|
Kirjoittaja |
Viesti |
roba
|
Viestin otsikko: Tarvis C6:sta kokemuksia Lähetetty: 05.08.2015 14:51 |
Viestit: 14
|
Salut!
Kovasti ja vakavasti on harkittu C6:n hankintaa. Minkälaisia kokemuksia, mitä pitää huomioida siis esim mahdolliset viat tai herkimmin vikaantuvat tekniikat. Ja ylipäätään, mitä tulee huomioida ennen kaupan tekoa?
Kiitänen suuresta tietäksestänne. roba ___
nyt ajossa/seisonnassa 2cv6 charleston. xantian farkku löysi uuden kodin.
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: Tarvis C6:sta kokemuksia Lähetetty: 05.08.2015 15:30 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
Salut, kyllä kannattaa hankkia! Itsellä on kolme talvea/65000km kokemusta 2,7Hdi:n kanssa. Ostotilanteessa kannattaa luetuttaa vikakoodit merkkiliikkeessä. EGR-viat on ainakin 2,7:n ongelma. Normaalia kulutusosaa menee samaa tahtia kuin muissakin malleissa, lisänä etujoustintolpat jotka kestää sen 100th/vaihto, vaihtohinta parille on 1000-2000e välillä paikasta riippuen. Paljon puhutaan etupään kiertolaakereista ym, mutta itselläni ne ei ole menneet kertaakaan, vm 2007 malliin on tosin tehty päivitys joka parantaa tilannetta. Eikä ne ole kalliita uusia jos sitten meniskin. Kuskin puolen etupyöräkotelossa kulkee vesiputki joka syöpyy poikki, se menee joka autosta. Kannattaa tsekata, vedet tulee komeasti ulos ja koska ylilämmön varoitusvalo puuttuu, sattaa aiheuttaa isommat ongelmat. Toinen mistä vedet karkaa on muovinen termarikotelo joka kannattaa vaihdattaa varulta viimeistään 120tkm kohdalla. Aisinin automaatin öljynvaihdot pitää olla tehtynä ajallaan, ehkä n. 40tkm välein, laatikko ei saa ajossa nykiä. Navi/näyttö on mielestäni auton heikkoja puolia, on ollut vanhentunut jo syntyessään. Itsellä lisäksi RT4 pätkii silloin tällöin luultavasti liitosvian takia. Kaiken kaikkiaan hinta-laatu-ajokokemus on kuitenkin ylivoimainen "nykyautoista" tällä hetkellä C6:lla. 2009 tuli facelift joka paransi tilannetta koneen osalta, 3-litrainen on tehokkaampi ja kuluttaa vähemmän.
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Tarvis C6:sta kokemuksia Lähetetty: 05.08.2015 18:34 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Erityishassu tyyppivika lienee myös mittariston käyttösavun katoaminen.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Kaarle
|
Viestin otsikko: Re: Tarvis C6:sta kokemuksia Lähetetty: 20.11.2015 20:12 |
Viestit: 79
|
Tervehdys Mitenkä se mittariston pimeneminen korjattiin? Oliko korjattavissa vai veikö savu mennessään? Uutta vai käytettyä tilalle ja mistä ja mihin hintaan? Omassa vilahtaa startatessa hieman pimetäkseen sitten täysin lisäksi espin pois kytkeminen, afil ja parkkitutkien toimiminen (on/off) ei toimi. Ovat satunnaisesti päällä tai sitten pois ja kytkin mykkä.
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Tarvis C6:sta kokemuksia Lähetetty: 20.11.2015 20:25 |
|
Tuosta nykyisin vaimoni käytössä olevasta kutosesta mittariston savut tulivat pihalle n.120000km kohdalla. Siinä on sama tekniikka, kuin vanhojen video-laitteiden näytössä, 40V jännite ja jotain muuta mukavaa, minulle kerrottiin. Korjaus ei onnistunut. Merkkiliikkeen kautta olisi maksanut 1800?, mutta Profiteile tai jotain sinnepäin toimitti mittariston reilun seitsemän sadan hintaan.
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: Tarvis C6:sta kokemuksia Lähetetty: 20.11.2015 22:00 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
Kaarle
|
Viestin otsikko: Re: Tarvis C6:sta kokemuksia Lähetetty: 20.11.2015 22:49 |
Viestit: 79
|
Kiitos vinkeistä. Lähden tosiaan ensiviikolla Tallinnaan jossa ovat luvanneet laittaa asian kuntoon paikallisessa " erikoisliikkeessä" kun tehdas kuulemma ilmoittaa ettei osaa 6105 N7 tehtaan mukaan ole enää valmistuksessa tai varastossa. Kotimaisesta vehosta selvittelin että osa korvattu osalla 6105 n4, joka täytyy sopeuttaa autoon ( hinta töineen luokka 2000e). Saapa nähdä miten maahantuoja Virossa korjaa ensiviikolla asiat. Positiivisella mielellä lähden matkaan. Vaihtoehtoja on siis useita, pääasiahan on että mittari saadaan eloon. Onkohan korjattu parempi kuin uusi vai päinvastoin? Tapaaminen on loistava ajatus!
|
|
|
|
 |
Harba
|
Viestin otsikko: Re: Tarvis C6:sta kokemuksia Lähetetty: 21.11.2015 18:48 |
Viestit: 95 Paikkakunta: Kuopio
|
Täältä näyttäisi löytyvän mittaristo 920€. N4 loppuinen saman hintainen.
C4 V8 - Vikakoodien luku -
|
|
|
|
 |
Kaarle
|
Viestin otsikko: Re: Tarvis C6:sta kokemuksia Lähetetty: 30.11.2015 00:27 |
Viestit: 79
|
Niinhän siinä kävi, että c6 jäi Tallinnaan odottelemaan uusia mittariston osia tai mittaristoa ja epäilivät että afil, parkkitutka ja esp kytkin ongelmat olvat yhteydessä mittariston pimenemisen. Takuuseen tullut nyt öljyvuotojen vuoksi molemmat vvt magneettiventiilit, kampiakselintiiviste, jakohihna ja apulaitehihna. Etujarrulevyt olivat alle 28mm joten vaihtoivat nekin uusiin takuuna ja vielä moottorinylätukikin vaihdettiin uuteen virheettömään samoin kuin korin rintapellin moottoripuoleinen äänieristysverhous. Eli kyllä Tallinnan Veho tuntuu vastaavan antamaansa 3kk takuuseen. Sain vielä korvauksetta kotimatkalle käyttööni uudehkon neliveto automaatti CRV:n kunnes ilmoittavat saaneensa mittariston ja muut ongelmat asiallisesti korjattua. Niin paljon on töitä tehty ja osia vaihdettu, että toivon vilpittömästi öljyvuotojen olevan nyt historiaa. Onneksi autossa oli takuu!
|
|
|
|
 |
Kaarle
|
Viestin otsikko: Re: Tarvis C6:sta kokemuksia Lähetetty: 02.05.2016 09:16 |
Viestit: 79
|
Kerrotaampa vielä miten tämän mittariston kanssa lopulta kävi. Reilun kuukauden ajelin myyjän sijaisautolla kuutosen odotellessa Tallinnassa joitain mittariin asennettavia komponentteja Kiinasta. Sitten tuli ilmoitus että auto pn noudettavissa ja mittaristo toimi loistavasti - kaksi päivää. Pimeästä mittaristosta taas ilmoitus vehoon Tallinnan, jotka nyt lupasivat hankkia tehtaalta uuden mittariston. Ja vielä yksi päiväreissu Tallinnaan ja uuden mittarin asennus. Samalla tarkistettiin että öljyvuodot olivat historiaa. Takuuna siis vaihdettiin molemmat solenoidiventtiilit, tehtiin jakoremmin ja apulaitehihnan vaihto. Myös kampiakselin Stefa vaihdettiin samoinkuin alimittaiset etujarrulevyt ja palat. Vaihtoon menivät myös yksi moottorin kannake ja rintapellin äänieristehuopa. Mielestäni myyjä Tallinnan veho toimi asiassa vastuullisesti, joskin reissuja Tallinnaan kertyi useita. Toisaalta hieno kaupunkihan tallinna on! 
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Tarvis C6:sta kokemuksia Lähetetty: 02.05.2016 16:27 |
Viestit: 2666
|
Kaarle kirjoitti: Kerrotaampa vielä miten tämän mittariston kanssa lopulta kävi. Reilun kuukauden ajelin myyjän sijaisautolla kuutosen odotellessa Tallinnassa joitain mittariin asennettavia komponentteja Kiinasta. Sitten tuli ilmoitus että auto pn noudettavissa ja mittaristo toimi loistavasti - kaksi päivää. Pimeästä mittaristosta taas ilmoitus vehoon Tallinnan, jotka nyt lupasivat hankkia tehtaalta uuden mittariston. Ja vielä yksi päiväreissu Tallinnaan ja uuden mittarin asennus. Samalla tarkistettiin että öljyvuodot olivat historiaa. Takuuna siis vaihdettiin molemmat solenoidiventtiilit, tehtiin jakoremmin ja apulaitehihnan vaihto. Myös kampiakselin Stefa vaihdettiin samoinkuin alimittaiset etujarrulevyt ja palat. Vaihtoon menivät myös yksi moottorin kannake ja rintapellin äänieristehuopa. Mielestäni myyjä Tallinnan veho toimi asiassa vastuullisesti, joskin reissuja Tallinnaan kertyi useita. Toisaalta hieno kaupunkihan tallinna on!  Erinomaisesti vaadittu ja neuvoteltu sinulta että Laagri Veho suostui takuuseen nuo kaikki tekemään ilman omakustannusta. Tuossahan on äkkiä laskien noin neljällä tonnilla töitä Viron hintatason mukaan, Suomessa nuo kaikki korjaukset ja vaihdot olisivat maksaneet varmaankin pari tonnia enemmän. Nuo kaikki vaihdetut osat ovat 100.000 km ajettuun C6:seen ihan tavanomaista kauraa (pl. tulipellin äänieristysmatto), ensi vuonna uusi vastaava satsi. Tuosta autostahan keskusteltiin puhelimessakin, itse tosiaan sitä ujostelin myös sen takia että oli joka puolelta kolaroitu ja Virossa uudelleen maalattu. Onko noiden kolarikorjausten osalta ilmennyt mitään huomautettavaa?
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Kaarle
|
Viestin otsikko: Re: Tarvis C6:sta kokemuksia Lähetetty: 02.05.2016 18:09 |
Viestit: 79
|
Sain autosta tarkan printin kaikista osista, jotka autoon oli vaihdettu koko sen historian aikana. Olematta ammattilainen, vaikutti silta että auto olisi saanut pari pienehköä peltikolaria seitsemänvuotiaan historiansa aikana. Uutta peltiä (lokasuoja, ovi, konepelti ja takaluukku) ja muovipuskureita oli siis jonkun verran vaihdeltua ja maalipinta mielestäni ulkoisesti maalausten johdosta parempi kuin ikäisensä yleensä. Ruosteongelmia ei ainakaan vielä ole ilmennyt, mutta niinkuin mainitsit, onhan tehdasmaalaus aina tehdasmaalaus. Muuten oli vaihdettu normaalia käyttöosaa kaikki pyöränlaakerit, kääntölaakereitä, molemmat jousitolpat juuri ennen kauppaa ym. Pienoinen värinä 85 km/h vauhdissa poistui tasapainottamalla pyörät Suomessa. Tasapainotus laagrin vehossa ei värinää poistanut. Hankin nyt 18 tuumaiset roccastrada vanteet kesäkumeilla autoon ja värinä palasi. Täytyy käydä taas tasapainottamassa. 17 tuumaisilla rivazzoilla auto on kyllä mukavampi ajella suomen huonoilla teillä. Ja vielä siihen vaaleaan nahkasisustukseen. Mielestäni se ei ole kuin viikon vanha kermakakku. Ongelma on vaaleassa sisustuksessa mielestäni lähes poikkeuksetta karmivan likaisiksi tulleet vaikeasti puhdistettavaa turvavyöt ja niiden yläkiinnityksen puutteellinen suunnittelu joka aiheuttaa verhoilun rikkoontumisen ja tahraantumisen. Vaaleat nahkapenkit sinänsä mielestäni ovat c6:ssa yllättävän laadukkaat ja siistit vielä vuosien käytön jälkeen toisin kuin esim volvoissa. Summa summarum ei vielä ainakaan mitään oireilua huonosti suoritetuista peltitöistä ellei sitten ehkä hieman toista c6:sta sivistymättämämmin sulkeutuvat ovet. Säätöasia ehkä!? Minulla molemmat c6 käyttöautoja ja toistaiseksi vain hyviä kokemuksia, tosin mittarilukemien ollessa välissä 20-140tkm. Toivottavasti katastrofit eivät odota kulman takana.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Tarvis C6:sta kokemuksia Lähetetty: 04.05.2016 03:38 |
Viestit: 2666
|
Kaarle kirjoitti: Sain autosta tarkan printin kaikista osista, jotka autoon oli vaihdettu koko sen historian aikana. Olematta ammattilainen, vaikutti silta että auto olisi saanut pari pienehköä peltikolaria seitsemänvuotiaan historiansa aikana. Uutta peltiä (lokasuoja, ovi, konepelti ja takaluukku) ja muovipuskureita oli siis jonkun verran vaihdeltua ja maalipinta mielestäni ulkoisesti maalausten johdosta parempi kuin ikäisensä yleensä. Ruosteongelmia ei ainakaan vielä ole ilmennyt, mutta niinkuin mainitsit, onhan tehdasmaalaus aina tehdasmaalaus. Muuten oli vaihdettu normaalia käyttöosaa kaikki pyöränlaakerit, kääntölaakereitä, molemmat jousitolpat juuri ennen kauppaa ym. Pienoinen värinä 85 km/h vauhdissa poistui tasapainottamalla pyörät Suomessa. Tasapainotus laagrin vehossa ei värinää poistanut. Hankin nyt 18 tuumaiset roccastrada vanteet kesäkumeilla autoon ja värinä palasi. Täytyy käydä taas tasapainottamassa. 17 tuumaisilla rivazzoilla auto on kyllä mukavampi ajella suomen huonoilla teillä. Ja vielä siihen vaaleaan nahkasisustukseen. Mielestäni se ei ole kuin viikon vanha kermakakku. Ongelma on vaaleassa sisustuksessa mielestäni lähes poikkeuksetta karmivan likaisiksi tulleet vaikeasti puhdistettavaa turvavyöt ja niiden yläkiinnityksen puutteellinen suunnittelu joka aiheuttaa verhoilun rikkoontumisen ja tahraantumisen. Vaaleat nahkapenkit sinänsä mielestäni ovat c6:ssa yllättävän laadukkaat ja siistit vielä vuosien käytön jälkeen toisin kuin esim volvoissa. Summa summarum ei vielä ainakaan mitään oireilua huonosti suoritetuista peltitöistä ellei sitten ehkä hieman toista c6:sta sivistymättämämmin sulkeutuvat ovet. Säätöasia ehkä!? Minulla molemmat c6 käyttöautoja ja toistaiseksi vain hyviä kokemuksia, tosin mittarilukemien ollessa välissä 20-140tkm. Toivottavasti katastrofit eivät odota kulman takana. Toki kauneus on katsojan silmissä ja maalipintahan siinä yksilössä oli tosiaan baltian autoksi tosi hieno. Tässä yksilössä minusta hyvin näkyy se kermakakkuefekti, joka yleensä ei kuvissa erotu. Huomatkaa erikoisesti ratin/kojelaudan/ilmastointisuuttimien/penkkien "mielenkiintoinen" väriero. http://en.auto.plius.lt/ads/citroen-c6- ... 46731.html
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
|
|