No joo...itse opiskelin luin vasta äsken kun työ on tehty tuon toisen foorumin.
En pudottanut putkea mutta työtähän se teetti. Pohjamuovit pois, alumiininen tulipelti putken päältä. Tässä se pskamaisin työ olikin...se insinööri joka on keksinyt ne litistetyt ruuvit...pitäs vasektoida
Peltisen putken suojakuoren irroitus on iisi biisi. Kässärin päästä vetämällä pois, kaasupedaalin kohdalla sivusta auki oleva kiinnike ja pyörän takana rungossa 10 mm pultti. Uusi paikalleen perästä päin työntäen ja ns iholla pitäen kohti pyöräkotelon takaosaa, siinä täytyy ns saada huulille ohjausvaihteen alle ja kun se jo siitä näkyy niin toisella kädellä auttaen oikeaan suuntaan ja siinä vaiheessa kun putki siinä kohteessa eli rungon kiinnityspisteen lähelllä niin tökäten peräpää paikalleen ja siihen muoviklipsuun painaen. Sitten 10 mm kiinni ja uusi vaijeri menee liukuen sisään. Pientä aavistuksenomaista väkivaltaa ja armotonta kiroilua käyttäen tuon suojaputken asennus onnistuu näillä irroituksilla ja auto pukilla maaten. Toki putken irroittaminen antaa lisätilaa mutta onnistuu se ilmankin.
Työläintä ja likaisinta hommaa oli se pohjamuovien irroitus, auto keveni varmaankin viisi kiloa kun molemmilta puolilta valui hiekat ja muut murat pois.
Kuskin puolella tuntui se vipstaaki palautuvan niin vähän sitä vaan öljysin mutta repsikan puolella piti käyttää öljyä sirppiä ja vasaraa että alkoi ns automaattisesti käsijarrumekanismia palauttamaan. Ei se leima enää ainakaan tuosta jää kiinni.
Ja yllätys oli osan hinta Veholla, Auto-Artikkelista sitä ensin kysyin ja siellä 29 euroa. Veholla vaan 35,01 euroa ja kun vaimo joka pirssiä ajaa sattui olemaan siinä Olarin kulmilla niin siitähän se tuli kuriirikyytinä. En uskonut että Veholta saisi mitään juuri tuohon hintaan mutta kannattaa se toki aina kyselläkin
