Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 pallonivelen vaihto
ViestiLähetetty: 04.06.2015 18:11 

Katsastuksesta hylky pallonivelestä ,korjausopas neuvoo ottamaan navan pois että saa nivelelen vaihdettuu ,on kireellä yli 200 nm
Onko noin että ei lähde paikallaan ollessa? Niin auto on 2006 C5

Poissa

Viestin otsikko: Re: C5 pallonivelen vaihto
ViestiLähetetty: 04.06.2015 19:42 

Lähtee paikallaan ollessaki, jos ei ole sitä "oikeaa" alapallo työkalua vedä rälläkällä nivelosa poikki ja hitsaa ISO mutteri josta vääntää.

Poissa

ViestiLähetetty: 04.06.2015 23:26 

Mä hitsaan aina alapalloon ison hylsyn, siihen kun saa kätevästi pitkävartisen vääntövarren kiinni ilman lipsahtamisen vaaraa tai pulttipyssyn. Sitten vaan laikalla hylsä irti ja talteen seuraavaa kertaa oottamaan.

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa

ViestiLähetetty: 05.06.2015 19:04 

Täällä on sama homma edessä. Juuri itse katselin youtube videoita, ja kyllähän sen saa irti paikoillaan, mutta tarvii erikoistyökalun. Sehän nyt ei maksanut kuin parikymppiä joten tilasin moisen.

Poissa

ViestiLähetetty: 06.06.2015 02:06 
Käyttäjän avatar

DtiJ kirjoitti:
Täällä on sama homma edessä. Juuri itse katselin youtube videoita, ja kyllähän sen saa irti paikoillaan, mutta tarvii erikoistyökalun. Sehän nyt ei maksanut kuin parikymppiä joten tilasin moisen.

AD-ym. varaosaliikkeistäkin sen saa nykyään samaan hintaan. On sen verran yleinen vekotin. Tosin, jotta se olis hyllyssä, kannattaa katsoa joku isompi tukkuna eikä pelkästään pikkukorjaamona toimiva (esim. Lahdessa Aukeankadulla).

Kun noi oli vielä jokunen vuosi sitten hankalastisaatavia, teetin niitä kymmenkunta kappaletta edelleenmyytäväksi, pari kappaletta säästin itselle (yhden lainasin ja sain risana takaisin). Tarvitsee lisäkseen a) pulttipyssyn (jos hylsy kestää sen) tai p) työkalun jolla napaa pidetään kiinni (estetään pyöriminen), voi tehdä itse esim. vanhan teräsvanteen keskiöstä hitsaamalla siihen metrisen varren tai säveltämällä muuten.

2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa

ViestiLähetetty: 06.06.2015 20:37 

ite oon kylmästi vääntäny raidetanko paikallaan ja hyvin on kestäny.

Poissa

ViestiLähetetty: 07.06.2015 12:16 
Käyttäjän avatar

Eilen vaihdoin XM:ään alapallonivelen. Tiukassa oli, mutta kun sai ensin naputeltua sen lukitusniittauksen suoraksi, niin CRC Rost Flash:iä (siis se kylmentävä suihke) n.20 s suuihkutellen lähti aukeamaan ihan tuurnalla ja normaalivasaralla naputellen.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ]