Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C6 käyttökustannukset
ViestiLähetetty: 05.10.2014 19:29 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Olen useammalta taholta ja henkilöltä kuullut että Ckutosen ylläpito on kallista. Kertokaapa mulle onko asia tosiaan näin koska täälläkin on heitä keillä on jo omakohtaisia kokemuksia eikä pelkkiä kuulopuheita. Onko se kalliimpa autoilua käytön suhteen kuin muut ?

Pena


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 käyttökustannukset
ViestiLähetetty: 05.10.2014 20:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
Kaikki nykyautot sisältää monimutkaista teknikkaa, C6:een sitä on kasattu vielä lukumääräisesti keskivertovehjettä enemmän, tämän johdosta vikaantuvia paikkoja riittää...itselläni on ehkä suomenennätys(?) paljonko kutonen voi teettää töitä kahdessa vuodessa, ilman että jousitukseen tai vaihteistoon liittyviä korjaustoimenpiteitä on tarvinnut tehdä (laatikon öljyt vaihdettu normihuoltokohteena pari kertaa). Ja ei, en aio laskea käyttökuluja yhteen :mrgreen: kysymys mikä leijuu ilmassa on, onko kymppi paukahtanut jo rikki huolto-ja korjauskuluissa vai tapahtuuko lähiaikoina...vakuutukset, käyttömaksut, renkaat (1100,-/satsi) ja polttoainehan tulee tähän päälle. Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin että vaikeeta kuvitella joku laite arkiajoon minkä käyttökulut olisivat kovemmat... 8-)



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 käyttökustannukset
ViestiLähetetty: 05.10.2014 21:02 
Muutama matkan varrelle 89-172tkm sattunut: Mittaristo (Veho 1800, Saksasta 850), kaikki pyöränlaakerit, viiksipaketti, jousituksen paineputket (vuotavat kumi/ metalli prässäyksestä), kaasupoljin, startti, jäähd.järjestelmän ilmanpoistoputki, etujousisylinterit, olka-akselin alahelat ja kääntölaakerit, päivävalo/ vilkkulyhdyt, pyyhkijän moottori ja jotain pientä muuta.

Bensakoneen huolet: puolat ja vvt-solenoidit. Normaalisti kuluvat jarrulevyt ja palat. Tehtaan takuuseen ohjaustehostimen putkisto.
Tulossa 180000km huolto, jossa myös jakopään uusinta. Reilusti toiselle tonnille menee hinta.

3.0 HDI ajokokemus on vasta muutamia kilometrejä, joten turbo-ongelmia ei ole ollut. 2.7 HDI:llä kuulemma niitä on ollut.

Dieselin jäähdytysnesteet kannattaa vaihtaa säännölisesti ja usein, koska jokin kemiallinen erektio (keskenään riiteleviä metalleja?) ruostuttaa systeemin vikkelästi.

Vaihteiston hydrauliyksikön vaihdolta olen säästynyt, kiitos säännölliset huollot.
Jos vaihtaa karkeasti, eikä anna vikakoodeja, homman hinta reilu 1500.

Maksaa minkä maksaa, kutosella aion kuitenkin monta vuotta vielä ajaa.

Ei ole vastaavaa kyytiä antavaa autoa noilla kuluilla ja hinnoilla saatavissa.

Ranskalaisilla ajavat itkevät jokaista häiriötä julkisesti, mutta esimerkiksi audi-miehet maksavat tolkuttomat korjauslaskunsa mukisematta ja pitävät turpansa kiinni.

Vaikea on tilanne, jos Peugeot 504,505,604 ja 607, Renault 25, Citroën CX, D-Super ja C6 putken perään ei Ranskassa tehdä oikeita autoja.

kiinalaista jakuaaria, emersua, seiskapemaria tai muuta pelleautoa en pysty kutosen jälkeen hyväksymään.
ässämeseä voisi kokeilla, mutta eipä taida lompakko kestää sitä...

Riittävästi nollia perään, niin varmasti löytyy mukavampi, hiljaisempi ja vähemmän kuluttava auto.

Mukavuus, ajo-ominaisuudet, melutaso, käyttökulut ja hinta ovat minusta varsin sopivassa suhteessa.
Joku varmaankin haluaa verrata Kutosta XM:ään? Voin kertoa, että XM on kivikaudelta ja C6 lähes nykyaikaa.


   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 käyttökustannukset
ViestiLähetetty: 07.10.2014 10:47 

Viestit: 23
Saatiinko noita C6:n "lastentauteja" kuriin ensimmäisen tai parin ensimmäisen tuotantovuoden jälkeen? Tai onko esim. moottoripuolella eroja luotettavuudessa tai huoltokustannuksissa? Siis jos vertaa 2,2 vastaan 2,7 vastaan 3,0?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 käyttökustannukset
ViestiLähetetty: 07.10.2014 11:46 

Viestit: 54
C6 ollut nyt käytössä aika tasan 3 vuotta ja 50 000 km, tuotu Saksasta. Tähän mennessä korjauksia: laturin vaihto, toinen jousituksen paineputki vaihdettu, etummainen EGR vaihdettu (nyttemmin EGR:t tulpattu), jäähdytysjärjestelmän ruostunut vuotava putki vasemmalla vaihdettu, kaikki pyörän laakerit vaihdettu, etujarrulevyt ja -palat vaihdettu, edestä alapallonivelet vaihdettu (toisen vaihdoin itse ja laitoin voitelunipan), ABS-anturi edestä vaihdettu laakerin vaihdon yhteydessä, hehkutulpat vaihdettu . Noihin mennyt ehkäpä n. 2800 eur, osan osista olen tilannut itse Saksasta tai Ranskasta.

Normaalit huollot tietenkin lisäksi, viimeksi 180 tkm huollossa jakohihnan, ruiskutuspumpun ja vesipumpun vaihto, SKF:n osat 250 eur netin kautta, työ 750 eur Veholla.

Auto on 8 vuotta vanha, joten lisäksi olen halunnut vaihtaa kaikki alkuperäiset jousipallot 7 kpl. Vaihto 250 eur ja pallot IHFS-tehtaalta 430 eur. Samoin vaihdoin itse alkuperäiset ksenonit nyt syyskuussa uusiin Xenarc Night Breakereihin (nyt on valoa ainakin riittävästi), polttimot 100 eur Saksasta tilattuna. Vaihteistoöljyt olen myös vaihtanut 3 kertaa tähän mennessä.

Siinäpä noita, jotakin varmaan unohtuikin. Rahaa menee, mutta kyyti on mukavaa. Ja rahaa menee kyllä muidenkin autojen huoltoon, siitä ei pääse mihinkään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 käyttökustannukset
ViestiLähetetty: 07.10.2014 16:52 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Nyt herää kysymys että onko kyyti oikeasti tuon kaiken rahan arvoista. Ei meinaan kunnossa oleva Xantian tai XM:n kyytikään ole huonoa joskin puitteet ovat tietenkin vähemmän prameat.
Jos mietin mitä mun Xantiat ja XM:t ovat tulleet kustantamaan, niin aika lailla vähemmän ja hankintahinnatkaan eivät tuota pahemmin arvonalennusta.

Väärinhän se tietenkin on verrata Xantiaa ja XM:ää C6:seen, senhän jokainen myöntää. Silti tulee vaan mieleen että kun autoilu ei ole muutenkaan halpaa niin ei se ainakaan C6:sen kanssa sitä tule olemaan muutenkaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 käyttökustannukset
ViestiLähetetty: 07.10.2014 17:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
xs2jammu kirjoitti:
Nyt herää kysymys että onko kyyti oikeasti tuon kaiken rahan arvoista.


Ei, mutta me sitikka-miehet valehtelemme itsellemme että on.

Paljon paremman vastineen rahalle saa I-koppaisella nahka-C5-bensa-V6:lla, varsinkin kaupunkiajossa.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 käyttökustannukset
ViestiLähetetty: 07.10.2014 18:50 

Viestit: 12
Vieläkin paremman vastineen saa ostamalla corollan, 2006 C6 ostohinnalla olisi saanut samanikäisen ja vähemmän ajetun, mutta...

Xantia ei kilpaile samassa luokassa, XM melko lähellä, uusi ajamaton DS olisi jo tasoissa.



Up in progress
Mid-high position
Max speed: 40 km/h
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 käyttökustannukset
ViestiLähetetty: 07.10.2014 19:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Guzzismo kirjoitti:
Vieläkin paremman vastineen saa ostamalla corollan, 2006 C6 ostohinnalla olisi saanut samanikäisen ja vähemmän ajetun, mutta...

Xantia ei kilpaile samassa luokassa, XM melko lähellä, uusi ajamaton DS olisi jo tasoissa.


Ei saa. Ei pidä tahallaan sekoittaa puuroja ja vellejä. Corollan ajokokemus on niin huono ettei siinä saa vastinetta rahalle edes euron edestä, hedonisti.

Sen sijaan C5 I V6 bensa on varsinkin ohjaukseltaan ja kaupunkinäppäryydeltään parempi kuin C6, ja jousituskin yltää mukavuudeltaan yllättävän lähelle. Paljon halvemmat viat ja niitä on PALJON vähemmän kuin C6:ssa. Maantiellä se häviää C6:lle, mutta yllättävän vähän...

Xantia on eräällä tavalla myös lähellä C6:tta, II-koppainen V6 (mieluusti Activa...) on yllättävä auto, sitikka omimmillaan.

Sen sijaan XM on jotenkin "liian iso" negatiivisessa mielessä, lahna, lato, lavatanssipaikka. Minusta se ei kilpaile enää minkään kanssa. Aika on jättänyt siitä, CX on tänä päivänä joka suhteessa haluttavampi kuin XM - ja mielenkiintoisempi ajaa.

DS uutena? Salli minun nauraa. Olen sen verran paljon ajellut timmikuntoisilla DS:llä, että tiedän mistä puhun. Muotoilu on tietysti futuristinen, mutta kyllähän se ajoasento, yleinen dynamiikka ja "vanhankaikaisuus" on sillä tasolla, että ei sitä pidä C6:teen verrata. Tai C5 V6:teen. Tai Xantia V6:teen.

SM on tietysti omanlaisensa, ajodynamiikkansa puolesta hyvinkin C6:sta parempi, sitä enemmän parempi mitä huonommaksi tie menee. Mutta SM:ssä on ne omat juttunsa, en esimerkiksi pitäisi ilmastointilaitteen toimintaa kovinkaan nykyaikaisena.

Niin että pidetään puurot ja vellit omissa laareissaan. Järkevät "nykyaikaiset" vertailukohteet C6:lle ovat C5 V6, Jaguar XJ (X350), MB CLS -sarja. Kun käytetyistä saman hintaisista tai halvemmista puhutaan.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 käyttökustannukset
ViestiLähetetty: 07.10.2014 20:03 
xs2jammu kirjoitti:
Nyt herää kysymys että onko kyyti oikeasti tuon kaiken rahan arvoista. Ei meinaan kunnossa oleva Xantian tai XM:n kyytikään ole huonoa joskin puitteet ovat tietenkin vähemmän prameat.
Jos mietin mitä mun Xantiat ja XM:t ovat tulleet kustantamaan, niin aika lailla vähemmän ja hankintahinnatkaan eivät tuota pahemmin arvonalennusta.

Väärinhän se tietenkin on verrata Xantiaa ja XM:ää C6:seen, senhän jokainen myöntää. Silti tulee vaan mieleen että kun autoilu ei ole muutenkaan halpaa niin ei se ainakaan C6:sen kanssa sitä tule olemaan muutenkaan.


Kieltämättä omalta osaltani C6-fanitukseen osasyynä on imago-kysymys, mutta toisaalta myös se, että en ihan oikeasti tiedä toista autoa, jossa samat omituisuudet saisi samalla rahalla. Ei vaan nyt ole muita vaihtoehtoja, mihin lompakko riittäisi.
Ykköspointteina vuosikymmenien ajan autohankinnoissani on ollut hyvä ajettavuus, mukavuus, hyvä varustelu ja matala melutaso hintaan verrattuna.


   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 käyttökustannukset
ViestiLähetetty: 14.10.2014 13:57 

Viestit: 79
Nyt on menty bensa c6:lla viisi ja puoli vuotta (115 000 km). Hankin auton aikanaan Ruotsista 20.000 km ajettuna tehdastakuun voimassa ollessa.
Takuuna vaihdettiin
- vaihteiston hydrauliikkayksikkö
- jotain loungepackiin liittyvää "johdotusta"

Normihuollot tehty sisältäen kuluvaa osaa jarruihin (parikertaa palat ja kerran etulevyt)

Muuta kulunkia
- yksi puola
- yksi pyöränlaakeri ja samalla ABS anturi
- molemmat päivänvalot
- molemmat etu alapallonivelet
- yksi jousisylinteri ja korkeapainepumpunputki

Eli kaikenkaikkiaan kulut ovat olleet mielestäni enemmän kuin kohtuulliset.
Kyytiä ei kai tarvitse erikseen kehua. Tuntuu olevan yksilöstä kiinni nämä käyttökulut.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 käyttökustannukset
ViestiLähetetty: 14.10.2014 14:33 

Viestit: 79
Katsoin vielä kaikki huoltokuitit ja olihan siellä vielä etummaisen nokka-akselin ajoitusventtiilin uusiminen joka ilmeni öljyvuotoja (123 100 km)
Ja sitten tällä hetkellä parkkitutkat ei toimi, joten kai senkin voi kuluksi kirjata. En tosin tutkia ole kaipaillut enkä ole varma korjautanko seuraavassa huollossa jos maksaa maltaita.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: