Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mikä tekniikka C25/C35 pakuissa?
ViestiLähetetty: 27.02.2014 12:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Eli otsikon mukainen kysymys, mitä tekniikkaa noissa on käytetty? Onko yhtenevä CX:n kanssa niin kuin näin äkkiä muistelin?
Onko tänä päivänä vaikeuksia saada normaaleita huolloissa tarvittavia osia? Vai saatavuus vielä ok?

En tiedä miksi tekis mieli tollasta vähän persoonallisempaa pakua kuin tän päivän Jumper/boxer/ducatot on?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä tekniikka C25/C35 pakuissa?
ViestiLähetetty: 27.02.2014 13:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
C25 on CX:n tekniikalla, 35:ssa periaatteessa sama lohko ratasjakopäällä, lohko
pystyssä ja pyörii toisin päin. Laatikko D mallista lisättynä välitysrattailla, jotka
muuttaa välitystä ja vetareiden pyörimissuunnan, koska loota on toisin päin, kuin
Dmallissa. C35 on aika kiireettömän kuskin peli kaikilla 68:lla hevosellaan.
Takapyörät kannattaa tsekata, ettei ole kynkkävikaa.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä tekniikka C25/C35 pakuissa?
ViestiLähetetty: 27.02.2014 13:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Täydennetään edellistä:
Bensakoneet 1,8/2,0 Peugeot-sukua eli 504/505 XM/XN-moottori
Diesel-1,9 on XUD9 eli D9B-moottori
Turbodiesel-1,9 on XUD9T
Diesel-2500cc on se CX'n CRD93 eli M25/U25-661 moottori
Turbodiesel-2500cc CX:n U25-673 moottori
Vastaavissa J5/Ducato on sitten Sofimiakin, ja saattaapa noita C25'siakin olla Sofimilla matkailuautoina, muttei pakuina.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä tekniikka C25/C35 pakuissa?
ViestiLähetetty: 27.02.2014 17:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
CX25 TD tekniikka vaihtuu C25:n pääosin seuraavat asiat huomioonottaen:

Moottorin ja vaihteiston kiinnitys koriin eri paikoista.
C25 vaihteiston takakiinnike vetopyörästön kuoren valusta puuttuu kokonaan. Vaihteiston päätykoppakin erilainen.
Öljynsuodatinjalka erilainen, C25:n suodatin tulee alaspäin.
Alipainepumppu käy hydraulipumpun tilalle.
Vaihteensiirtovivuston kiinnityspultille täytyy tehdä lovi vaihteensiirtovipuun CX:n vaihteistoon
Turbolle täytyy tehdä pieni lovi etupuskurin takana olevaan palkkiin.
Turbo tulee todella lähelle jäähdyttimen muovipäätyä, joten kokonaan metallinen jäähdytin on hyvä idea.

Nämä havainnot perustuvat vain yhteen tekniikanvaihtoon, joten eroja vuosimalleissa voi olla.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä tekniikka C25/C35 pakuissa?
ViestiLähetetty: 27.02.2014 23:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
jptcool kirjoitti:
C25 on CX:n tekniikalla, 35:ssa periaatteessa sama lohko ratasjakopäällä, lohko
pystyssä ja pyörii toisin päin. Laatikko D mallista lisättynä välitysrattailla, jotka
muuttaa välitystä ja vetareiden pyörimissuunnan, koska loota on toisin päin, kuin
Dmallissa. C35 on aika kiireettömän kuskin peli kaikilla 68:lla hevosellaan.
Takapyörät kannattaa tsekata, ettei ole kynkkävikaa.

Ja luonnollisesti 35:n kone on pitkittäin, muuten D:n laatikossa olisi sovittamista :mrgreen:



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä tekniikka C25/C35 pakuissa?
ViestiLähetetty: 28.02.2014 00:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
C25 ja C35 on täysin eri autoja, eli ei pidä ajatella niitä edes liki samoina.

Ja C35 on sama kuin Fiat 242, tosin Fiatissa on oma kone, mutta sama vaihteisto ratkaisu kuin C35:sessakin. Ja korkeapainepiirillä toimivat jarrut on kummassakin, eli yksimäntäinen pumppu koneen kyljessä, ja päävaraaja, ja jarruvaraaja, eli siis jopa 2 palloa näissä pakuissa :P .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä tekniikka C25/C35 pakuissa?
ViestiLähetetty: 28.02.2014 00:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
jptcool kirjoitti:
jptcool kirjoitti:
C25 on CX:n tekniikalla, 35:ssa periaatteessa sama lohko ratasjakopäällä, lohko
pystyssä ja pyörii toisin päin. Laatikko D mallista lisättynä välitysrattailla, jotka
muuttaa välitystä ja vetareiden pyörimissuunnan, koska loota on toisin päin, kuin
Dmallissa. C35 on aika kiireettömän kuskin peli kaikilla 68:lla hevosellaan.
Takapyörät kannattaa tsekata, ettei ole kynkkävikaa.

Ja luonnollisesti 35:n kone on pitkittäin, muuten D:n laatikossa olisi sovittamista :mrgreen:
Mun mielestä tuohon olisi kyllä sopinut vielä yksi kulmavaihde moottorin ja vaihteiston väliin. :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä tekniikka C25/C35 pakuissa?
ViestiLähetetty: 28.02.2014 16:41 

Viestit: 272
Paikkakunta: Punkalaidun
C35:n takajarruventtiili lakkasi toimimasta kun takatukivarsien laakerointi oli loppu. Joskus vaihdoimme niitä Jarmo Ojalan kanssa,silloin kun Sitronen oli Autopurkamo Ojala & K:nit. On semmoista mettäsian hommaa ettei uskois.Siinä leka ja kaasupillit vuorotteli pitkään.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: