|
Kirjoittaja |
Viesti |
irakso
|
Viestin otsikko: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 27.12.2015 20:50 |
Viestit: 79
|
Rakas Silakkani lähti tänään pirun huonosti käymään ja heitti taas antipollet. Sammui kerran ja tokalla vasta lähti yskien käymään. Katsoin torquella ja koodi P0300 eli sytytyskatkoksia. Ilmeisesti kun on vikakoodina tuo P0300 niin viittaa juuri puolapakettiin sen sijaan että olisi P030x joka viittaisi johonkin tiettyyn pyttyyn. Korjatkaa jos olen väärässä? No, tästä päästäänkin siihen että ajattelin käydä motonetistä huomenna hakemassa uuden puolapaketin mutta onko motonetin puolapaketista mihinkään? Valeon osa vai jokin muu? Vain parasta mun Silakalle... ------------------------------- C5 -2003, 2.0 Bensa
--------------------------------------- C5 vm. -2003, 2.0 Bensa ---------------------------------------
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 27.12.2015 21:26 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 27.12.2015 21:34 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
|
|
|
 |
toiras
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 27.12.2015 21:42 |
Viestit: 150
|
Täälläkin olis yksi vaihtoehto Valeon ehjä puola Nurmijärvellä 60€ ainoastaan haku.
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 27.12.2015 21:48 |
Viestit: 708
|
Mister-autosta Valeo vajaa 80€ ja Misterin omalla merkillä reilu 60€... Motonetin puola voi olla pingpong tai jopa Valeo, ei voi tietää.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
SamiT
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 27.12.2015 22:15 |
Viestit: 367 Paikkakunta: Paimio
|
Puolitoistavuotta sitten Motonetin puolapaketin laitoin ostaen ja kas: Valeon osa tuli silloin ja onhan se C5:n EW10 käynyt sen jälkeen moitteetta ilman epäpöllöherjauksia.
2001 Citroën C5 2.0i SX Break 2003 Citroen C5 2,0i SX Berline 1999 Peugeot Partner Van 1999 Peugeot 306 HDI 1998 Peugeot 605 ST V6 Aut 1994 Peugeot 405 1,6 GLi 1990 Citroen BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
Jussaxo
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 28.12.2015 11:08 |
Viestit: 51
|
Joopa, P0300 koodi viittaa sytytyskatkokseen. Saarani kävi kolmella ja mittasin, tulos P0300, vaihdoin puolan, vein takaisin, mittautin puristukset ja tulos oli ykköspytyn tai nelosen, miten kukin laskee, toisesta pakoventtiilistä lautanen "auringonpimennyksen" muotoinen. Karsta tekee tehtävänsä. Jussi
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 28.12.2015 12:14 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Vaihdoin myös kerran Moponetin puolan CItikkaan ja ihan Valeon p*skaa oli sekin 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
irakso
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 28.12.2015 18:42 |
Viestit: 79
|
Kävin motonetistä hakemassa sen uuden puolapaketin. Hintaa tuli 109 erkkiä alennuksen jälkeen jotenka ei kovin paha. Nähtäväksi jää että jatkuuko vastaava oireilu.
Jännä sinänsä, auto oli ennen joulupyhiä pihassa pari päivää. Kosteassa kelissä. ´ Pesin sen ja sen takia piti siirtää muutama metri. Lähti käymään oikein nätisti. Oli käynnissä n. 30 sek.
Nyt sitten taas pari päivää myöhemmin kun kylillä piti lähteä käymään niin oli käynnistys tuskan takana. Ilman lämpötila -7. Ihmeellinen on Silakan sielunelämä. Ajoin sillä sitten kylille ja takaisin yht 40 km. Kävi ja kukkui. Ei mitään ongelmaa. Antipollet ja moottorin vikavalotkin lähti mäkeen muutaman startin jälkeen. Tänään aamusella lähti kuin palmun alta. Pakkasta oli -12. Noh, kait tää kuuluu asiaan että toisinaan tapellaan...
--------------------------------------- C5 vm. -2003, 2.0 Bensa ---------------------------------------
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 29.12.2015 02:42 |
Viestit: 5065
|
irakso kirjoitti: Kävin motonetistä hakemassa sen uuden puolapaketin. Hintaa tuli 109 erkkiä alennuksen jälkeen jotenka ei kovin paha. Nähtäväksi jää että jatkuuko vastaava oireilu.
Jännä sinänsä, auto oli ennen joulupyhiä pihassa pari päivää. Kosteassa kelissä. ´ Pesin sen ja sen takia piti siirtää muutama metri. Lähti käymään oikein nätisti. Oli käynnissä n. 30 sek.
Nyt sitten taas pari päivää myöhemmin kun kylillä piti lähteä käymään niin oli käynnistys tuskan takana. Ilman lämpötila -7. ... Osin tuo voi olla ihan normaalia, hieman riippuu koneesta ja sytytyksen osista kuinka herkkiä eri autot tuolle ovat, mutta: Kun auton käynnistää kylmästä se käy rikkaalla kunnes lämpenee, osa polttoaineesta muuttuu noeksi ja se pinnoittaa sylinterien sisustat ja erityisesti tulpan eristeen eli posliinin. Tulppa lämpenee minuutissa...parissa? itsepuhdistuslämpötilaan, joka polttaa noen pois. Mutta jos auton sammuttaa ennen tuota, niin seuraava käynnistys voi tehdä "kastelee tulpat" ilmiön. eli rikastus kastelee noen ja noki oikosulkee kipinän, eikä sylinterit sytytä. (En tiedä tosin mikä osuus bensan kastelulla on tuohon ilmiöön vai onko se enemmänkin nokiharsu joka johtaa, mutta mututuntuma on että kaasuläppä auki sahaus auttaisi hieman, saa tuuletusta enemmän?) Eri autot on kovin erilaisia herkkyydeltään, en aiemmin tuollaista ollut havainnut kuin moottoripyörän tulpissa (80-luvun digiruisku, joka oli aika herkkä kaikelle, iridium tulpat auttoivat), mutta kun oli V6 Alfa Romeo, niin se oli ihan mahdoton tilanteissa: "voitko siirtää auton pihalla hieman eri kohtaan parkkiin", sen jälkeen sai pyörittää pitkään kaasupoljin lattiassa ennenkuin joku pytty heräsi. Eli ohje voisi olla: seuraa missä tilanteissa noin käy tai älä käytä ikinä alle 5 min tai vaihda iridium tulpat ja kokeile auttaako se.
|
|
|
|
 |
Hydro-actiivi
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 29.12.2015 09:48 |
Viestit: 65
|
No motonetin puolasta ei ole kokemusta,,,kun Koivusen markkinoiman/maahantuoman syttypuolan saa lähi varaosapuodista ovh hinnaltaan edullisemmin. 90euron hintaan ja on toiminut ihan moitteetta vaikka valmistaja ei "tuotemerkkiään" juurikaan tuo esille tuote on pakattu harmaaseen aaltopahvilaatikkoon..testi kulkine on vm03 C5 2.0 16v,,syynä puolanvaihtoon oli Valeo tuotteessa esiintyneet sytyskatkokset nimenomaan kostean ilmaston vallitessa.
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 30.12.2015 16:41 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Cikatti kirjoitti: Vaihdoin myös kerran Moponetin puolan CItikkaan ja ihan Valeon p*skaa oli sekin  Citroeneissa ja muissakin PSA:n vehkeissä käytetään alkuperäisosina pitkälti valeon tuotteita. Tarkoittaako se (cikatin lausumaan viitaten) että citroen esimerkiksi on paska auto ? 
|
|
|
|
 |
catmatti
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 30.12.2015 18:23 |
Viestit: 718 Paikkakunta: Naantalista kotoisin
|
Valeo on sama kuin Bilitema, hieman isompi ehkä  välittää osia mistä halvemmalla saa, ei ole valmistaja!
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
|
|
|
|
 |
toiras
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 30.12.2015 18:51 |
Viestit: 150
|
Valeo perustettu ranskassa,läsnä 29 maassa,124 tuotantolaitosta, 74.800 työntekijää.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 30.12.2015 18:57 |
Viestit: 5065
|
Kyllä kai Valeo on ensisijaisesti tekijä/valmistaja, eli autoteollisuuden alihankkija, ainakin Wikin mukaankin niillä olisi ollut 124 tuotantolaitosta. Lainaa: 29 countries, employing 74 800 people at 124 production sites, 16 research centers, 35 development centers and 12 distribution platforms [Edit tulikin jo sillä välin kun kirjoitin...] varmaan saattavat pakata jotain toistenkin tekemiä omiin nimiinsä ja myydä myös toisille heidän nimellään pakattavaksi osia, mutta ei ainakaan pääbisnes. Eikä Biltemakaan toisaalta ole ensisijaisesti tukku/tilaaja/valmistuttaja vaan autotavarataloketju, jolla on om(i)a merkki toki käytössä. Tuskin niillä kuitenkaan yhtään omaa tuotantolaitosta on vaan valmistuttaa muilla.
|
|
|
|
 |
XM Break
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 30.12.2015 19:47 |
Viestit: 566 Paikkakunta: Viitasaari
|
Muistini mukaan aikoinaan Valeo oli lisenssi-valmistaja. Teki toki myös omia ratkaisuja Paljon olen aikoinani kiroillut Valeon laatua (-80 alkupuolella). Oli aika surkeaa tavaraa. Silloin ei ollut halpaa kiinalaista (Hara-Kiri-liikkeiden aikaa) vaan halpaa japanilaista.  Pakko on Valeon laadun ollut parantua, ja paljon, kun kerran sitä Sitruunoissa käytetään ja ne liikkuvat ilman hinausta tuhansia kilometrejä 
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 30.12.2015 20:27 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Valeon kasvuhan on perustunut yritysostoihin: SEV, Marschall, Paris-Rhone, Cibie jne...
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
catmatti
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 30.12.2015 21:11 |
Viestit: 718 Paikkakunta: Naantalista kotoisin
|
Niinkuin sanottu on pelkkä välittäjä, mistä halvempaa saa!
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 30.12.2015 21:16 |
Viestit: 708
|
Mihin se Valeo tarvitsee 124 tuotantolaitosta jos se kerran vain välittää tavaraa? 
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
catmatti
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 30.12.2015 21:21 |
Viestit: 718 Paikkakunta: Naantalista kotoisin
|
Bilitemalla 98! ei niillä ole omia tehtaita, luuletko että Biliteemalla on oma öljytehdas, koska kannussa lukee bilitema?
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 30.12.2015 22:00 |
Viestit: 5065
|
catmatti kirjoitti: Bilitemalla 98! ei niillä ole omia tehtaita, luuletko että Biliteemalla on oma öljytehdas, koska kannussa lukee bilitema? Meinaatko ihan tosissaan että tuon kokoinen firma (Valeo siis) valehtelee nettisivuillaan kun kertoo että suunnittelee, valmistaa ja myy autonosia? "VALEO IS FULLY FOCUSED ON THE DESIGN, PRODUCTION AND SALE OF COMPONENTS, INTEGRATED SYSTEMS AND MODULES FOR THE AUTOMOTIVE INDUSTRY." ja nettisivuillaan kertoo että on 136 tuotantopaikkaa? Tuolta löytyy monen osoitteetkin (on siellä suunnittelu/kehityskeskukset ja toimistotkin tms. toki lisäksi), jos epäilet että narraavat? http://www.valeo.com/en/the-group/valeo-worldwide.htmlSe pitää paikkaansa että Valeon perustaja aloitti välittäjänä Ferodon jarrupaloille, mutta sittemmin alkoi niiden lisenssivalmistuksen (1923 muttei vielä Valeo nimellä) historiaa löytyy ainakin heidän oman katsannon mukaisena: http://www.valeo.com/en/the-group/our-history.htmlEli olet erehtynyt Valeon statuksesta, se on ensisijaisesti valmistaja. Biltemakaan ei taida juuri välittää tavaraa, se kai myy vain omassa tavaratalossa/netissä, pääosin oman brändin alla. Muttei yleensäkään tavaratalojen tuotteet ole itse valmistettuja, vaikka olisi talon omalla merkillä, ei stockallakaan ole omaa ompelimoa. Bilteman alkuperäinen idea oli päästä eroon kaikista muista välikäsistä ja olla itse suoraan kuluttajan ja valmistajan välissä ilman tuotemerkkejä. Valeo ei kai osta juuri muilta valmiita osia ja myy niitä omalla brändillä?
|
|
|
|
 |
catmatti
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 31.12.2015 01:37 |
Viestit: 718 Paikkakunta: Naantalista kotoisin
|
Bilitema ostaa valmiita tavaroita!
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 31.12.2015 03:51 |
Viestit: 5065
|
catmatti kirjoitti: Bilitema ostaa valmiita tavaroita! Nii-i, eikä kai ole kukaan ollut eri mieltä siitä!! Ja taitavat myydä ne pääosin omilla nimillä/merkeillä - ainoa joka tulee mieleen poikkeuksena on sytystulpat (ja kyllä niitäkin saisi ihan millä nimillä vaan, on minullakin Kawasakissa "Volvo" merkkiset tulpat) Mutta Biltema ei kai toimi välittäjänä useammalle kivijalkaliikkeelle, kuten vaikka Atoy, Koivunen, Kaha, Örum, Broman Group... ja nekin ostaa valmiita tavaroita, mutta kaikenlaisia löytyy ja vielä löytyy useamman yhdistelmäfirmoja/konserneja: valmistaja+autotehtaiden alihankkija+muiden osien jälleenmyyjä/pakkaaja+tukkuri+myyjä+korjaamo+... Mutta Valeo ostaa esimerkiksi muovin raaka-ainetta, kuparijohtoa, ... ja valmistaa niistä puolia. Tai ostaa erilaisia muovin raaka-aineita ja muita ja valmistaa niistä umpioita, omassa tehtaassa ja omilla työntekijöillä.
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Motonetin puolapaketti- onko siitä mihinkään? Lähetetty: 31.12.2015 10:22 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Mikä on "house brand"? Otetaanpas vaikka kaikkien tuntema Pirkka esimerkkitapaukseksi. Lienee kaikille selvää, että sellaista tehdasta, jonka katolla olisi PIRKKA-kyltti ei ole olemassakaan. Lisäksi tiedetään, että Pirkka-tuote on edullisempi kuin vaikkapa HK tai Valio. Ja että se Pirkka saattaa tulla jopa samasta tehtaasta ja samalta tuotantolinjalta kuin ne tunnetut kalliimmat merkit. Mutta mitä järkeä Pirkassa sitten on? Valmistajalle se, että saadaan enemmän volyymia, ilman että joudutaan myymään sitä lippulaivamerkkiä väärällä hinnalla. Sen eteen on tehty kallista työtä, ja sillä halutaan pitää teitty hintataso. Kaupalle Pirkka tarkoittaa mahdollisuutta tarjota toinen vaihtoehto niille hintaherkille asiakkaille. Ja koska Pirkkaa ei saa S-kaupasta, ei sillä ole suoraa hintakilpailua. Säästöä tulee markkinoinnissa täälläkin, plus lyhyemmässä ketjussa tehtaalta kuluttajalle. Harmina kaupalle on se, että house brand vaatii isoja ostoeriä ja pitkiä sopimuksia. Biltema puolestaan on äärimmilleen viety house brand. Siellä kun kaikki on pakattu ketjun omiin "Pirkka-paketteihin". Ja otetaanpa vielä yksi selventävä esimerkki sieltä. Aikoinaan Bilteman iskarit oli KYB-valmisteita. KYB'ille tämä oli yksi reitti myydä lisää. Bilteman pakkauksissa ei häiritty virallisten KYB-myyjien kauppaa. Eikä myöskään hintatasoa. Laatu oli silti hyvää, mutta jossain vaiheessa joku Ruotsissa päättikin vaihtaa KYB'in muihin toimittajiin. Siinä tuli esille samalla house brandin riski: yksi huono tuotelinja pilaa koko brandin maineen. Biltema-pakattuja tuotteita ei tietystikään myydä muualla, koska se on house brand. Ja on Koivusellakin oma house brand, itse asiassa kaksikin. Örumilla ainakin yksi laaja house brand. Valeo on ihan samalla tavalla valmistaja kuin vaikkapa Bosch, ja kumpikin ovat erittäin suuria tavarantoimittajia sinne autovalmistajien kokoonpanolinjoille, eli OE ja OES sekä OEM. Toisaalta kumpikin on laajentunut samalla konseptilla, eli ostamalla tuotemerkkejä sekä tehtaita, eikä kumpikaan silti valmista ihan kaikkea itse. Vekkulina Citikka-esimerkkinä XM lämppärin puhallin: Valeon laatikossa on Valeon muovikuorinen klimppi, jonka uumenista löytyy sitten Boschin valmistama sähkömoottori Ja kun Citikan jarruissa lukee Bosch, niin ne on sitä perua, kun ostivat Bendix'in Allied Signal'ilta 1996. Viimeisimpänä alan isona yritysostona on ZF-Trading ja TRW. ZF-Trading on tuotemerkkeinä mm Sachs ja Lemförder. Ja TRW taasen on sulauttanut itseensä mm Lucas-jarrut (sitä ennen Girling). Lucas-Diesel on puolestaan nykyisin Delphi. Ai niin, ja Valeon pyyhkimen sulat on sitten samaa kuin SWF, joka puolestaan saatiin ostamalla ITT'n autopuoli. Että pikkuisen on sekaista, ketkä on nykyisin mitäkin perinteistä isoa merkkiä ja kuka omistaa minkäkin...
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
|