Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: D-super käsijarru
ViestiLähetetty: 18.12.2015 02:13 

Viestit: 138
Vuosina -82-85 omistin kaksi D-superia vm72 molemmat. Nyt muisti vaivaa kun katselin d-superin myynti-ilmoitusta nettiautosta ja siinä
käsijarru on jalalla toimiva,mutta mulla muistaakseni oli kädellä toimiva. Nyt en muista yhtään missä käsijarrunkahva d-superissa oli.
Sen hämärästi muistan että, paremmissa d-malleissa oli jalalla toimiva seisontajarru.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D-super käsijarru
ViestiLähetetty: 18.12.2015 06:07 

Viestit: 104
Muuttui muistaaseni vuosimallista 1970-71 kun omassa 69 mallissa on vielä kädellä vedettävä malli,olisiko muuttunut samaan aikaan kun mittaristokin.Käsijarrukahva oli vasemmassa reunassa konepellin aukaisuvivun alla.Korjatkaa jos meni väärin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D-super käsijarru
ViestiLähetetty: 18.12.2015 17:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Minun edellisessä DSuperissa oli kahva ja se oli 71. Myöhemmin tuona vuonna se muutui polkimeksi, DS mallissa samaan aikaan.
DS:ssä oli erona se varsinainen jarru, eli tatti polkimen sijaan.
Olisiko syynä ollut turvavöiden yleistyminen kun tuota käsikäyttöistä seisontajarrua ei mienaa pystyä käyttämään jos on vöissä kiinni :)



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D-super käsijarru
ViestiLähetetty: 18.12.2015 19:38 

Viestit: 295
Käsi käsijarru löytyy myös D Super vm. -70, rekisteriotteessa ID20, hytistä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D-super käsijarru
ViestiLähetetty: 19.12.2015 12:37 

Viestit: 497
Omassa vm. -72 D-Superissa kasijarru menee paalle kytkimen vasemmalla puolella olevaa poljinta painamalla. Kasijarru vapautetaan kojetaulun alla vasemmassa reunassa olevaa kahvaa kasin alaspain kaantamalla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D-super käsijarru
ViestiLähetetty: 19.12.2015 19:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Käsikäyttöinen jarru:
Kuva

ja jalkakäyttöinen jarru:
Kuva

(Lunttasin vähän) Tarkalleen ottaen DS19 malleissa oli alusta alkaen jalkapedaali. ID malleissa kahva. Vasta 70 kesäkuun jälkeen valmistetuissa (vasemmalta ajettavissa) ID (DSuper/DSpecial) autoissa se korvattiin samanlaisella jalkapedaalilla. Se, että jollain voi olla 71 vuosimallin auto jossa on käsikahva selittynee sillä että Korpivaara osteli autoja varastoon joten seassa oli varmaankin 70 puolella tehtyjä autoja jotka rekisteröitiin vasta 71. Tosin omani tuli maahan 13.4.71 ja siinä oli käsijarru... Että otapa tuosta nyt varmasti selvää. :geek:



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D-super käsijarru
ViestiLähetetty: 19.12.2015 22:03 

Viestit: 261
Mulla on -72 DSuper 5 käsikahvalla...
Asioista todella hyvin perillä oleva taho kertoi minulle aikanaan, että vaikka mallisarjan varustelu vaihtui, kiinni laitettiin vanhaa varastoa kunnes se loppui hyllystä, sitten vasta laitettiin kiinni uudemmanmallista osaa. Myyntiesitteissäkin on kuvia autoista, joissa on uudemman mallin ratti ja vanhemman mittaristo.

Ja saman lähteen mukaan jos oli tahtoa vaatia ja maahantuojalla halua auttaa tehtaan suuntaan, D-mallin varusteiksi sai tehtaalta mallimerkinnästä riippumatta aika lailla mitä halusi. Toki korvausta vastaan.



Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, XM V6 24 V Pallas -99.
(Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia vRS -24)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D-super käsijarru
ViestiLähetetty: 19.12.2015 22:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
DSMarko kirjoitti:
Mulla on -72 DSuper 5 käsikahvalla...
Asioista todella hyvin perillä oleva taho kertoi minulle aikanaan, että vaikka mallisarjan varustelu vaihtui, kiinni laitettiin vanhaa varastoa kunnes se loppui hyllystä, sitten vasta laitettiin kiinni uudemmanmallista osaa. Myyntiesitteissäkin on kuvia autoista, joissa on uudemman mallin ratti ja vanhemman mittaristo.


Näin olen myös kuullut puhuttavan :)
Eivät heittäneet mitään hukkaan. Sillä näiden varustelut voi olla oikeastaan ihan mitä vaan. Vivé La France! Eläköön Erilaisuus!



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: