|
Kirjoittaja |
Viesti |
NimimErkki
|
Viestin otsikko: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 02.09.2014 12:25 |
Viestit: 85 Paikkakunta: Vantaa
|
Minulla on v. 2001 käyttöönotetussa Picassossa reilusti kämmenen kokoiset, hitsatut paikkalaput molemmin puolin helmoissa, etuovien puolivälissä. En tiedä, koska on hitsattu, kun auto on ollut minulla vasta puolisen vuotta. Eilen näin suunnilleen saman ikäisen Picasson, jossa oli vastaavissa kohdissa *erittäin* rapean näköistä peltiä. Olen ollut siinä uskossa, että nämä 2000-luvun ranskalaiset ovat jo lähestulkoon ruostumattomia, mutta näköjään olen väärässä. Millaista tietoa/kokemusta muilla on Sitikoiden, ja ennen kaikkea Picassojen ruostumisesta?
ex: Xsara Picasso 1,6 HDI 110 Vision vm. 2008 ex: Xsara Picasso 1,6 bensa vm. 2002 Kuusi vuotta ja 200 tkm Picassoilla, nyt aika vaihtaa johonkin muuhun. Montaa asiaa niissä tulee ikävä, mutta ei ihan kaikkea Citroeniin liittyvää... ;o)
|
|
|
|
 |
KKA
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 02.09.2014 13:24 |
Viestit: 329 Paikkakunta: Kotka
|
Picassoista ei ole kokemusta,mutta ainakin uudemmissa Xantioissa -99->helmat mätänee,vanhemmissa ei ole ainakaan omissa ollut helmavikoja.
Ds5 sport chic 2,0 hdi -14,peugeot 5008 hdi -12, 306 gti -00, 505 gri -88
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 02.09.2014 13:52 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Höpöhopöjuttuja.
maapallon kymmenesti kiertänyt C5 ei edes yritä kukkia mistään. Toista oli ajat ennen galvanointia. Siihen nähden nykyautot ovat huoltovapaita. Ranskalaiset ovat jo pitkään olleet melko hyviä korroosion kestoltaan. Tämä käy ilmi kun vertailee näkymiä vaikkapa vastaavan ikäkauden saksalaisiin. Esim. 90 - lukuiset opelit, golffit ja useimmat mersutkin ovat luukuiltaan usein melko ilmavia.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 02.09.2014 15:01 |
Viestit: 708
|
C5 varmaan taisteleekin parhaiten (ranskalaisista) ruostetta vastaan, mm. Volkkarit ovat huomattavasti "kuppaisempia".
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
AlpoKieppi
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 02.09.2014 16:20 |
Viestit: 105
|
Tuskin tuo nyt ihan höpökään on. Kynnyskotelot ovat varmaan yksi heikko paikka kuten on asian laita Xantiassa ja 406:ssa. Jos sisälle pääsee pölyä joka kastuu kuin betoniksi, niin hyvin muhii ja ruoste menestyy.
C5:ssä yksi riskitekijä on nuo ponttoonimaiset helmamuovit. Ne on suunniteltu sikäli pöljästi, että tunkin kohdan reijästä oikein autetaan etupyörän hiekka- ja mutasuihku muovin sisälle peltiä pehmentämään. Kun muovin irrottaa, niin löytyy muhittavaa tavaraa aina aika paljon. Kannattaa ottaa irti ja huuhtoa välillä. Miksi muuten etulokari ei voi jatkua yhtenäisenä helman ja pohjan suuntaisena tasaisena levynä perää kohti?
Samaten C5:ssä hyvinä muhittajina toimivat alustan suojamuovit: hiekka pääsee hyvin niiden päälle, mutta ei pois muuten kuin muovit irti ottamalla.
Joissakin 406:ssä näyttää osittain irronnut kiveniskumuovikalvo olevan hyvä helmakotelon myös ulkoa märkänä pitävä materiaali.
ë-C4 Shine -22 3008 Puretech 130 Active mt6 -18
|
|
|
|
 |
Jukkaruus
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 02.09.2014 16:45 |
Viestit: 55
|
Kyllä kakkossanttu on selkeästi enempi ruostuvaa sorttia, jos sitä vertaa vaikka siihen ykköskopalliseen. Tunkin "nostokorvalliset" näyttäs olevan melkosen hyyä indikaattori, ulkoapäin pellit ihan ok, mutta kotelon sisällä ei ihmeemmin kunnollista terästä löytynyt. Ihan suosiolla olen nostanut autoa apurungosta. Ja sitten se kuskinpuolimmainen takakaaren sisus. Mikä helvetin keksintö on olla suojaamatta ko. kotelorakenetta sisälokasuojalla? Jos suunnittelijan saisi ihan tuohon kädenulottuville,antaisin varmastikkin miehekkään tillikan korvalle ja nuhtelisin oikeen voimasanoilla häntä.
|
|
|
|
 |
citax
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 03.09.2014 05:21 |
Viestit: 624
|
Kaikki mikä on maasta otettu, maaksi jälleen palaa! Citroenin tehtaalla on kyllä erinomainen tieto taito auton ruosteensuojauksista mutta autoilija kun huomaa hyvissä ajoin vahvistaa ruostesuojausta niin pellit kestää pidempään. Oma 25 vuotias axu on pelleiltään erinomaisessa kunnossa ja syy siihen on juuri tehtaan taito ja ensinmäisen omistajan hoito, minä vain jatkan hoitoa jotta saan nauttia autosta mahdollisinman pitkään.
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 03.09.2014 07:24 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Oma näkemykseni asiasta: ihan varmasti ruostuu. Teräksellä kun on sellainen luontainen taipumus muuttua ruosteeksi. Ei sitä auton valmistusmaa muuta miksikään.
(Ja käytännössäkin ruostuu juu, juuri tuossa yksi päivä katselin vitosen takaovien saumoja, että kauniisti kupruilee maali...)
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 03.09.2014 07:49 |
Viestit: 511
|
Hei haloo??? puhutaan 13v ikäisestä autosta. Onhan se selvää, että tuon ikäisestä jotain löytyy. Mitä, se on kiinni edellisistä omistajista. Itselläni ollut aikanaan esim Morris maileri joka oli 6v ikäisenä pahasti mätä (normaalia sen ikäisille Brittiautoille) ja Saappi 99 9v ikäisenä uusittiin takalokasuojan kaaret ja ovien alapellit (saappihan ei ruostu?? -87 Sierra joka9v ikäisenä sai uudet helmat ja pari paikkaa pohjaan. -87 BX joka paalattiin 15v ikäisenä, kun en jaksanut korjata tavaratilan seinissä olleita isoja reikiä (nyrkinmentäviä). Muuten oli kori täysin ruosteeton, olihan sitä käytetty ruostesuojauksissa 8v asti. -92 BX van joka täysin ruosteviattomana palautettiin Ranskaan 18v ikäisenä ja koriltaan 750tkm ajettuna, mutta tuo olikin ollut minulla 14vuotta.
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 03.09.2014 08:34 |
Viestit: 708
|
Tulsku kirjoitti: Oma näkemykseni asiasta: ihan varmasti ruostuu. Teräksellä kun on sellainen luontainen taipumus muuttua ruosteeksi. Ei sitä auton valmistusmaa muuta miksikään.
(Ja käytännössäkin ruostuu juu, juuri tuossa yksi päivä katselin vitosen takaovien saumoja, että kauniisti kupruilee maali...) Minun tossa I-koppasessa femmassa vm. 2001 oli kuskinpuolen takaovessa (saumassa kupruilua) ruostetta jo vuonna 2005, mutta mikä merkillisintä se ei ole vieläkään paljoa pahemmaksi mennyt  vaikka en ole sille mitään tehnyt... aika hyvin se taistelee ruostetta vastaan. Pohjamuovit (ja alupellit) oli kesällä pois pohjasta ei sieltä mitään mainitsemisen arvoista ruostetta löytynyt, ajettu noin 370 tkm. Takuu varmasti nämäkin joskus puhki ruostuu. Aikaisempia autoja: Talbot (9v. vanha) meni paaliin. Autoon oli siihen mennessä tehty mm. kahdesti ympärimaalaus. 9v vanhana olisi pohjaan pitänyt hitsata peltiä neliö tolkulla. Opel Ascona 10v Etulokarit uusiksi, takalokasuojan kaaret uusiksi, ympärimaalaus, pohjan hitsusta jne.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 03.09.2014 10:02 |
Viestit: 1496
|
NimimErkki kirjoitti: Millaista tietoa/kokemusta muilla on Sitikoiden, ja ennen kaikkea Picassojen ruostumisesta? Minun 2003 vuosimallin Xsara Picassosta korjautin kuljettajan puolen helmapeltiä oven kohdalta vajaan puolen metrin pätkältä keväällä 2013, koska kynnykseen ilmestyi reikä. Samalla massautin helmat ulkopuolelta. Korjauksen tehneen pajan mukaan helmojen sisällä ei ollut minkäänlaista suoja-ainetta. Nuo hapantuvat helmat ovat Xsara Picassojen heikko kohta. Monesta niitä on korjattu ja monesta korjaamatta. Liekö tehtaan jäljiltä kovia enää missään yli kymmenen vuotta vanhassa Picassossa? En tiedä muuttuiko tilanne faceliftissä parempaan suuntaan. Mittariin pyörähti tänä aamuna 360 000km, joten kai näistä jotain yllätyksiä pitää jo löytyäkin  .
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 03.09.2014 21:39 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Roiskeläpät pelastavat paljon helmojen suhteen. Jos autossa on kunnolliset roiskeläpät, niin harvoin lähtee ulkoapäin ruostumaan.
Minulla on tällä hetkellä 406, jossa on lappu hanttarin puolen helmassa. Ulkoapäin kaikki on roiskeläppien ansiosta edelleen virheetöntä, ja kuskinpuolen helma oli sitä myös sisäpuolelta. Hanttarin puolelle on joskus päässyt paskaa ja kosteutta sisään ruostuttamaan. En kyllä käsitä mistä, tässä kun ei ole "Xantia-mallisia" tulppia helman päissä ja takanakin kokonainen sisälokari. (Jonka alla muuten ei ollut mitään tauhkaa!)
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
zemial
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 03.09.2014 21:59 |
Viestit: 182
|
Olikos niissä helmoissa ne takaa avoimet systeemit, että sinne pystyi kertymään vaikka 10kg kuraa/suolaa per puoli ? Muistan joskus putsanneeni sieltä kotelosta kuraa. Kahdessa omistamassani xsara picassossa ei ole kyllä ollut mitään ongelmia ruosteen kanssa. Toinen oli 02 ja toinen 03. Tuohon vanhempaan en saanut ruostetta aikaan edes vaikka toinen kylki oli läpeensä naarmuilla  .
|
|
|
|
 |
NimimErkki
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 05.09.2014 14:58 |
Viestit: 85 Paikkakunta: Vantaa
|
Mielenkiintoisia kommentteja.
Rauta ruostuu, sehän on tiedossa. Sinkitys suojaa korroosiolta. Kuinka pitkään, se riippunee sekä kohteesta että sinkitysmenetelmästä ja sinkkikerroksen paksuudesta. Nyrkkisääntönä kuumasinkitylle teräsrakenteelle sinkin suojavaikutukseksi ulkoilmassa voi laskea 1 vuosi / mikrometri. Nuo autojen peltiosat lienevät sähkösinkittyjä, jolloin kalvonpaksuudet ovat 10 mikrometrin luokkaa. Tosinhan olosuhteet auton kynnyskotelossa eivät välttämättä vastaa ulkoilmassa olevia teräsrakenteita, mutta jotakin noin kymmenen vuoden elinajanlisää tuolta sinkitykseltä voisi ehkä odottaa verrattuna käsittelemättömään rakenteeseen.
Joskus 60-70-luvuilla ranskalaisilla autoilla oli ruostumisen suhteen huono maine, eikä ihan syyttä. Tänä päivänä ruostuminen ei liene lähellekään yhtä suuri ongelma, kiitos osittain juuri sinkittyjen peltien. Minulla kun ei koskaan ole ollut uutta autoa, en ole päässyt seuraamaan ruostumisen koko prosessia alusta loppuun. Näitä loppupäätä edustavia kotteroita on kyllä sitten ollut useampiakin...
No, muillakin on siis Picasson helmoissa lahovikaa ollut, joten mikään ainutlaatuinen tapaus tämä omani ei ole. Missä muualla Picasson rakenteissa on ruostetta esiintynyt, vai pehmenevätkö vain ja ainoastaan kynnyskotelot?
ex: Xsara Picasso 1,6 HDI 110 Vision vm. 2008 ex: Xsara Picasso 1,6 bensa vm. 2002 Kuusi vuotta ja 200 tkm Picassoilla, nyt aika vaihtaa johonkin muuhun. Montaa asiaa niissä tulee ikävä, mutta ei ihan kaikkea Citroeniin liittyvää... ;o)
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 05.09.2014 21:07 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Kyllä ranskis ruostuu ja kunnolla sen tekeekin. Voisin s postata sulle kuvia esimerkkinä nyt vaikka hivenen ruostetta kerännyt xantia, jossa käsittääkseni on myöskin tuota sinkkipelliä korissa. Kuvat ei mahdu tän foorumin postaukseen, joten mielellään lähetän ne omaan s postiisi jos kiinnostaa.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 07.09.2014 10:40 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Suurin osa Xantioista olisi jo paalattu aikaa sitten, mikäli sinkkikerrosta ja muoviosia ei olisi. 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
2cv-Olli
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 09.09.2014 02:14 |
Viestit: 497
|
Aika yllättävää ruostetietoa tässä ketjussa. Omassa melkein puoli miljoonaa ajetussa vm. 2000 Picassossa ei mitään ruosteongelmia ole ollut. Vaikka ajettu aina täällä etelän tuhdisti talvisuolatuilla,teillä.
|
|
|
|
 |
Shitikkamies
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 09.09.2014 21:38 |
Viestit: 4
|
2004 Vuoden Jumperin ruostehavainnot... Katosta lähtenyt kauttaaltaan maali ja sellaista vauvan p:n väristä pintaruostetta on puoli kattoa täynnä. Apukuskin puoleista helmakoteloa on jossakin vaiheessa jo hitsatttu ja sitä saa ensi katsastukseen korjata lisää. Muitakin maalin irtoilusta johtuvia ruostekohtia on.... eli on jo tehtaalla sattunut maalausvirhe tässä yksilössä, kun maali oikein lohkeilee palasina irti...
Ps. Ja molemmat takapyörien helmakotelotkin on jo ruosteessa ja korjattu jossakin vaiheessa...
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 09.09.2014 23:00 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Jumperithan ei ole patonkeja lähelläkään, ne tuottaa Sevel Sud italian luonnonkauniissa maisemassa. Aidoilla italian laatuvaatimuksilla.
|
|
|
|
 |
Shitikkamies
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 10.09.2014 01:37 |
Viestit: 4
|
Sitikkapuoskari kirjoitti: Jumperithan ei ole patonkeja lähelläkään, ne tuottaa Sevel Sud italian luonnonkauniissa maisemassa. Aidoilla italian laatuvaatimuksilla. Arvasin, että joku puuttuu tähän pikkuseikkaan... On siinä kuitenkin ko. automerkin tunnukset... 
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 10.09.2014 06:30 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Shitikkamies kirjoitti: Sitikkapuoskari kirjoitti: Jumperithan ei ole patonkeja lähelläkään, ne tuottaa Sevel Sud italian luonnonkauniissa maisemassa. Aidoilla italian laatuvaatimuksilla. Arvasin, että joku puuttuu tähän pikkuseikkaan... On siinä kuitenkin ko. automerkin tunnukset...  Jumpyt ym. taas tuottaa Sevel Nord Ranskan maisemissa. Siksipä olen pyrkinyt vaihtamaan oman Scudoni tunnukset parhaani mukaan laadukkaampiin  Siellä Sevel Sudilla ne osaa kyllä loihtia hämmästyttävän tehokkaasti katoavaa helmapeltiä 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 10.09.2014 09:03 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Shitikkamies kirjoitti: Sitikkapuoskari kirjoitti: Jumperithan ei ole patonkeja lähelläkään, ne tuottaa Sevel Sud italian luonnonkauniissa maisemassa. Aidoilla italian laatuvaatimuksilla. Arvasin, että joku puuttuu tähän pikkuseikkaan... On siinä kuitenkin ko. automerkin tunnukset...  Adidaksen piraattinappiverkkareissakin oli Adidaksen logo, muttei ne silti olleet laadultaan Adidaksen nappiverkkarit. 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
NimimErkki
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 22.09.2014 13:27 |
Viestit: 85 Paikkakunta: Vantaa
|
Päivitetäänpä tiedot oman Picassoni osalta.
Katsastuksessa tuli hylky kynnyskoteloiden ruostevaurioiden takia (V ja O, edestä ja takaa). Kuskin puoleisen helman pohjaosa olikin käytännössä hävinnyt olemattomiin, vain ruiskumassa ja maali leijuivat tyhjyyden yllä. Vaikutti siltä kuin kotelon pohjalla olisi joskus lillunut parin sentin vesikerros, joka oli tuhonnut pystylaipion alareunan ja viilipurkin kannen paksuisen pintapellin, mutta jonka yläpuolella pelti oli täysin virheetöntä. Apumiehen puolella vastaavat havainnot, mutta hiukan pienemmässä määrin. Pohjapelti oli ehjää.
Helmojen sisällä ei ollut sisällä minkäänlaista suojakäsittelyä, vain kuiva, sinkitty pelti. Tuli ajatus, että jos sinne olisi edes kerran ruiskutettu kunnon kotelonsuoja-aine silloin kun auto oli uusi, olisi ruostumiselta vältytty. Ilmeiseti ruostesuojausohjelmaa ja siihen liittyvää puhkiruostumattomuustakuuta on aikoinaan myyty lisähintaan. Käytettyä Picassoa hankkivan kannattaakin varmasti kiinnittää huomiota tähän asiaan.
Toinen huomiota kiinnittänyt juttu on kunnon vedenpoistoreikien puute. Pohjapellissä taitaa olla kaksi pientä pokkausta per puoli, joista veden olisi tarkoitus päästä ulos, mutta nekin olivat massan ja muun mössön tukkimia. Ruostesuojauskäsittelyä varten koteloon täytyy porata reiät, valmiina niitä ei ole.
Tuli siis todettua, että kyllä ranskis ruostuu, ellei suojauksia ole tehty. Mutta nyt siellä on kunnon pellistä tehdyt korjaukset ja reilut kotelonsuojat. Niiltä osin kärry on nyt parempi kuin uutena.
ex: Xsara Picasso 1,6 HDI 110 Vision vm. 2008 ex: Xsara Picasso 1,6 bensa vm. 2002 Kuusi vuotta ja 200 tkm Picassoilla, nyt aika vaihtaa johonkin muuhun. Montaa asiaa niissä tulee ikävä, mutta ei ihan kaikkea Citroeniin liittyvää... ;o)
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 22.09.2014 13:41 |
Viestit: 909
|
NimimErkki kirjoitti: Ilmeiseti ruostesuojausohjelmaa ja siihen liittyvää puhkiruostumattomuustakuuta on aikoinaan myyty lisähintaan.
Juu, ei. Puhkiruostumattomuustakuun säilymisen edelletyksenä taisi olla merkkiliikkeessä tehtävät tarkastaukset muutaman vuoden välein. Mitään ruostessuojaohelmaa tai -ainetta ei tarvittu.
|
|
|
|
 |
NimimErkki
|
Viestin otsikko: Re: Ruostuuko ranskis? Lähetetty: 22.09.2014 14:04 |
Viestit: 85 Paikkakunta: Vantaa
|
Pasis kirjoitti: NimimErkki kirjoitti: Ilmeiseti ruostesuojausohjelmaa ja siihen liittyvää puhkiruostumattomuustakuuta on aikoinaan myyty lisähintaan.
Juu, ei. Puhkiruostumattomuustakuun säilymisen edelletyksenä taisi olla merkkiliikkeessä tehtävät tarkastaukset muutaman vuoden välein. Mitään ruostessuojaohelmaa tai -ainetta ei tarvittu. Jaa, ai siinä oli sellainen systeemi. Ehkäpä arvasivat jo silloin, että kyllä se kärry kestää juuri sen 12 vuoden takuuajan mitään tekemättäkin, joten päättivät ottaa tyhmiltä rahat pois myymällä pelkkää katselupalvelua... 
ex: Xsara Picasso 1,6 HDI 110 Vision vm. 2008 ex: Xsara Picasso 1,6 bensa vm. 2002 Kuusi vuotta ja 200 tkm Picassoilla, nyt aika vaihtaa johonkin muuhun. Montaa asiaa niissä tulee ikävä, mutta ei ihan kaikkea Citroeniin liittyvää... ;o)
|
|
|
|
 |
|
|