina salamannopeasti.  BX kuskithan on Vehon avainasiakkaita ja avainasiakkaathan on paras pitää tyytyväisenä tai muuten joutuu leivättömän pöydän ääreen 
|
|
|
|
 |
|
Jukkaruus
|
Viestin otsikko: Re: Mikä söi rautaa Lähetetty: 18.02.2014 21:58 |
|
|
Ihan näin mielenkiinnosta, onkos joku uskallikko yltynyt vaihtamaan koko kynnyskotelon ( sen helmapellin) niinkuin yhtenä kappaleena. Sattui tulemaan klokkerholmin (?) helmat mieleen. Hinta, no kohtuu edullinen, mutta en tiedä mitenkäs ne sitten sattuisivat paikoillen. Tarkoittaa sitä jotta olisiko edessä helvetillinen talkoo sovitellessa kilinettä paikalleen. Toinen juttu on ihan se "kannattaako" operaatio, mutta jos nyt ihan harrastuksena...
|
|
|
|
 |
|
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Mikä söi rautaa Lähetetty: 19.02.2014 01:09 |
|
Les Excentriques kirjoitti: Cikatti kirjoitti: vettä kylläkin menee ja se tulee mm auton sisältä. Ja olipa kotelorakenne mikä hyvänsä niin niiden sisään kertyy vuorokaudesta rippuen 1- 3 litraa vettä ja sitten valuu hiljaa pois samalla kun pirsaroita syntyy lisää koko ajan. Eli joka kotelopinnassa liukuu ohut vesipeite suomen oloissa melkein jatkuvasti. 1 litra vettä vuorokaudessa: Suhteellisen kosteuden ollessa 100% lämpötilan laskiessa 20°C:stä 0°C:n tiivistyy vettä 10g/1kg ilmaa. Ilman massa on n. 1.2kg/kuutiometri, joten ilman virtaus vuorokaudessa 83,33 kuutiometriä, eli 3472 litraa tunnissa, eli 57,9 litraa minuutissa. 3 litraa vettä vuorokaudessa vaatisi vastaavasti 173,6 litraa minuutissa jatkuvan virtauksen.  Les E, mun teksti on otettu suoraan katsastuseläimen ohjeistuksesta, se ei ole mun mielipide. Eli ihan turhaan koitat saada mut näyttämään idiootimmalta heikkolahjaisten joukossa. Sivu on Ifartin eli Trafin mutta tektsi on ajalta AKE: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... roosio.pdf
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Mikä söi rautaa Lähetetty: 19.02.2014 01:33 |
|
Cikatti kirjoitti: Les Excentriques kirjoitti: Cikatti kirjoitti: vettä kylläkin menee ja se tulee mm auton sisältä. Ja olipa kotelorakenne mikä hyvänsä niin niiden sisään kertyy vuorokaudesta rippuen 1- 3 litraa vettä ja sitten valuu hiljaa pois samalla kun pirsaroita syntyy lisää koko ajan. Eli joka kotelopinnassa liukuu ohut vesipeite suomen oloissa melkein jatkuvasti. 1 litra vettä vuorokaudessa: Suhteellisen kosteuden ollessa 100% lämpötilan laskiessa 20°C:stä 0°C:n tiivistyy vettä 10g/1kg ilmaa. Ilman massa on n. 1.2kg/kuutiometri, joten ilman virtaus vuorokaudessa 83,33 kuutiometriä, eli 3472 litraa tunnissa, eli 57,9 litraa minuutissa. 3 litraa vettä vuorokaudessa vaatisi vastaavasti 173,6 litraa minuutissa jatkuvan virtauksen.  Les E, mun teksti on otettu suoraan katsastuseläimen ohjeistuksesta, se ei ole mun mielipide. Eli ihan turhaan koitat saada mut näyttämään idiootimmalta heikkolahjaisten joukossa. Sivu on Ifartin eli Trafin mutta tektsi on ajalta AKE: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... roosio.pdfOHJE Päivämäärä 27.04.2000 Nro 940/204/2000 kirjoitti: Henkilöautojen kotelorakenteisiin voi lämpötilojen vaihteluiden johdosta tiivistyä jopa 1-3 litraa vettä muutamassa vuorokaudessa, joten on erittäin tärkeää huolehtia siitä, että kondensoituva vesi poistuu kotelorakenteista. Se, että jokin on mahdollista, ei tee siitä todennäköistä, varsinkaan normaaliolosuhteissa. Ruostumiseen ei toki vesilitroja tarvita, vähempikin riittää. Lähdekritiikki on kuitenkin suotavaa, etteivät urbaanilegendat leviäisi tarpeettoman paljon meidän heikkolahjaisten joukossa. 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Mikä söi rautaa Lähetetty: 19.02.2014 10:23 |
|
Cikatin lainaus ei nyt ihan ole täsmällinen: Cikatti kirjoitti: Ja olipa kotelorakenne mikä hyvänsä niin niiden sisään kertyy vuorokaudesta rippuen 1- 3 litraa vettä vs. Katsastuseläimen ohjeistus kirjoitti: Henkilöautojen kotelorakenteisiin voi lämpötilojen vaihteluiden johdosta tiivistyä jopa 1 - 3 litraa vettä muutamassa vuorokaudessa 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Mikä söi rautaa Lähetetty: 19.02.2014 12:06 |
|
Cikatti kirjoitti: ...suoraan katsastuseläimen ohjeistuksesta... Hitto, kun särähtää korvaan pahasti tuo sana, hei ei kovin nätisti sanottu... Mulla on ystävänä pari katsastusmiestä.
|
|
|
|
 |
|
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Mikä söi rautaa Lähetetty: 19.02.2014 13:31 |
|
Lemon kirjoitti: Cikatti kirjoitti: ...suoraan katsastuseläimen ohjeistuksesta... Hitto, kun särähtää korvaan pahasti tuo sana, hei ei kovin nätisti sanottu... Mulla on ystävänä pari katsastusmiestä. Joillakin on eläinystäviä ja paatuneimmat asuvat niiden kanssa. 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
|
svc
|
Viestin otsikko: Re: Mikä söi rautaa Lähetetty: 19.02.2014 21:30 |
|
Lemon kirjoitti: Cikatti kirjoitti: ...suoraan katsastuseläimen ohjeistuksesta... Hitto, kun särähtää korvaan pahasti tuo sana, hei ei kovin nätisti sanottu... Mulla on ystävänä pari katsastusmiestä. Ja joku on saattanut saada aikoinaan jopa palkkaa tästä elukkana toimimisesta. Koiran virka se kyllä oli. En kiellä.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
|
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Mikä söi rautaa Lähetetty: 20.02.2014 00:37 |
|
Katsastuseläin-nimityksen on minulle opettanut Citroen-harrastajat eli että kiitos ihan tänne vaan. Jos en ihan väärin muista niin Jasu käytti tätä ja vuosia sitten, useamman kerran. Katsastuelukka on ihan hyvä duuni ja olen tavannut vasta kerran autoilu-urani aikana huonoa palvelua. Tosin se korjaantui asemaa vaihtamalla ja kas, GS meni heti läpi. Ompa näitä harrastajiakin katsureina ja ainakin 3 tunnen, hyviä tyyppejä jokainen. Helppo duuni koska siinä voi vahdata ja arvostella asiakkaiden romuja, toiset joutuvat sen likavettä valuvan alla vielä ruuvaamaankin. He ovat grease monkey -väkeä, alinta kastia. Itse nautin tosin kovasti. Tänään mm CX:n alla Teuski, arvasin että joku vetää tuon "plagiointi-kortin" tosin, asian lopputulos on täysin sama ilmaisustani huolimatta 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mikä söi rautaa Lähetetty: 20.02.2014 12:12 |
|
Cikatti kirjoitti: Katsastuseläin-nimityksen on minulle opettanut Citroen-harrastajat eli että kiitos ihan tänne vaan. Jos en ihan väärin muista niin Jasu käytti tätä ja vuosia sitten, useamman kerran. Katsastuelukka on ihan hyvä duuni ja olen tavannut vasta kerran autoilu-urani aikana huonoa palvelua. Tosin se korjaantui asemaa vaihtamalla ja kas, GS meni heti läpi. Onhan tuo termi tullut mainittua, mutta hyväntahtoisesti viitaten, ei mitenkään pahalla... Rakkaalla lapsella kun monta nimeä on, "leimaelukka, suikkalakki" ja mitä kaikkea muutakin. Ja ei, en ole tosiaankaan tuota keksinyt, vaan jatkanut lähinnä kuultua perinnettä... Ja joo, ystäväpiiriin kuuluu aika lähelläkin katsastusalaa olevia hemmoja, ja sen mitä on kuullut niin nämä "tittelit" ovat siistimmästä päästä mainittuja... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
|