Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia vaihdevivusto
ViestiLähetetty: 25.02.2015 23:10 

Viestit: 220
Karma se vaan jatkuu... :?
Eli kytkinrempassa irrotettiin vaihdevivut. Ovat pallojen kupit kuluneet, uusia tankoja ei saa marmorilta, kuin pitkää, ja sekin 70 egee... Kävisikö esim. Partnerin tangot, kun noissa olis säätö? http://www.ebay.co.uk/itm/CITROEN-BERLI ... #vi-ilComp

Lisäksi vivuston isoin pallo alkoi liikkumaan sivusuunnassa, vain 3 ja 4 pykälät menee pesään, tsägällä sain parkissa pakin runnottua, et pääsi peruuttaan. Kuvassa ympyröity kohta. Mitäs ihmettä tuolle voi tehdä...

Pösöt vielä menee, mutta tää sitikka alkaa hieman tekeen tattia ottaan. Vaihdetankojakin on jäänyt pösöistä, mutta niissäpä ei ole kuin toisessa päässä pallo. Toinen pää on tappi, missä sokka, eivätkä käy ristiin tähän.


Liitteet:
pallo.JPG
pallo.JPG [ 44.14 KiB | Katsottu 6379 kertaa ]

Xantia Break 1.8 16V Exclusive 00 (emännällä/rahtikuljetin), Xsara 2.0 16V VTS 99 (omalelu), 405 MI16 91 (ahdettu ikuisuusprojekti)
Dacia Duster 1.2Tce 4wd Prestige 18´
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia vaihdevivusto
ViestiLähetetty: 26.02.2015 01:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
Joku Peugeot-harrastaja muistaakseni väsäili näitä joskus itse irtokuulaniveliä ja kierretankoa käyttäen.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/451806/Kuulanivel-M6-kierre (koko viitteellinen)

Ei ole Xantian vaihdevivustosta mitään muistikuvaa, mutta voisin kuvitella että ainakin joku teoreettinen mahdollisuus olisi tehdä ym. osilla tangot. Tietty tuo alkuperäisenkaltainen kumivaimennus menetetään tällöin. (En tiedä tuntuuko ero missään)

edit: http://www.sportpug.com/foorumi/peugeot-moottori-ja-voimansiirto/1635-peugeot-205-cable-shift



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia vaihdevivusto
ViestiLähetetty: 26.02.2015 02:25 

Viestit: 220
No joo, itse oon just sportpugilta yksi, joka on tehnyt uniball vivut... Sellaiset on mun "kesä" autossa... 8-)

Mut nyt kyse ihan käyttiksestä, niin ei jaksais alkaan laikkaan ja hitsaileen, emäntä ja muksukin kyydissä, niin noi kiinteät nivelet tahtoo resonoida koppaaan ja keppiin, siksi koitan pysyä orkkiksissa. Annetaan olla ratakiree alusta ja kaikki muu harrastepelissä, Xantia saa olla veneilyä asfaltilla... ;)



Xantia Break 1.8 16V Exclusive 00 (emännällä/rahtikuljetin), Xsara 2.0 16V VTS 99 (omalelu), 405 MI16 91 (ahdettu ikuisuusprojekti)
Dacia Duster 1.2Tce 4wd Prestige 18´
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia vaihdevivusto
ViestiLähetetty: 26.02.2015 07:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Ostin omaani valmiin säädettävän tangon motonetista. oli halpa ja hyvä. Psa vaihteensiirtotanko nimellä löytyy.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia vaihdevivusto
ViestiLähetetty: 26.02.2015 09:17 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Eli toisinsanoen näiden nivelet on hyvä pitää voideltuina, vedenkestävällä. Myös kajuutan puolelta. Toimiikin sitten kevyemmin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia vaihdevivusto
ViestiLähetetty: 26.02.2015 12:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 235
Paikkakunta: Lempäälä
Mä olen manannut noita niveliä moneen kertaan. Taas on euron säästöllä saatu muuten toimivasta mekanismista täyttä kuraa. Suojakumeilla varustettuna noi nivelet kestäisivät auton eliniän. En voi käsittää miksi ne on jätetty täysin avoimiksi pölyiseen paikkaan. En kyllä ylipäätään tajua miksi vielä 90-luvun autossa on vaihteensiirto vivuilla, kun esimerkiksi paljon parjatussa corollassakin oli vaijerit jo 80-luvulla.
Ihme kun eivät ole saman tien laittaneer xantiaan rumpujarruja taakse.



-07 C4 Picasso
-04 Xsara Picasso "Moottorimuna"
Ex:
-02 C5 Break 2.0
-02 Xsara Picasso 2.0 HDI
-92 XM V6 Break
-96 XM 2,5 td Break
-89 XM 2.0i Berline
-00 Xantia Break Exclusive
-98 Xantia Break Business
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia vaihdevivusto
ViestiLähetetty: 26.02.2015 12:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Ne rumpujarrut säästettiin cactukseen...

Mulla ainakin levisi nuo nivelet vulkanoinneistaan. Siinä ei suojakumi olisi auttanut. Laatu on vain huono.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia vaihdevivusto
ViestiLähetetty: 26.02.2015 14:59 

Viestit: 220
Tangot ratkaistu, mut mites toi kuvassa ympyröity iso pallo, joka tulee putkenpätkän sisään?
Jonkinlainen kumipallo siellä?



Xantia Break 1.8 16V Exclusive 00 (emännällä/rahtikuljetin), Xsara 2.0 16V VTS 99 (omalelu), 405 MI16 91 (ahdettu ikuisuusprojekti)
Dacia Duster 1.2Tce 4wd Prestige 18´
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia vaihdevivusto
ViestiLähetetty: 27.02.2015 17:01 

Viestit: 220
Eli pösön vanhemmista tangoista tehty säädettävät... 8-)


Liitteet:
image.jpg
image.jpg [ 84.03 KiB | Katsottu 5887 kertaa ]

Xantia Break 1.8 16V Exclusive 00 (emännällä/rahtikuljetin), Xsara 2.0 16V VTS 99 (omalelu), 405 MI16 91 (ahdettu ikuisuusprojekti)
Dacia Duster 1.2Tce 4wd Prestige 18´
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: