|
Kirjoittaja |
Viesti |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 15.09.2014 19:58 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Huikko kirjoitti: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12539393Suoli24:ssä joku manaa naapurin sitikkaurpoa. Tunnistaako joku itsensä? "Toivon sydämestäni ettei naapurini citikkaurpo menisi tekemään kauppoja cactuksesta ja romahduttaisi omakotitaloalueemme arvoa näillä Ranskalaisilla hirvityksillä. Autohan on niin ruma että ympäristöviranomaisien pitäisi kieltää mokoman peltihirviön maahantuonti. Joku tolkku pitäisi olla viranomaisillakin, jos kaupan pihassa ihmiset huomaa cactuksen, alenee myynti varmasti huomattavasti. Itse koen pahoinvointia kun näen tv.ssä auton mainoksen" No, siinä ei ole muuta rumaa kuin ne tyhmät airbagit kyljessä. Muuten tuo keula näyttää sopivan alienilta. Niin sitten versus tämä: Nykänen muuttaa Joutsenoon, alueen arvo nousee. Voi perkele mutta olemme me yksinkertainen kansa http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288718773751.html
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Suutari
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 16.09.2014 13:44 |
Viestit: 66
|
Laitetaas raporttia, kun on kerrankin jotain sanottavaa!
Mielenkiinto ostaa uusi auto heräs, kun cactus esiteltiin ja kerrottiin hinnat. Ensimmäisten joukossa pari viikkoa sitten pääsin Seinäjoen käyttöauton koeajoautoa koittamaan. VTi 82 ja manuaali oli kyseessä!
Ulkokuorihan on jollain oudolla tavalla mageen näköinen, siitä joko tykkää, tai sitten ei! Cactus olis juuri oikeaa kokoluokkaa, jota olen etsinyt! Ensimmäisenä sisään istuessa huomio kiinnittyi PEHMEISIIN penkkeihin! Uutena mukavat, mutta tuleekohan noista vanhetessaan "telttajakkarat"? Ajoasentoa etsiessäni ihmetykseni oli suuri, kun ratti ei liiku, kun ylös alas, eikä syvyyssäätöä ole ollenkaan!!! Ajossa sitten suurin huomio kiinnittyi ajomeluun! 11v vanhassa Xsarassa on yhtä vähän/paljon meteliä, kun ajaa 100kmh!! Cactuksessa on painoa saatu kuulemmaista tiputettua 200kg normi C4 verrattuna ja takapään äänieristyksestä on kyllä tingitty mielestäni liikaa, 17" renkaat piti järjetöntä huminaa uudeksi autoksi maantiellä!
Moottori oli hauska pöryytes! Ohutta "voimaa" uskomaton määrä ja tyhjällä autolla taajamassa pärjää mainiosti, maantiellä tai täyteen lastattuna ei kyllä varmasti ole mukavaa kenelläkään, sillä silloin saattaa olla rajusti alitehoinen!
+ Persoonallisen näköinen +(-) Hinta! (alkaen malliin ei sisälly edes ilmastointia!!!) + Istumakorkeus + Ajettavuus varauksin
- Meluisa - Pikkukone alitehoinen - Takapenkki kääntyy vain kokonaisena - Puutteelliset ratinsäädöt - Tavaratila "poteromaisuus" - Lasikattoon ei saa minkäänlaista verhoa peitoksi, vaan on aina avonainen!
Sitten vielä jäi kovasti mietityttämään nuo ovien Airbump "puskurit" Kerrassaan hieno keksintö parkkislommoja ehkäisemään, mutta "puskurin" ja pellin välissä on pieni rako, josta pääsee paskaa ja suolankuraa paikkaan, josta sitä on lähes mahdotonta pestä pois! Saattaa siellä ruoste muhia piilossa kauankin, ennen kun Airbump tippuu tielle...
En kyllä vieläkään taida uutta autoa olla ostamassa?
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 16.09.2014 16:45 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
eipä taida tulla cactus meillekään kakkoskulkupeliksi... meluisa on, takajousitus pompottaa, 82Vti+manuaali oli täälläkin kyseessä ja oli kyllä uskomattoman laiska kuormattuna. ulkonäkö on trendikäs tässä hetkessä kieltämättä, siinäkö koko pihvi? Itse mielsin myös mittariston hankalaksi hahmottaa (tosin cx:n ja C6 omistajana ihmettelen itsekin tätä kommenttia  ) ei herättänyt omistamisen halua valitettavasti 
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 16.09.2014 19:25 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Eikös kaktus ole teknisesti C3 eikä C4?
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 16.09.2014 19:27 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Ainakin se on tehty C3/208-pohjalevylle
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Suutari
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 17.09.2014 10:51 |
Viestit: 66
|
zX-files kirjoitti: Eikös kaktus ole teknisesti C3 eikä C4? Huikko kirjoitti: Ainakin se on tehty C3/208-pohjalevylle Hauska huomio... Myyjä vertasi kyllä C4 eikä C3! http://www.citroen.fi/autot/citroen-c4-cactus/ Tuolta alavalikko taloudellisuus ja siellä kerrotaan tämä 200kg painonpudotus ja verrokkina on siis C4 Lainaus sieltä: "TALOUDELLISUUS Kulutus alkaen 3,5 l / 100 km CO2-päästö alkaen 92 g / 100 km Uudet PureTech®-bensiinimoottorit ja BlueHDi®-dieselmoottorit täyttävät tulevan Euro 6 -päästönormin määräykset (Suomeen loppuvuodesta 2014). VAKUUTTAVA PAINONPUDOTUS: 200 kg kevyempi kuin vastaava C4" On hieman harhaanjohtavaa mainostusta ja myyntiä?
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 17.09.2014 11:44 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Toi on vähän outoa sitikalta kun on näitä C4-jotain vailla mitään kytköstä perus-neloseen. ASX on C4 AirCross ja nyt tämä Cactus...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 17.09.2014 11:45 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Kai valmistaja saa kutsua tuotettaan miksi haluaa riippumatta pohjalevystä. On Passatkin tehty samalle pohjalevylle kuin Golf. Muistaakseni PSA perusteli ratkaisua sillä, että on turha tehdä kevyttä autoa samalle pohjalevylle kuin esim Grand Picassoa, joka on C4-pohjalevylle tehty. Kai se ajatus lähtee tuotteen kokoluokasta ja siinä cactus on lähempänä C4:sta kuin C3:sta.
Myyjät suomessa eivät tiedä mitään. Käyvät koulutuksissa lähinnä räpläämässä facebookkia kännykästään ja dokaamassa iltatapahtumassa. En tunne yhtään automyyjää joka olisi ollut myytävästä tuotteesta minua paremmin perillä kun olen autoa ostanut.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 17.09.2014 11:57 |
Viestit: 1114
|
Huikko kirjoitti: Myyjät suomessa eivät tiedä mitään. Käyvät koulutuksissa lähinnä räpläämässä facebookkia kännykästään ja dokaamassa iltatapahtumassa. En tunne yhtään automyyjää joka olisi ollut myytävästä tuotteesta minua paremmin perillä kun olen autoa ostanut. Sama kokemus itsellä. Toki sitä saattaa selittää se asia, että yleensä kaivelen foorumit ym sivustot läpi ennen kuin kävelen kauppaan autoa livenä käpistelemään. Uutta autoa hankkiessa tämä on tietty vähän eri asia, luulisi että maahantuoja infoaisi myyjiä vähän enemmän kuin normi kuluttaja saa tietoa netin ym kautta. Sori offtopic... 
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 17.09.2014 12:04 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Offtopic on patonkin kantavia voimia. Kyllä se vika on suomalaisen automyyjän työmoraalissa. Uskoisin että koulutusten sisältö on sama suomessa kuin ruotsissa ja ruotsissa myyjä tiesi kyllä asioista paljon enemmän. Suomessa myyjän saaminen paikalle seisomalla Citroënin vieressä on joskus mahdottomuus. Tämä on todettu Tanpereen Veholla ainakin pariin kertaan. "Oltiin kaikki syömässä yhtäaikaa" jne.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 17.09.2014 19:15 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Teuski kirjoitti: Toi on vähän outoa sitikalta kun on näitä C4-jotain vailla mitään kytköstä perus-neloseen. ASX on C4 AirCross ja nyt tämä Cactus... Niinpä, ja DS5 on C4... Onhan tarkoituskin selvä. Myydään isomman mallin varjolla, koska se tuo ostajalle lisäarvoa Ja Klonksvaakkenin yhteispohja on huono vertaus. Paskatti on silti samaa kokoluokkaa kuin ennen, ja pohjalevy tehtiin alunperinkin noin fleksiibeliksi. Mutta jos Jettassentäänin peppuun kirjoitettaisiin Paskatti niin se olisi iso fusku.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
gelupa
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 17.09.2014 19:46 |
Viestit: 147 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Tänään tuli käytyä itsekin Citroënin koeajokiertueella kaktusta kokeilemassa. Omat havainnot/mielipiteet: + Mukavan erilainen sisältä ja ulkoa - Kivikova alusta (ensimmäinen epätasaisuus tiessä oli aikamoinen shokki) - Dieselissä robottivaihteisto ainoa vaihtoehto - Liian lörppö ohjaustehostus Cactuksen jälkeen koestettu C5 Touring oli ajettavuudeltaan selvästi miellyttävämpi kokemus. Oikea automaattivaihteisto, pehmeä alusta ja kevyemmin tehostettu ohjaus teki ajamisesta ihan eri tavalla nautittavaa. Saisko näiden yhdistelmää jostakin 
C4 VTS -05 // 306 cabriolet 2.0 -97 // BX 16V -87 // 2CV -61 // 2CV -61
|
|
|
|
 |
gelupa
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 17.09.2014 20:12 |
Viestit: 147 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Lisään vielä yhden miinuksen: Kosketusnäyttö. Reagoi hitaasti ja oli tahmea käyttää. Vähän kun yrittäis liian hitaalla tietokoneella tai älyluurilla tehdä jotain. Hermo siinä mennee.
C4 VTS -05 // 306 cabriolet 2.0 -97 // BX 16V -87 // 2CV -61 // 2CV -61
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 17.09.2014 21:36 |
Viestit: 2764 Paikkakunta: Koria
|
"Toivon sydämestäni ettei naapurini citikkaurpo menisi tekemään kauppoja cactuksesta ja romahduttaisi omakotitaloalueemme arvoa näillä Ranskalaisilla hirvityksillä. Autohan on niin ruma että ympäristöviranomaisien pitäisi kieltää mokoman peltihirviön maahantuonti" Kerrankin voin olla jonkun kanssa samaa mieltä. Melkein samoin kirjoitin aikoinaan Nissan Käskaista. Menee samaan kategoriaan. Kuten myös 1. kopan berlingo. Jaa, että minäkö  paraskin puhuja... 
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 17.09.2014 21:52 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
gelupa kirjoitti: - Kivikova alusta (ensimmäinen epätasaisuus tiessä oli aikamoinen shokki) - Dieselissä robottivaihteisto ainoa vaihtoehto
Hetkonen!  Miten minä olin siinä uskossa, että me kävimme koeajamassa 92-heppaista dieseliä manuaalilla ja teillä olisi ollut se 82-heppainen (?) kolmipyttyinen penssavekotin robotilla? Vai olivatko ne juuri toisinpäin?  Joka tapauksessa, siinä vehkeessä, jonka me koeajoimme, oli minusta yllättävän mukava jousitus noin rautavieteriseksi. Katukivetyksenkin yli meni oikeastaan tosi pehmeästi. Mutta oikeassa olet kyllä, olihan se vitonen ihan eri luokkaa. Se kosketusnäyttö kyllä tuntui vähän vieraalta ratkaisulta. Joutui vähän turhan paljon keskittymään siihen painamiseen ja piti katsoa, että mitä painaa. Hieman kärsi keskittyminen ajamiseen siinä. Kuitenkin toivon, että Cactus myisi hyvin. On se sen verran erilainen vekotin. Ja minua kyllä hymyilytti siinä sisällä, erityisesti ovenkahvat ja hanskalokeron kansi. Ps. Onko vika vain minussa, kun ovienavauskahvoissa (siis ne, joista avataan lukitus) on mielestäni hieman otettu vaikutteita CX:stä..? Ei nyt ihan samanlaista pistooliotetta, mutta jotenkin oudot ne olivat silti.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
gelupa
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 17.09.2014 22:20 |
Viestit: 147 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Tulsku kirjoitti: Hetkonen!  Miten minä olin siinä uskossa, että me kävimme koeajamassa 92-heppaista dieseliä manuaalilla ja teillä olisi ollut se 82-heppainen (?) kolmipyttyinen penssavekotin robotilla? Vai olivatko ne juuri toisinpäin?  Sorry.. Meillä oli se diesel  Ei näytä mallistossa olevan dieseliä manuaalilla, ihan niinkuin setä siellä koeajolla kertoikin. Ja mie kyllä tykkäsin että kovan tuntunen oli.. Vai näinkö nopeesti se on unohtunu minkälainen C3 oli nyt kun siirty taas XM:n rattiin.
C4 VTS -05 // 306 cabriolet 2.0 -97 // BX 16V -87 // 2CV -61 // 2CV -61
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 17.09.2014 22:40 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 17.09.2014 22:56 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Juri
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 23.09.2014 10:48 |
Viestit: 30
|
Muistin juuri, että olenhan minäkin koeajanut Cactuksen. Mainokset lupaavat enemmän kuin mitä auto on, alkupään koneet ovat auttamattomasti liian ponnettomia (minun makuuni). Mutta on siinä jotain, mikä melkein vei mukanaan: etupenkki mukava, ulkonäkö ja alustan toiminta huonollakin tiellä yllättävän äänetöntä ja jotenkin ryhdikkään oloista. Ajoasento ihan ok, kun korkeammalla istutaan, tuli mieleen Picasso. Ja ulkonäkö on ehdottomasti sen auton paras juttu, Joku oli ristinyt Primeran osuvasti delfiiniksi, niin tämähän on ilmiselvästi marsu! Tai mieleen tulee se hulvaton komedia.. Nuija ja tosi nuija, jossa hyppyyttävät sitä koira-vania.. Jos sen saisi kaikilla varusteilla, diesel-turbolla, hintaan 17000e, niin voisin harkita vakavammin.
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 29.09.2014 18:10 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 02.10.2014 14:41 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
http://www.euroncap.com/results/citroen/c4_cactus/570.aspxNeljään tähteen jäi, kun ei ole kaistavahteja eikä hätäjarrutusautomatiikkaa, eikä cityurbaanisuojia...
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 15.10.2014 02:52 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Uudessa Tuulilasissa on vähän kattavampi koeajo/testi. Mm valoja kehuivat.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 07.11.2014 10:19 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Kävin viikko sitten Salossa Astrum autossa koeistumassa kyseistä vikinettä. Koeajolle en päässyt, sillä myyjiä kiinnosti enemmän Iltalehti tai parkkipaikan maisemat kuin minä, vaikka useampaa autoa siinä kiertelin Citroen puolella. En kehdannut siinä myyjien keskinäisiä keskusteluja mennä häiritsemään. Ilmeisesti en pikkutakissani näyttänyt riittävän potentiaaliselta ostajalta. Lyhyellä istumisella jo tosin selvisi, että pitkäselkäiselle 187 cm kuskille ei riitä penkissä säätövara. Mm. peruutuspeili peittää näkymän etuoikealle aivan täysin. Ajoasennon saa kyllä ihan kohtuulliseksi, mutta sitten autosta ei näe enää ulos.  Kosketusnäyttö on ideana kiva, mutta miten sen käyttö mahtaa onnistua ajon aikana "sokkona". Toisaalta Cactus päätyisi muutenkin harkittavaksi aikaisintaan vuonna 2020, eli myyjät kyllä tekivät habituksestani ihan oikeat johtopäätökset. 
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraporttiq Lähetetty: 08.11.2014 04:07 |
Viestit: 1878
|
svc kirjoitti: Kosketusnäyttö on ideana kiva, mutta miten sen käyttö mahtaa onnistua ajon aikana "sokkona".
Veikkaan huonosti. Asensin käyttikseen iPad minin äänilähteeksi ja kyllä siitä sai säätää kirjasinkoon maksimille, että osuu ajaessa edes samaan albumiin....
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: C4 Cactus koeajoraportti Lähetetty: 08.11.2014 05:32 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Höpö höpö, käytän kosketusnäyttöä tienpäällä jatkuvasti. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, kaikkeen oppii. Lähinnä käyttöliittymä ratkaisee, tämänkin kirjoitan kosketusnäytöllä Taksien ajovälitys on kosketusnäytöllinen, ettei jää epäselväksi miksi käytän sitä tienpäällä. Kun sen oppii, niin ihan ok. Joku iPad mini tai Android/mikkisoftan käyttö on lastenleikkiä, pitää vain oppia leikkimään 
|
|
|
|
 |
|
|