Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Olenko ainoa jota ärsyttää Kuvajahdit?
ViestiLähetetty: 25.02.2014 21:00 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
Teuski, olis jo aika... ;)
Kannattaa muistaa, että tämä on yksityisen henkilön omilla rahoillaan ylläpitämä foorumi, jolla me muut saadaan riehua ilmaiseksi, joten ei mielestämme voida jurikaan ryhtyä VAATIMAAN täällä mitään. Minä VAADIN seuraavaksi pois muiden merkkien topicin, seuraava VAATII jotain, vaikkapa rautajousiset tai ties mitä pois. Itsekkyys kantaa pitkälle ja maailma pyörii pelkästään ja vain MINUN ympärilläni.
Pikkusen suvaitsevaisuutta vois olla paikallaan.

Tämä nyt ei tule miellyttämään kaikkia, ja lieneekö feministi-suomessa misogyynistä sanoa näin, mutta sanon kuitenkin: Ylläoleva on tyypillistä loukkaantuneen naisen käytöstä netissä. Äärimmäinen tekopyhyys ja muiden moittiminen, sekä pyrkimys saada myötätuntoa muilta siinä ensimmäisessä "taidan poistua tältä foorumilta" -kommentissa.

Rakentava kritiikki muuttuu yhtäkkiä "itsekkyydeksi", ja muuta tyypillistä roskaa. Oma malka silmässä unohtuu, kuvajahtihan on "etuoikeutettu" threadi stickynä.

Ja luonnollisesti loppuun vielä se tänä päivänä niin muodikas "suvaitsevaisuus"-kommentti. Sitä tyrkytetään joka väliin, suvaita pitää niin rikollisia valvontaorganisaatioita, sosiaalitukia väärinkäyttäviä yön timoja kuin koko valtion alasajoa kyvyttömän hallituksen toimesta. Voi jumalauta. No, uskon että älykkäät lukijat hoksaavat mikä on mikä ja kuka on kuka, ja muista ei ole niin väliäkään.

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2014 22:25 

Haha eipä ole kukaan ennen sanonut mua tekopyhäksi, vaikka monenlaista olen saanut kuulla :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2014 22:50 
Käyttäjän avatar

Piti oikein alkaa tutkimaan, että missä kuvajahtiketjut niin kovasti ärsyttää? Ja Yleistä palstalla onkin ekana 4 kpl äänestyksiä, ja sit 3 kuvajahtiketjua, eli aloin kummastelemaan, että ne äänestyksetkö ei sitten ärsytä?

Mutta pahoittelen että menin aloittamaan tuollaisen kuvajahtiketjun idean, luulin sen saavan enemmän suosiota, kun se sai. Ja minä en ole niitä koskaan toivonut olevan sticky-ketjuina, se on ylläpitäjien idea, ja minulle se on ihan se ja sama, vaikka poistais koko ketjut :roll: .

Oma osio vois toki olla sit se ratkaisu, jos jahteihin olis innostusta, eli oma jahti eri puolille suomea, mutta kun ei taida moinen kiinnostaa, niin olkoot. Mä ainakin jo vähän lannistuin, kun ei hyviä jahtikohteita oikein tullut, parin ekan jälkeen :( .

Itsekin lupailin ottavani kuvia, mutta olipahan sellainen sumu parilla reissulla, joilta mun piti uusi jahtikuva ottaa, että eihän niistä olis mitään muuta tunnistanut, kuin mun paskaisen XM:n :evil: . Ja kun tuo alkuperäinen idea olikin se, että jahti kiertäis ympäri Suomea, eli reissuilla ollessa pääsis tutustuun uusiin kohteisiin, niin en kehdannut ihan kotikaupunkista kuvia ottaa, vaikka sekin voisi olla ihan hyvä idea.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2014 23:39 
Käyttäjän avatar

Profiili ICQ
Lähinnä tuo sticky taitaa porukkaa ärsyttää, jos ne vaan kuukausi tolkulla roikkuu tuossa. Saahan ne sit nostettua jos jollain on innostusta. Alkaa yhdenkin noista viime kirjoituksesta olla 6kk.

Lainaus yhdestä ketjusta joka junnaa... "Me ei taideta olla oikein kuvajahti-ihmisiä." :lol: kertonee noiden tarpeen olla liimattuna tuohon alkuun.

Idea itsessään on hauska vaikka täällä suunnalla kukaan käykkään ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2014 00:40 
Käyttäjän avatar

Tiputimme kuvajahtiketjut nyt normaalitilaan.

Ajatuksia ja kommentteja oli puolesta ja vastaan. Alkuperäinen idea oli, että jahtiin olisi tartuttukin ja haluttiin pitää ketjut esillä. Jossain vaiheessa kommentointi itse kuvajahtiketjuun koettiin ongelmalliseksi ja silloinhan avautui ihan oma ketjunsa "kannattamista" varten.

Pohdimme myös erillisen "Matkailu"-osion avaamista, jossa olisi voinut olla sekä kuvajahtibongauksia että terveisiä sieltä sun täältä. Tämä nyt pelkkänä ajatuksena.

Rakentavaa kritiikkiä pitää aina esittää ja se on vielä parempaa, jos ajatuksista kumpuaa uusia ideoita ja toiveita. Näitä voi sitten tarkastella yhdessä ja erikseen ja katsoa mitä seuraavaksi.

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2014 02:02 
Käyttäjän avatar

Kunhan se näytä aktiiviset viestiketjut-toiminto pysyy toiminnassa, en voine moittia Sitruunapatongin ylläpitäjiä, 2CV-killan foorumilta sekin toiminto tais kadota lopullisesti? (ja sen myötä katos sen foorumin lukeminenkin).

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2014 03:01 
Käyttäjän avatar

Asiallista ja tyylikästä toimintaa ylläpidolta, kiitos siitä. Kyky kritiikkiin ja keskusteluun, sekä siitä seuraaviin päätöksiin, on kykyä katsoa tulevaisuuteen ja uudistua.

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2014 09:12 

Croisette kirjoitti:
Kunhan se näytä aktiiviset viestiketjut-toiminto pysyy toiminnassa...

Ja miksei pysyisi? Älä hyvä mies edes vihjettä anna! Mitä kautta Patonkia sitten seuraisi? Jokaista aihealuettako erikseen?

Ja lisäksi kiitos sulle, kun kaivoit esiin piilostaan ja kerroit, missä tämän viestiketjun aikaansaanut ärsyttävä aihe lymysi. Saattaa jopa olla niin, etten ole ainoa joka tässäkin asiassa oli täysin ulalla ennen kuin löytöpaikan paljastit.

Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2014 09:35 

ds-jekkeri kirjoitti:
Ylläoleva on tyypillistä loukkaantuneen naisen käytöstä netissä.

Pidetään jatkossa tämä typerä ja asiaan kuulumaton sukupuolijaottelu viesteistä pois, ne ei kuulu tänne, ja kommentoidaan vain viestejä! Ollaan kaikki vaan ihmisiä ja sitruunapatonkiin kirjoittavia, Citikasta kiinnostuneita foorumilaisia.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2014 10:48 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
ds-jekkeri kirjoitti:
Ylläoleva on tyypillistä loukkaantuneen naisen käytöstä netissä.

Pidetään jatkossa tämä typerä ja asiaan kuulumaton sukupuolijaottelu viesteistä pois, ne ei kuulu tänne, ja kommentoidaan vain viestejä! Ollaan kaikki vaan ihmisiä ja sitruunapatonkiin kirjoittavia, Citikasta kiinnostuneita foorumilaisia.
Patongissa "loukkaantuneita naisia" on kai perinteisesti ollut enemmän miehissä :lol:

Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2014 10:58 
Käyttäjän avatar

[/quote]Patongissa "loukkaantuneita naisia" on kai perinteisesti ollut enemmän miehissä :lol:[/quote]

:lol:

Tää oli kuukauden paras heitto!

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2014 18:23 

Onpas taas mielenkiintoinen aihe. Sääli sinänsä, että ylläpito taipui näinkin helposti yhden yksittäisen ruikutuksen aloittajan "kehitys ideaan"
Itse en ole kertaakaan kyseiseen osioon osallistunut, mutta en silti ole kokenut sitä häiritsevänä. Mikä ihmeen vimma joillakin on tuoda egoaan esiin siinä muodossa että rupeaa esittämään omia mieltymyksiä toisena totuutena jumalan jälkeen. Tuollainen lähes sovinisti sikamainen käytös vain yhä enmmän ärsyttää, minäkin VAADIN että sellainen jätetään sinne peräkamareihin josta tällainen halveksiva mammanpoika käytös kumpuaa. Mulla on munat ja partakin kasvaa kohtalaisesti, silti jaan sataprosenttisesti lemonin käsitykset enkä koe olevani kovinkaan akkamainen.
Kuten viesteissä todetaan ylempänä, olisi sitten paljon aiheita joista aina joku vetää herneen pikku nenuunsa pitäisikö ne kaikki poistaa vain siksi että yksi turhan tärkeä osallistuja jostain valittaa ? Tällaisella persaukisellakin voi olla rahaa jemmassa vaikka hyry mukke, mutten varallisuuttani julkisesti revittele, kuten eräät.

Tällainen toisen foorumilaisen suoranainen "nimittely" on halpamaista käytöstä, eikö sellaine tulisi lopettaa jo näin varttuneella iällä ?
Pääsääntöisesti koen patongin erittäin miellyttäväksi ja kyllä esim tekniikka osiossa ilmenee tuo peräänkuulutettu "citroen akuten" tyyli. Kiitokset ylläpidolle hyvästä ilmapiiristä ja ei niin turhan herkästä sensuroinnista.

Tähän lopuksi voisin sanoa, ettei tätä kirjoitustani taas varmaankaan joku hyväksy, mutta se on sitä ns: rakentavaa kritiikkiä ja kestävää kehitystä kun tuo esiin mielipiteensä.
Pitäisikö tämän ketjun aloittajan katsoa peiliin :?:

Hyvää kevättä kuitenkin sinne lahden taakse ja meille muille raukoille jotka täällä verotuksen kultamaassa asumme ja harrastamme citikoita.

P-S Jos jollain tuntuu olevan henkilökohtaista tarvetta käydä dialogia kanssani, nii yv on oiva paikka lähestyä asiassa.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2014 20:01 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Croisette kirjoitti:
Kunhan se näytä aktiiviset viestiketjut-toiminto pysyy toiminnassa, en voine moittia Sitruunapatongin ylläpitäjiä, 2CV-killan foorumilta sekin toiminto tais kadota lopullisesti? (ja sen myötä katos sen foorumin lukeminenkin).

Se katosi phpbb:n päivityksessä enkä saa mun taidoilla takasin. Pitäis mennä koodipuolelle. Edelleenkin näytä uudet viestit toimii siellä samoin kuin täälläkin. Näin itse luen kaikkia foorumeja. Kimmo vois tietää ongelman korjauksen..

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2014 20:03 
Käyttäjän avatar

No, näinhän se aina menee, että kun minä esitän rakentavaa kritiikkiä jotain foorumin ominaisuutta tai teknistä väitettä kohtaan, niin seuraavaksi sitten joku kokee asian niin ikäväksi, että katsoo oikeaksi esittää henkilökohtaista kritiikkiä minua kohtaan. Näin kävi tässä threadissa, ja myös monesti aikaisemminkin.

Tämä ei ole minulle yllätys. Kun asia-argumentit loppuvat, mennään henkilökohtaisuuksiin ihan sirola-opiston tyyliin.

Henkilökohtaiseen kritiikkiin vastaan luonnollisesti analysoimilla kriitikon motiivit ja tyylin, sekä tietysti ilmaisemalla mielipiteeni kritiikin tasosta. Ja niinpä eräät kokevat, että minä olenkin se varsinainen musta lammas. Sitten kyllä aletaan itkeä, että miksi minä kritisoin henkilöä - ja unohdetaan, että aloittaja oli joku ihan muu.

Koska tämä tuntuu herättävän laajempaa mielenkiintoa, niin menen detaljeihin tämän threadin osalta. Kun koko threadin alku on asiakeskustelua puolesta ja vastaan, Lemon tulee heti mukaan ensin henkilökohtaisella itkuviestillä "parasta poistua foorumilta" tyyliin. Ja sen jälkeen mentiinkin rajusti henkilökohtaisuuksiin, passiivimuodossa suoraan syyttäen allekirjoittanutta itsekkääksi ja suvaitsemattomaksi.

Vasta näiden asiattomien henkilökohtaisten tölväisyjen jälkeen kommentoin Lemonin modus operandia. Arvasin mitä siitä seuraa, mutta en voinut vastustaa kiusausta kun pattern oli niin selvä, ihan oppikirjakamaa.

Joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Jos joku kokee tärkeäksi kritisoida minua henkilönä, siitä vaan, minä en siitä häkelly enkä poistu foorumilta. Mutta sitten tulee ottaa huomioon se, että minä aivan varmasti vastaan kritiikkiin.

Idefixille erikseen totean, että nautin kirjoituksistasi melko paljonkin. Jatka samaa rataa!

Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2014 22:42 
Käyttäjän avatar

" Sääli sinänsä, että ylläpito taipui näinkin helposti yhden yksittäisen ruikutuksen aloittajan "kehitys ideaan""

Niin, kritiikki johtaa aina jonkin asteen taistoon ja konfliktiinkin ja ilman sitä ei parempaa synny. Oli ihan selkeästi nähtävissä että suurintaosaa käyttäjiä tuo "sticky" potutti ja sen mukaan mode toimi, ihan loistavaa!

Itku ja pahoinvointi on saanut joitain harrastajia lähtemään foorumilta. Ehkä se on identiteetin ja itsetunnon puutetta, sen voi kyllä kasvattaa jos haluaa. Kyllä minäkin olen saanut lukea hyvin ala-arvoisia kommentteja itsestäni meilissä ja pm:ssä. Jos se nyt minua satuttaisi niin en avaisi netistä mitään sivua ja sitä paitsi en yleensä alennu niihin edes vastaamaan :D Vinoilu on ihan aidosti taitolaji mutta siitä loukkaantuminen ei ole taitolaji.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2014 23:44 

Matkailuosio on mielestäni kaikinpuolin kehityskelpoinen ajatus. Uskoisin sinne löytyvän sisältöä helpostikin.
Näin vapaamatkustajana ei voi kuin nöyrästi kiittää tästä loistavasti toimivasta foorumista :P
Huonompanakin tämä kelpaisi :P :P

" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2