Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xsara Picasson valu- ja peltialatukivarren ero?
ViestiLähetetty: 30.05.2015 11:35 

Viestit: 2
Paikkakunta: Laukaa
Tarvikeliike tarjosi 2008 malliseen xsr picassoon peltisen alatukivarren irroitettavalla alapallonivelellä.

Autossa oli kuitenkin valurautainen kiinteällä alapallolla, onko nuo vaihtokelpoisia osia?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasson valu- ja peltialatukivarren ero?
ViestiLähetetty: 30.05.2015 12:56 

Viestit: 5125
Mitat ja toimivuus lienee yhteensopivia, mutta lujuudessa lienee ero: painavemmilla/isommilla koneilla (ainakin 2.0 HDI) on valettu, pikkukoneilla peltinen?

[Edit] Pienillä bensakoneilla, tietyn päivämäärän jälkeen oli peltisiä irtopallonivelellä:
http://citroen-foorumi.com/index.php/to ... #msg143568


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasson valu- ja peltialatukivarren ero?
ViestiLähetetty: 01.06.2015 12:44 

Viestit: 472
Eiköhän se ole kuitenkin alumiinivalua, valurauta on sen verran haurasta ainetta ettei siitä tukivarreksi ole.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasson valu- ja peltialatukivarren ero?
ViestiLähetetty: 01.06.2015 13:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Säxä77 kirjoitti:
Eiköhän se ole kuitenkin alumiinivalua, valurauta on sen verran haurasta ainetta ettei siitä tukivarreksi ole.

Mielestäni ainakin beksin ja C5:n tukivarret on jonkin sortin valurautaa kun niitä olen hitsaamalla kiinnittänyt telineiden jalaksi ym. :?



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasson valu- ja peltialatukivarren ero?
ViestiLähetetty: 01.06.2015 14:43 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Ei oo amuliinia teräsvalua mikäli uskoo valmistajia Expertin cast iron ja teräksisiä riippuen valmistajasta



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasson valu- ja peltialatukivarren ero?
ViestiLähetetty: 01.06.2015 22:39 

Viestit: 472
Valuterästä näyttäisi saksalaisen varaosaluettelon mukaan olevan. Se onkin ominaisuuksiltaan melkein samaa kuin tavalliset metreittäin tai neliöittäin myytävä terästuotteet.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasson valu- ja peltialatukivarren ero?
ViestiLähetetty: 02.06.2015 00:04 

Viestit: 2
Paikkakunta: Laukaa
Takarivi kirjoitti:
Tarvikeliike tarjosi 2008 malliseen xsr picassoon peltisen alatukivarren irroitettavalla alapallonivelellä.

Autossa oli kuitenkin valurautainen kiinteällä alapallolla, onko nuo vaihtokelpoisia osia?


Kiitokset vinkeistä. Osat oli vierekkäin vertailussa ja laitoin sitten alle valurautaisen (ei varmasti alumiinia) kun sellainen jäi toisellekin puolelle. Peltisen hyvä puoli olisi ollut pultattava ja vaihdettava alapallonivel. No, eipähän taivu ainakaan tuosta kohden, valurauta tuntui niin painavalle ja jämäkälle. :D

Nyt vielä kaipaisin kokemuksia vetoakselin stefasta joka lirautti desin verran öljyä kun raotin tolppaa ulospäin tukivarren kanssa painiessani. Varaudunko stefan vaihtoon vai selvisinkö vain pienellä sotkulla?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: