|
Kirjoittaja |
Viesti |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 15.03.2013 23:32 |
Viestit: 1878
|
Kami kirjoitti: Onko muuten nuo Xsarat, C5t ja muut uudet Ceet yhtä onnettomia lämmittämään jalkatilaa, kuin Xantiat järjestäin on? AUTO-asennossa kyllä. Pari astetta lisää mittariin + suuntaus alas + puhaltimeen gramma lisää kierrosnopeutta niin varpitkin tarkenee. Surullista mutta totta, Citroën jatkaa valitsemallaan tiellä tehdä tehokkaita lämmityslaitteita mutta ei jaksa nähdä vaivaa lämmönjaon suunnitteluun. Viittasin tuossa aiemmin edelliseen käyttikseen, joka oli Saab ja tunnetusti ihan pätevä kampe talvella. En usko sen olleen sen lämpimämpi sinänsä mutta lämmönjako niissä perkuleissa vaan toimii. Siihen on ihan turhaan asennettu niitä namiskoita konsoliin, kun ei niihin oikesti tarvi koskea. Ysifemma huurusti laseja viime talvena AUTOlla mutta, jos raitis-ilmasuodatin on mallia "tervattu tiepölyllä" niin eipä ihme. Vaihtamalla parani, huurteenpoisto.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 16.03.2013 08:30 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Minä taas väittäisin, että kakkoskoppainen vitonen lämpiää jalkatilasta huomattavasti paremmin kuin Xantia. Ainakaan itselläni ei ole ollut tarvetta puuttua muhkun säätöihin mitenkään, vaan pidän sen automaatilla käytännössä koko ajan. No okei, pidemmillä matkoilla tulee suuntausta käännettyä pois jalkatilasta, kun alkaa jossain vaiheessa tulla lämmin.
Mutta, tokihan tämäkin voi olla (ja varmaan onkin) henkilökohtainen kysymys, mikä on kellekin lämmintä ja tarpeeksi.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 03.06.2013 16:05 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Eipä taida pakkanen panna kun pakastmessa... 
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 02.10.2013 08:18 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Heerätyys...Nurkat jo paukkuu  35 sivua asiaa Suamen talvesta jo entuudestaan, kirjataan nyt pari lisää. Kattellaan tossa taas maaliskuussa, kun Lemonin kelit alkaa 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 02.10.2013 08:32 |
Viestit: 3655
|
Oliks ihan pakko?  Jo tuo ällöttävä otsikko inhottaa ja ärsyttää ihan suunnattomasti! 
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 02.10.2013 08:36 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Täällä oli aamulla auton mittarissa +5 astetta, toki käytin Webastoa ensin. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 02.10.2013 08:41 |
Viestit: 2000 Paikkakunta: JKL
|
-2,7 C. Kohta Himoksen lumitykit pauhaa 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 02.10.2013 08:46 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Aivan mahtavaa! Kohta saa kaivaa talviharrasteauton pihanperältä.
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 02.10.2013 10:37 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
Juu, eilen laitoin "välikelinrenkaat" ei wanhat nastarenkaat alle, niin tänä-aamuna olikin ekaa kertaa töihinlähtiessä pakkasta, ja kuuraa maassa  nasta-ulkonemaakin on riittävästi syksyn keleille, näkyi pilkistävän parimilliä ulos kumin pinnasta. kyllä renagasäänet hiljeni, kun sai kesärenkaat pois alta...
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 02.10.2013 11:12 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Lemon kirjoitti: Oliks ihan pakko?  Jo tuo ällöttävä otsikko inhottaa ja ärsyttää ihan suunnattomasti!  Tää aihepiiri on ihan asennekysymys. Ja täysin riippuvainen siitä, että ojentaako sormensa hiiren klikkaukselle tämän topicin kohdalta.  Viestihistoriaa lukien, tämä topic aukesi 6 päivää myöhemmin kuin vuosi sitten. Onks talvi ny myöhässä? 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 02.10.2013 12:11 |
Viestit: 1496
|
Akaile, jos et olisi avannut tätä ketjua uudelleen minä olisin sen tehnyt.  Pakkasilla tulee nykyään aina tämän ketjun otsikko mieleen. Pakkanen pani tänään eteläisessä Kuopiossa -2:n verran. Ensimmäistä kertaa tänä syksynä töpselöin aamulla Picasson. Ei vielä sentään näytä tälle (talvikuvat laitoin pakkasvihaajia rienaamaan  ): Puijon torni by Lauri_K, on Flickr Moottoritie Savilahdessa by Lauri_K, on Flickr Ps. Ei tämä viestiketju näy enää kuin 6kk. 
|
|
|
|
 |
Jehudi
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 14.10.2013 11:12 |
Viestit: 317
|
Aamusella töihin lähtiessä oli maa valkoisena. Pakkasta parhaimmillaan auton mittarin mukaan -5 aamuseitsemän jälkeen töihin ajellessa. Omalla pihalla ei niin paljoa ollut.
"Normaalia, mutta ei tämän ikäiselle..." Onko millään enää mitään väliä?
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 17.10.2013 11:43 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Pakkanen pani Espoossa Xantiaa kuntoon, sillä kesäkuusta asti kettuillut lämppärin puhallin koki aamulla ihmeparantumisen!  En ole ikinä kuullut, että pakkanen korjaa viallisia elektroniikkakomponentteja, normaalisti se on toisinpäin.  Ja siis suomeksi sanottuna tämä tarkoittaa sitä, että täysillä huutanut puhallin toimikin normaalisti tänä aamuna. Voihan se olla, että olen ollut niin kilttinä tämän vuoden, että joulupukin tontut eivät pelkästään tarkkaile ikkunan takana vaan tekevät pikku palveluksia öiseen aikaan  Onhan ne uudet kivet siellä hanskalokerossa odottaneet asentajaansa...
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 17.10.2013 11:45 |
Viestit: 3655
|
Haa no ainakin täällä sataa VETTÄ! 
|
|
|
|
 |
BXboy89
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 17.10.2013 12:06 |
Viestit: 519
|
Koko ajan tulee lunta. 
Dee Schneider ja Tepsu
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 17.10.2013 13:21 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Akaile kirjoitti: Pakkanen pani Espoossa Xantiaa kuntoon, sillä kesäkuusta asti kettuillut lämppärin puhallin koki aamulla ihmeparantumisen!  En ole ikinä kuullut, että pakkanen korjaa viallisia elektroniikkakomponentteja, normaalisti se on toisinpäin.  Kyllä nimenomaan noin päin on ollut, että toimivuus elektroniikassa kasvaa lämpötilan vähentyessä. BXboy89 kirjoitti: Koko ajan tulee lunta.  Taisi tauota hetkeksi täällä tai ehkä täällä ei vielä satanutkaan. Kuitenkin äsken Imatralta lähtiessä satoi, matkalla vaihtelevasti ja nyt täällä Lappeenrannassa ei ollenkaan.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Jehudi
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 20.01.2014 17:20 |
Viestit: 317
|
Tulihan ne pakkaset tänne Suomeenkin. Ei vielä mitään läpipääsemättömiä kelejä kuitenkaa ole ollut, mukavasti on pakkasta ollut -15 asteen kahta puolta. Eilen selvisin hengissä jäällä hevosten ajosta, jää kesti enkä jäätynyt elävältä. Pakkasta oli -20 kun ajaminen aloitettiin, päivällä toisten hevosten kanssa liikenteessä ollessa oli enää vain -17. Huvinsa kullakin... 
"Normaalia, mutta ei tämän ikäiselle..." Onko millään enää mitään väliä?
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 23.11.2015 23:39 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Ai että, tämä monien vihaama topic on hyvä nostaa ylös vähintään kerran talvessa  <3 Vajaassa 6 tunnissa tipahti nollasta lähes kahdeksaan pakkasasteeseen Epsoon perukoilla  Nysse talvi alko?
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Peksi
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 24.11.2015 00:13 |
Viestit: 236
|
Akaile kirjoitti: ...Vajaassa 6 tunnissa tipahti nollasta lähes kahdeksaan pakkasasteeseen Epsoon perukoilla  Nysse talvi alko? No aika pohjoisessa Espoossa asut jos tuo "lähes kahdeksan" pitää paikkansa, sillä iltalehden lämpökartan mukaan yli kahdeksan astetta pakkasta on heti Kajaanin yläpuolella? Toki pakkasta on täällä Helsingissäkin pari astetta. Kävin Klaukkalan (Nurmijärvi) R-kioskilla kahvilla kesärenkain XM:llä. Ihan vain jäähdyttelyreissu, liikennekäytöstä poisto päälle.
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 24.11.2015 00:42 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
-7 juuri nyt espoossa kehä3 kupeessa. Aamulla oli -4 ja viikonlopun ulkona seissyt c6 ovistaan niin jumissa ettei sisälle muuta kuin väkivalloin... Aina se talvi vaan yllättää 
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 24.11.2015 01:06 |
Viestit: 5125
|
Peksi kirjoitti: Akaile kirjoitti: ...Vajaassa 6 tunnissa tipahti nollasta lähes kahdeksaan pakkasasteeseen Epsoon perukoilla  Nysse talvi alko? No aika pohjoisessa Espoossa asut jos tuo "lähes kahdeksan" pitää paikkansa, sillä iltalehden lämpökartan mukaan yli kahdeksan astetta pakkasta on heti Kajaanin yläpuolella? Toki pakkasta on täällä Helsingissäkin pari astetta. Kävin Klaukkalan (Nurmijärvi) R-kioskilla kahvilla kesärenkain XM:llä. Ihan vain jäähdyttelyreissu, liikennekäytöstä poisto päälle. Tai lännessä, kello 23:00 oli jossain Lohjajärven yläpuolella -8,5 astetta, Espoon alueella ei ole anturirypästä, eli tarkimman luvun saanee omasta mittarista, kun lämpörila vaihtuu meren rannan plussasta tuollaisiin lukemiin muutamassa kymmenessä kilometrissä ja nopeasti heiluukin nuo luvut, eikä vaihtelussa ole pelkästään vaikka meren lämmöstä kyse. Tuolta näkee tarkempia lukuja kuin iltapäivälehdistä ja voi hähän katsoa historiatietojakin: http://testbed.fmi.fi/
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 24.11.2015 02:05 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Peksi kirjoitti: Akaile kirjoitti: ...Vajaassa 6 tunnissa tipahti nollasta lähes kahdeksaan pakkasasteeseen Epsoon perukoilla  Nysse talvi alko? No aika pohjoisessa Espoossa asut jos tuo "lähes kahdeksan" pitää paikkansa, sillä iltalehden lämpökartan mukaan yli kahdeksan astetta pakkasta on heti Kajaanin yläpuolella? Toki pakkasta on täällä Helsingissäkin pari astetta. Kävin Klaukkalan (Nurmijärvi) R-kioskilla kahvilla kesärenkain XM:llä. Ihan vain jäähdyttelyreissu, liikennekäytöstä poisto päälle. Epäilitkö, etten osaa lukea mittaria, tai en tiedä missä asun, vai tarvitsitko tarkempaa osoitetta kotikäyntiä varten?  -8.8 näyttää tällä kellonlyömällä ja ihan on kahdesta eri digimittarista tarkastettu 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 24.11.2015 02:08 |
Viestit: 2699
|
olli__o kirjoitti: ...jossain Lohjajärven yläpuolella -8,5 astetta, Espoon alueella ei ole anturirypästä, eli tarkimman luvun saanee omasta mittarista... Kyllä ulkolämpötilan ilmoittamisessa asteen tarkkuus riittää mainiosti myös Espoon alueella. Kymmenyksien ilmoittaminen siinä yhteydessä on lähinnä koomista. Ko. tapa on nykymittarien näytön seurausta. Tarkkuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Ja jos vaikka sellainen tarkkuusmittari olisikin, niin se on vain sen mittarin anturin lähiympäristön lukema. Toisen vastaavan, muutaman metrin eri kohdassa olevan mittarin samanaikainen lukema, vain sattuman oikusta sama.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 24.11.2015 03:20 |
Viestit: 5125
|
pitää paikkaansa ettei mittarit näytä samaa eri paikoissa vaikka tarkkuus piisaisikin, sopivalla ilmalla huomaa ihan iholla kun ajaa "laaksoon" että ilma viilenee tai pidempään asuneet alkuasukkaat tietävät hallanaroilla alueilla suojata kasveja vaikka luvataan plussaa. Mutta kyllä nuo ainakin ilmatieteenlaitoksen käyttämät mittarit on yleensä kohtuu tarkkoja ja lienevät niitä kalibroivan säännöllisesti. Sen sijaan minun tarkkuus ei ollut kovin hyvä "Lohjanjärven yläpuolelle" katsottu mittari olikin Kiikalan lentokentän mittari. Kertoo sen olevan tyypiltään Synop AWS, mutta se ei taida mitään sen tarkkuudesta ilmaista.
Minusta tuo ilmatieteenlaitoksen Helsinki testbed on hyvä ja hauska ja saisi kattaa koko Suomen. Ei ehkä se lämpötilojen pilkuntarkkuus niin tunnu käyttäjän iholla, mutta sadekuurojen seurantakin on joskua näppärä: voi katsoa aika tarkkaan tuleeko saderintama juuri kun on kattanut ruuan ulos, vai näyttääkö siltä että ehtii syömään ennen kuin sataa tai koska täytyy noutaa pyykit sisään. Eli minulle mieluummin tarkkaa tietoa jos sitä on tarjolla, kuin että sitä liikaa pyöristelee ja keskiarvoistaa koko päivän ajalle tai maakunnan tms. alueelle. Muutamaa tuntia/minuuttia pidemmissä ennustuksissa luotan silti enemmän ammattilaisen ennustuksiin ja konetehoon kuin että itse tekisin päätelmiä, noin pienelta alalta ei tiedä vaikka huomista säätä ollenkaan.
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE... Lähetetty: 24.11.2015 08:03 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
No täällä tuli samat pakkaset jo nyt, kun oli viime talvena kaikkein kireimmät.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
|