|
Kirjoittaja |
Viesti |
mister
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 26.12.2013 17:45 |
Viestit: 511 Paikkakunta: Huittinen
|
http://www.youtube.com/watch?v=lRkk9UHcG8E on kyllä pojalla taidot hallussa. Miten tuota pystyy lentämään ylösalaisin, kääntyykö siinä lavat vai mitenkä? edit. google tiesi että gyroskoopin avulla, ei silti mene jakeluun 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 11.01.2014 03:26 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 11.01.2014 03:54 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Laitoin jakoon myös omalta osaltani.
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 04.02.2014 02:24 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
On hieno pätkä vanhasta Kawa 1300 stunt-miehestä. Nyqvistin Artsi! Stuntit vieläpä ilman hanskoja ja tuolla kypärällä ei tee mitään, saattas leukaan sattua jos kaatuu. http://www.youtube.com/watch?v=WmIZd8C-oOA
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
citrophoros
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 09.02.2014 19:25 |
Viestit: 403 Paikkakunta: Etelä-Pirkanmaan seutukunta
|
Norjan tielaitos, Statens vegvesen, on tehnyt havainnollistavan tietokoneanimaation suunnitelmasta ylittää Sognevuono lauttavapaasti ja hehän ovatkin laittaneet sinne mm. valkoisen Citroën C6:n (3:26-), hienoa! http://www.youtube.com/watch?v=4u_EWxalBIk
25 C5 X PureTech 225 21 C4 PureTech 130 19 C3 Aircross 110 15 C4 Aircross 1,6i 12 C4 VTi 120 Exclusive 05 C4 1,6i 16v VTR coupé 03 C5 2,0i 16v SX berline 98 Xsara 2,0i VTS coupé 95 ZX 1,9i Volcane berline 93 BX GTI berline 91 Visa 14 TRS berline
|
|
|
|
 |
oddjob58
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 26.04.2014 21:04 |
Viestit: 228 Paikkakunta: Lahti
|
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA 2 Xsara farkkua 2 Xsara Picasso 1,6i 16v -07
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 02.10.2014 17:15 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 02.10.2014 19:39 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Cikatti kirjoitti: Tässä myös KISSAA! On niin väärin ettei Citikan AD:t tätä mainosta keksineet. Törkeen magee! https://www.youtube.com/watch?v=NNTuiKIGmMEYleensäkin mersun mainokset ovat hyviä. https://www.youtube.com/watch?v=qeu5mWBLMyY
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 02.10.2014 20:35 |
Viestit: 1878
|
Onks tää ollu jo? Aika tuota, Amin värinen C6... Tai Francen... http://www.youtube.com/watch?v=9Sp1HbbBuC0
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: Pegaso,rapido del mundo. Lähetetty: 05.10.2014 16:21 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 05.10.2014 23:21 |
Viestit: 2760 Paikkakunta: Koria
|
Ei ihan sitikkaa, mutta tämän päivän video kylläkin. Näitä oli kuvauksen lopulla 3800-4200 n. klo 18.10. Myöhemmin tuli vielä useita 700-1100 linnun parvia, kamera ei enää hämärässä osannut tarkentaa lentäviin lintuihin. Klo 19.30 mennessä olin laskevinani jopa 13 000, (+-25%). Valkoposkihanhia. http://youtu.be/JxWN6UelHTY
|
|
|
|
 |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 06.10.2014 21:22 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
Näitä hanhia tulee aina joskus mökillä Värtsilässä Sääperin laaksossa bongattua kun sopivaan aikaan sattuu matka sinne. Aina ihmetyttänyt, että miten noitten määrä lasketaan mutta tuttava kertoikin helpon tavan: Lasketaan vain siipien määrä ja jaetaan kahdella  . Mutta on se mieletön näky kun kokonainen iso pelto valkoposkihanhia lähtee kutakuinkin yhtäaikaa lentoon pään yli. Melkein Hitchkockin linnut kalpenee.
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 06.10.2014 23:08 |
Viestit: 2760 Paikkakunta: Koria
|
aaltopelti_fun kirjoitti: Aina ihmetyttänyt, että miten noitten määrä lasketaan mutta tuttava kertoikin helpon tavan: Lasketaan vain siipien määrä ja jaetaan kahdella  . Tuossahan se tärkein laskukaava tulikin. Mutta lisättäköön nyt vielä pari vinkkiä. A. kävin kahdeksana iltana peräjälkeen noita bongaamassa. Ekana iltana eräs kokenut lintuharrastaja (yli 35 vuotta harrastanut luontovalokuvausta) kertoi arvionaan lammella olevan n. 2000 lintua. Minulla oli siis jonkunlainen käsitys siitä, miltä 2000 lintua näyttää. B. Hanhet usein lentävät auroina. Pienistä auroista (alle 30) on helppo laskea lukumäärä, + äkkiä oppii arvioimaan auran koon. N. 100 hanhen parvi usein lentää 3-4:nä peräkkäisenä aurana. Ja kun saapuu kerralla oikein valtaisa parvi, niin yhdestäkin laskin 22 auraa*30 hanhea/aura =n. 660 lintua. Huom." noin". Totuushan voi olla 481 tai 777. C. kun näkee esim. ylläkuvatun kokoisen parven, niin seuraavasta voi arvioida, onko niitä enemmän vai vähemmän, kuin edellisessä. Vielä eräs tapa on laskea parven reunasta 10 lintua, ja pikaisesti arvioida, montako 10 linnun ryhmää parveen mahtuu. Sitten vaan yhteenlaskua, ja jos rosennteja ymmärtää, niin niitäkin voi käyttää, ainakin antamaan filmaattista vaikutelmaa Eilen, kuvatessani tuota pätkää, lätäkössä oli saapuessani n. 3000 hanhea. Kuvauksen aikana saapui useita parvia, pitkälti toista tuhatta. Kuvailimme edelleen enemmän tai vähemmän onnistuneita pätkiä, ja parvia saapui vaihtelevan kokoisina epäsäännöllisesti. Vielä klo 19.15 jälkeen, kun kameran automaattitarkennus ei enää hämärän takia löyttänyt kohdetta, saapui vielä tuhansien lintujen parvia. Kaikkiaan siis EHKÄ JOPA 13000. plus miinus rosentit. 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 27.12.2014 16:38 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 27.12.2014 16:51 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Kovilla?  Teslahan oli kuin märkärätti, kun varsinainen kiihdytys alkoi 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 27.12.2014 18:12 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Esa, ota nyt huomioon että Tesla menee kuitenkin vain pattereilla ja painaa liki 400 kg enemmän 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 28.12.2014 00:47 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Olis muuten hieno nähdä tämä taisto samoilla painoilla 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 28.12.2014 01:00 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Ei se tosiasioita muuta mihinkään  Teslalla ei ole mitään jakoa asiassa, johonkin väliin se rupeaa jäämään, oli paino mitä tahansa Muutenkin koko vouhotus alkaa vähän ihmetyttämään? Kaikki hakkaa käsiä yhteen, kun yhtiö lanseeraa koekäyttöön akunvaihtopisteet(hinta x), what the f? Ei sinne uusia kennoja työnnetä, vaan niitä vaihdettuja kennoja, jokainen varmaan osaa päätellä, mitä siitä seuraa Muu tekniikka kehittyy paremmin, kuten erilaiset (vety)polttokennot. Eikös nyt jo tojota tuo markkinoille moisen? Ei terminaattorillakaan pattereita ole rinnassa  Tulevaisuus ei ole kapasitiivinen, vaan reaktiivinen(olkoon ne termit sitten mitä vain  )
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 28.12.2014 01:17 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Tulevaisuus on myös kapasitiivinen. Se on varmempaa että tulee nopeammin kuin reaktiivisuus. Tää väittely katsotaan läpi, tosin kestää varmaan noin 2-4 vuotta. Harmillisinta tässä on se että akkutekniikka on keksitty jo eli se akkutekniikka jossa ladataan ihan helvetisti Ah:ta pakkiin, mutta, aina jostain tulee öljyraha ja ostaa patentin pois. Samaa lienee tapahtunut reaktiivisuudessakin. Ja miksi? No koska öljyä ja sen johdannaisia on vielä yli neljäksisadaksi vuodeksi jäljellä.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 28.12.2014 01:27 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Kysynnän- ja tarjonnanlaki, eli tarjonta voittaa aina  Sitä kutsutaan markkinataloudeksi. pääomaa kiinnostaa vain yksi asia ja se on voitto. Ei sitä kiinnosta, mitä tapahtuu 10v päästä, jos olemassa oleva takaa tuoton. Lisään tähän vielä, että, nuo nyt markkinoille tulemassa olevat vetypolttokennot kyllä tapetaan jollain tavalla! Ainakin se olisi mahdollisuus?
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 28.12.2014 01:47 |
Viestit: 1330 Paikkakunta: Järvenpää
|
Öljyraha ja kaikki siihen liittyvä pyörittää hyvin pitkälti maailman valtapolittiikkaa ja tekevät kaikkensa estääkseen uhkaavat projektit, ei pelkästään sähkäripuolella vaan myös monet "litran" kevytautot on ajettu vaikeuksiin tai projektit kadonneet olemasta. Tämä ei koske Volkkaria joka on tehnyt demoautonsa todistaakseen että "joo kyllähän tuommoinen on mahdollista mutta se on vielä aivan liiana kaukaista ja kallista teknologiaa kun auton omakustannushinnaksi tulisi 45 tuhatta". Kuka käskee käyttää joka osassa F1 tason teknologiaa, mitä jos liukkaaseen ulkokuoreen (muoto ei maksa) pakattaisiin "kustannustehokasta" teknolgiaa tyyliin TATA nano? Painaisihan se 10-20% enemmän jolloin kulutus nousisi vaivaiset 10%. Jos tekisivät TATAlla tällaisen joka kuluttaa alle 1,5 litraa ja maksaa pari-kolme tonnia, niin kyllä se mulle kelpaisi verojenkin jälkeen. Autotehtaat pelkää trendiä joka johtaa laitteiden yksinkertaistumiseen koska menettävät vaivalla hankkimansa kilpailuedun. Missä se niiden teknologiaosaaminen oikeasti on, mitä muut eivät voisi tehdä riittävän hyvin tänäpäivänä? Se on moottorissa! Sen takia eivät halua mitään kevyt versioita. Sen takia eivät halua mitään sähköautoja koska voimalinja on yksinkertainen ja helppo eikä tarvitse huoltoa. Tuohan olisi katastrofi kaikille tunnetuille merkeille ja myös öljyteollisuudelle. Siksi yrittävät tuoda monimutkaista hybriteknologiaa koska se on vielä vaikemapaa kuin normaali. Siksi tekevät suorasähkärit toimintasäteeltään lyhyiksi eivätkä yritäkkään pienetää ajovastuksia. Tämänhetkiset tehdastekoiset eivät kulje samalla akkukapasiteetilla yhtään kauemmaksi kui vastaava vakilaatikkoa käyttävä DC moottorinen DIY EV. Tesla on oma lukunsa, luulen että sille on annettu lupa tehdä hyviä sähkäreitä kunhan ovat tolkuttoman kalliita.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Päivän video Lähetetty: 28.12.2014 02:11 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Tesla on hyvin/hypo brändätty tuote. Kukaan ei enään puhu Hondan/Toyotan hybrideistä, saati sitten muiden merkkien, koska niiden ainoa tarkoitus on ollut täyttää tyhjiö tuotteen markkinoinnissa/brändäyksessä. Syykin siihen löytyy, koska nämä hybridit ovat täyttä sitä. Jos en ole väärässä, niin esim kuusinkijoessa pyörii tällähetkellä maailman typerin vesivoimala? Vai oliko se kitkajoki, näitä just nyt muista! Meillä on luonto tuhlattu tähän paskanjauhantaan jo kymmeniä vuosia. Millon rakennetaan tekoaltaita ja milloin näitä helevetin kaivoksia, kuten Talvivaara. Joku inssi siellä kuittaili, muutama vuosi sitten, miten kaikki menee oikein hienosti? Pistäs nimes tähän näkyviin, niin voidaan pohtia asiaa  EI tylysti, vaan mikä meni pieleen? Näitten ihmeellisten kekkuleiden takia, me olemme semmoisessa suossa, ettei ilman rupia täältä kukaan nouse!
|
|
|
|
 |
|
|