|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
tilaauto
|
Viestin otsikko: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 09.08.2015 20:10 |
Viestit: 49
|
Onko kokemuksia virtalukko vioista?, sillä vähän lähin kyselee kun tämä xsara picasso 1.6 16V on tehnyt silloin tällöin, ettei ole meinannut startata, muuten virrat on tullut(yhdestä kerrasta en ollut varma tuliko virrat  ) mutta virtalukon nollille käyttö on tähän mennessä auttanut starttaamaan, ja kerran startatessa tuntui, että ei olis virrat riittänyt, tätä tapausta ennen paloi moottorihäiriövalo ja sitten kun piti iskee testeri perään, kas häiriövalo ei palanutkaan  lataus jännitteen mittasin 13,7V arvoiseksi. Tyyppivikoja lukeneena Startti ja Virtalukko ovat listalla  . Mutta sitä vain että kuinka virtalukko viat on ilmennyt ja miten ne ovat temppuilleet
|
|
|
|
 |
|
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 09.08.2015 20:55 |
Viestit: 1591 Paikkakunta: Tampere
|
|
Jännitteen pitäs näyttää 14,2-14,5V sit latais ok. Mites akku?
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
|
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 09.08.2015 21:26 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Mulla kun on tuo kristallipallo käytössä, niin sanoisin että startti. Oikein mukava homma vaihtaa muuten. 
|
|
|
|
 |
|
tilaauto
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 10.08.2015 00:09 |
Viestit: 49
|
Niin, itsekkin mietin, että akku vois olla vaihto kunnossa, kun on ainakin puolenvoltin vajaus. Tuosta virtalukko viasta luin, että vanhemmissa malleissa huomasi sen puhaltimen ja valojen renaamisella ja jotenkin niistä suli pohjat, kun otettiin suoraan sähköt oliko se nyt sitten puhaltimelle... Mutta oliskohan näihin -06 jo korjattu tuo ja se ettei se tälläi temppuilisi tuossa startti vaiheessa?, no kaikkihan on mahdollista Niin oliko se startin vaihtaminen vmäinen homma vai easy 
|
|
|
|
 |
|
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 10.08.2015 09:35 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Tuohon malliin on startin vaihto melko työläs eli v mäinen homma. teettää aikalailla purkutyötä. Nesteet poisto putkistot/letkustoja ym suojia joutuu irrottaan, sähköpiuhoja joutuu osan irrottaan ja osan vaan muuten siirtelemään sivuun ja sitten se itse startti onkin melko kettumaisessa paikassa. Ne starttiin tulevat piuhat ei anna sitte milliäkään periksi (kuten muissakin) sitikoissa on tapana, sen kolmannen pultin saa helpoiten alakautta pois/takas. Ihminen sen kuitenkin on tehnyt (ranskalainen) joten kyllä suomi poika senkin vaihtaa. 
|
|
|
|
 |
|
tilaauto
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 10.08.2015 16:33 |
Viestit: 49
|
Joo, akku lähti vaihtoon akun jännite oli tasan 12V ja testerillä testattu huonon rajamailla olevaksi, mutta lataustesti oli ok. Tuota akkua pohdin myös sen vuoksi, että parintunnin ovien auki pidolla voidaan saada akunvalo palamaan  .. Tästä vielä pohtineena voiko autossa olla sellaista tekniikkaa, että jos akun jännite on liian alhainen niin se ei anna tehdä esim. Startti toimintaa tai ainakin kiukuttelee siitä  .... Jos temppuilut vielä jatkuu, niin siirryn takaisin starttiin tai virtalukkoon Hei onko tietoa, että onko virtalukon pohja erilainen tässä viimeisessä pikatsun versiossa(05-09), kun alkupään sarjassa?
|
|
|
|
 |
|
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 10.08.2015 16:45 |
Viestit: 1591 Paikkakunta: Tampere
|
|
Ja sit kuitenkin tarvit vielä laturin se jännite pitäs nousta yli 14V
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
|
tilaauto
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 10.08.2015 19:53 |
Viestit: 49
|
Testerillä näytti olevan 14,2V (vihreä alue  )akulta suoraan, mutta akun kuormittamalla näytti akun olen melko valmis... Sitä siinä pelkäsin jos akku on valmis se vois kyykyttää jännitettä...
|
|
|
|
 |
|
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 11.08.2015 01:01 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
|
Korvee, mahdoiMMEKO vaihtaa Picasson startin alle tunnissa? Eihän siinä tarvittu kuin koulutettu käärme? Vai pätkiikö muistini näin pahasti???
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 11.08.2015 10:23 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Cikatti kirjoitti: Korvee, mahdoiMMEKO vaihtaa Picasson startin alle tunnissa? Eihän siinä tarvittu kuin koulutettu käärme? Vai pätkiikö muistini näin pahasti??? Täytyy kyllä antaa pisteet cikatille, kun alle tunnissa vaihtaa picasson startin. täällä länsirannikolla ei pystytä samaan suoritukseen, vaikka jo useampaan picassoon on niitä vaihdettu. 
|
|
|
|
 |
|
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 11.08.2015 13:40 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
On se ihan häiriintyneen hankala homma mut ei siinä tuntia mennyt kun homma on tehtävä nosturilla ja melko sokeana. Kaksi pultia alakautta ja johdot irti. Yksi pultti ylhäältä koneen päädystä kun purkaa tilaa eteen... olikohan imuputki siinä tiellä... Pitääpä oikein tsekata, aika on muistissa jossain  Noni, vahvistettu, varmistin kaverilta homma alkoi sillä että koko starttia ei meinannut löytyä ja kun auto käynnistyi uudella startilla niin tuntia ei oltu kulutettu 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 11.08.2015 15:14 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
|
Aa, pikatsussa onkin kahta eri 1.6 konetta. Toinen lienee helppo ja toinen ei. Mikäs ero niillä pannuilla on?
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 11.08.2015 16:19 |
Viestit: 909
|
|
|
|
 |
|
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 12.08.2015 10:50 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Pasis kirjoitti: ^ 8V ja 16V. cikatti , katso aloituksesta, että kyseessä on 16 v versio. Jos siihen vaihdat startin yksin alle tunnissa, niin tarjoan sulle tuusulan teboililla päivällisen, sopiiko ? hyrylän teboiliksi sitä myös kutsutaan siinä s markettia vastapäätä. Tiedät kyllä paikan. Remonttireiskakin siinä pruukaa poiketa syömässä (kaimasi) Aika aloitetaan kun kuuma auto ajetaan talliin. Jos taas käy niin, että et selviydy ajasta, oletan että tarjoat kespalla minulle maittavan lounaan "kespa" cikatti tietää mestan.
|
|
|
|
 |
|
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 12.08.2015 13:56 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
|
Joo se tosiaan oli varmaan 8 venttiilikone kun niin liukkaasti meni. 16 venttiilikone lienee hurjasti ahtaampi?
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 12.08.2015 21:45 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Ei taida ilmaista lounasta tulla tässä (kään) tapauksessa 
|
|
|
|
 |
|
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 13.08.2015 12:14 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Kyllä mä tulen Bulimialaan tarjoomaan lounaan kun kerrot miksi se toinen on hidas vaihtaa  Mut kertokaa mikä ero noiden koneiden startin asennuksessa on jos 8 v on nopea vaihtaa niin miksi 16 v on hidas vaihtaa. Btw se alle tunnin työ oli kaiken lisäksi kuumalla koneella.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 13.08.2015 16:20 |
Viestit: 5134
|
|
Sitten voisi eron ymmärtää, jos pitäisi yläkautta irroittaa ja vaikka imusarjaa yms. tarvitsee ottaa pois tieltä (kuten joissain) , mutta eikös tuo taida tulla alakautta ulos ja molemmissa koneissa sama startti ja lohko, ellei jotain muuta ole edessä? Ei toisaalta tuntiinkaan paljon mahdu tuumailua ja kaffen juontia, itsellä niihin ja työkalujen etsintäänkin tuo tunti uppoaa joskus kepeästi. No enpä vaihtais varmaan kuplan konettakaan alle puoleen minuuttiin, vai mikäs se maailmanennätys aikoinaan oli, harjoittelemalla ja sopivilla työkaluilla voi saada paljon aikaa alas. (Ja joskus taas yhden pienen pultinkin irroittaminen vaatii useita tunteja työtä ja täytyy kaupasta kenties hakea vielä uusi pultti)
|
|
|
|
 |
|
tilaauto
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 13.08.2015 16:53 |
Viestit: 49
|
Alkuperäiseen ongelmaan vielä et no proplemas, toimii  siis akun vaihdon jälkeen( 62Ah Biltema)ainakaan tähän mennessä ei ole tökkinyt, kaikki starttaukset onnistunut kirkkaasti 
|
|
|
|
 |
|
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 16.08.2015 15:23 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
No ymmärtänen että ei mene tuntiin ilman nosturia koska itse tein käytännössä kokonaan alta päin käsin koko homman nosturilla ja vain yksi pultti avataan yläpuolelta. Avainkysymys alle tuntiin teossa on tietenkin nosturi. Homma on alla maaten tehtynä aika kaamea Elikkäs siinä mielessä me molemmat olemme oikeassa. "Täytyy kyllä antaa pisteet cikatille, kun alle tunnissa vaihtaa picasson startin. täällä länsirannikolla ei pystytä samaan suoritukseen, vaikka jo useampaan picassoon on niitä vaihdettu." Ja kato Idefix, onneksi olen länsiranikolta kotoisin. Sieltä tulee onneksi tosi outoa sakkia 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
tilaauto
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 16.08.2015 23:09 |
Viestit: 49
|
Perhana muuten on toiminut hyvin vaan tänään teki sen kerran virrat tuli muttei startannut  starttasi kun käytti nollissa, no kai se menee startin vaihdoksi jossain vaiheessa, kun suuret epäilyt olisi kuitenkin starttiin 
|
|
|
|
 |
|
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 16.08.2015 23:59 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Paljon sillä on ajettu? Startti tais käyttäytyä tuossa kaverinkin autossa juuri mainitsemallasi tavalla ja startin vaihto lopetti starttirönsyilyn. Vaihtostartti oli muuten fiksattu Ukrainassa ja oli pirusti sirompi kuin orkkis 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
tilaauto
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 17.08.2015 08:13 |
Viestit: 49
|
Juu pikatsun mittarissa on n.160tkm. Näytti olevan motonetissa myynnissä korjattuja startteja ihan kohtuu hintaan  ... Se vähän siinä startissa on ihmetyttäny kun se ei edes naksahda kun yrittäny startata... Aikaisemmissa autoissa ku startti on menny , niin on tullu toi naksutus ääni  sillä sitä virtalukkoa mietin, mutta kai se startti kokonaisuus alkaa olee valmis
|
|
|
|
 |
|
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 17.08.2015 08:28 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Tuollanen 150 tkm on ihan normi kestoikä tu5jp4 moottorin startille. Ja niistä hajoaa tai likaantuu tmv. solenoidi mikä alkaa jumittaa ja ottaa liikaa virtaa. C4:n solenoidilla on pienehkö sulake, niin se alkaa ensin polttaa sitä. Vähän aikaa sillä pärjää kun suurentaa sulaketta mutta aika pian lopettaa toiminnan. Korjatuissa taasen on ollut ongelmia, toiminta loppuu jo parissa vuodessa sopivasti takuun jälkeen  Eikä tuon vaihto ainakaan C4:n mikään normaalista poikeava ole, alakautta nosturilla kuten cikattikin totesi. Muuten on vaikeata.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
|
tilaauto
|
Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko? Lähetetty: 17.08.2015 09:33 |
Viestit: 49
|
|
NYT tuli taas uusi mahdollinen häiriön tekijä ilmi, kävin juuri katsastamassa auton ja katsastuksessa huomattiin että vikakoodi historiassa on ollut kampiakselin tunnistin, no moottorihäiriövalo ei pala (pariviikkoa sitten paloi hetken enkä saanut koodista kiinni) ja auto käy, mutta voisiko tämä olla näitä startin temppuiluja? Siis ei anna lupaa startata?? Ja mahdollisesti vika aika käy silloin tällöin..
|
|
|
|
 |
|
|