Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian absien korjausta
ViestiLähetetty: 08.04.2015 09:23 

Viestit: 14
Moi!
Auto on Citroen Xantia 2.0HDI farmari vm.2000

Löytyykö oulunseudulta osaajaa abs jarrujen laittoon.
Valo palaa jatkuvasti
On tutkittu anturat omatoimisesti ja korjaamolla ja pitäisi kunnossa olla.
On tutkittu hydrauliikkayksikkö ja sekin on kunnossa.
Johtoja ja liitoksia on tutkittu korjaamolla eikä ole vikaa löytynyt....vielä ainakaa.
Mitä kannattaisi tutkia ja miten...
Katsastaa pitäisi pian....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian absien korjausta
ViestiLähetetty: 08.04.2015 09:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7787
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Jos anturit kunnossa, niin mites hammaskehät? Puhdista ne liasta ja tarkista, etteivät ole poikki. Tarkista myös anturien etäisyys kehiin, on aika tarkka.

Xantiastakin näkee varmaan Lexialla anturien arvot?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian absien korjausta
ViestiLähetetty: 08.04.2015 15:49 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Itsekin etuakseleihin jo hammaskehät vaihtanut. Jälkimmäisen ostin biltemasta, ok. Hammaskehät ovat jotain sintterirautaa, hieman hauraita. Kun nivelen ja kehän väliin syntyy ruostetta, se turvottaa kehän poikki.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian absien korjausta
ViestiLähetetty: 09.04.2015 16:14 

Viestit: 14
Etuakselilta hammaskehät puhdistettu ja tarkistettu. En ainakaan huomannut että olisi poikki kumpikaan. Etäisyys oli kummassakin suunnilleen sama enkä saanut etäisyyttä sen kummemmin muutettua.

Lexiaa ei minulla ole eikä muutakaan sopivaa testeriä joten en saa itse mitattua. Maanantaina käyn keminmaassa tutkituttamassa jos vika löytyisi.

Toki saa hyviä neuvoja antaa vielä jos jollakin on kokemuksia asiasta :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian absien korjausta
ViestiLähetetty: 09.04.2015 19:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Mersussa korjasin joskus absin antureita ja piuhoja.
Yleismittarilla testatessa lukeman pitää "elää" pyörän pyöriessä.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian absien korjausta
ViestiLähetetty: 09.04.2015 22:02 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Tarkista myös anturin "lukupää", se on magneettinen. Jos siihen keräytyy ruostetta, tjms, se saattaa heikentää lukuominaisuutta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian absien korjausta
ViestiLähetetty: 11.04.2015 20:59 

Viestit: 5
Itse työskentelen raskaankaluston parissa, enkä tiedä toimiiko samat konstit kevyessä kalustossa.

Kuorma-auton anturit mitataan kahdella tavalla. Ensin vastusmittarilla pyörä paikallaan jolloin vastus on n. 1kohm. Tällä saadaan selko anturin toimivuudesta.
Sen jälkeen pyöritetään rengasta ja mitataan millivoltteja joka nousee muistaakseni n. 800:aan. Tällä saadaan selko saako anturi kehästä signaalia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian absien korjausta
ViestiLähetetty: 12.04.2015 07:27 

Viestit: 1242
Xantia ABS fault (How I Fixed it!!)
« on: February 16, 2007, 10:43:56 AM »
Found the problem!! Moottoritilassa olevan releen johto irti;
I am posting this reply as people rarely ever post what was actually wrong when they eventually fix the car!!
I Bought a second hand Sykes Pickavant ACR 4 tester off Ebay plugged it in to the car and it came up with 9 fault codes which I erased but the light remained on.
I erased them again but then only one fault code remained (SAFETY RELAY CURCUIT FAULT)
I checked the green relay next to the engine fuse box and one of the spade terminals had pulled out.

Sitten aika siististi ABS-ohjausyksisköstä tehtävä anturien vastksen (1000 -1050 ohmia) mittaus (Frenchcarforums);
Try this:-
The ABS ECU is located between the engine bay fuse box and LHM reservoir. It's attached to the side of the ABS hydraulic block.

Easiest way to check the sensors is to measure them at the ABS ECU plug after removing it from the ECU (ignition off before removing it).

Then using a good digital meter, measure each sensor at the ECU plug as follows:

LH front: Pins 1 and 2 Vasen etupyörä
LH rear: Pins 5 and 6 Vasen takapyörä
RH rear: Pins 22 and 23 Oikeanpuoleinen etupyörä
RH front: Pins 19 and 20 Oikeanpuoleinen takapyörä

The pin numbers will be seen if you look carefully at the plug base.

Each sensor is connected into the main loom via a two pin plug about a metre away from the sensor itself. It is worth checking these connectors before writing off a sensor completely.

I measured a new sensor at 1050 Ohm resistance.
The other things to check are the reluctor rings on the hubs for dirt or breaks and that both abs fuses are intact.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian absien korjausta
ViestiLähetetty: 12.04.2015 18:22 

Viestit: 14
Nyt on anturit mitattu taas kerran....kun renkaita pyöritti niin lukema alkoi heitellä satunnaisesti joten ilmeisesti kontaktia löytyi anturin ja kehän välillä.
Liitoksiakin on tutkittu eikä löytynyt vikaa.
Huomen aamulla keminmaahan tutkituttamaan....toivottavasti löytyy vika eikä ole mahottoman kallis korjata.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian absien korjausta
ViestiLähetetty: 12.04.2015 21:27 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Ei pitäisi heitellä satunnaisesti. Anturilta tulevan pulssijonon taajuus ja jännitteen suuruus riippuu lineaarisesti pyörintänopeudesta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian absien korjausta
ViestiLähetetty: 13.04.2015 17:48 

Viestit: 14
No anturi ovat kunnossa ja kehätkin ehyet. "Satunnaisella" tarkoitin että luvut muuttuivat kun renkaita pyöritti joten yhteys toimi silloin.
Viaksi ilmeni rele joka on moottoritilassa sulakerasiassa. Minulla on kaksi relettä ja kummassakin sama vika eli juotokset löystyneet. Kun ne tinattiin kuntoon niin alkoi toimimaan. Ei antanut mitään vikakoodia viallisesta releestä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: